Spring naar inhoud

- - - - -

Vaccinatie complicaties, wel of niet vaccineren?

Vaccinatie complicaties wel

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
meitepeit
meitepeit
  • 1.711 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 13 mei 2013 - 11:47

http://www.microsoft...plikationen.jsp

wat is de noodzaak om ieder jaar een vaccinatie voor katten?
daar zijn al de nodige disccussies over geweest, ik weet ook als ze naar het buitenland gaan, of naar een kattenhotel, dan is het verplicht.
maar anders? volgens mijn idee, zijn de jaarlijkse injekties overbodig, om de 3 tot 5 jaar, dat kan nog net, maar zo wie zo, niet ieder jaar.

De dierenarts Dirk Schrader adviseert te vaccineren dieren tegen de meest voorkomende infectieziekten en te stoppen met het achtste jaar van het leven met vaccinaties

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 13 mei 2013 - 12:05

Wij vaccineren om de twee jaar op aanraden van onze da.
Jinx krijgt geen vaccin tegen niesziekte meer omdat hij chronische niesziekte heeft en dit vaccin bij hem altijd een grote uitlokker is en hem telkens een aanval geeft.

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#3 Geplaatst 13 mei 2013 - 13:46

Mijn da was ook nooit voorstander van inenten voor cloe, ze komt nooit buiten en ook niet in aanraking met andere poezen.
Nu moet ik wel zeggen, mijn broer zijn poes heeft niesziekte opgelopen en toen hebben ze ons bang gemaakt dat we het virus zouden kunnen meedragen in onze kledij, ik weet niet of het kan maar het lijkt me niet onlogisch.

Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 13 mei 2013 - 19:00

Niesziekte doen we wel elk jaar, kattenziekte maar om het jaar. Leucose krijgt enkel Snoet, die buiten komt.
Ik vind het voor niesziekte toch wel nodig, als je daarmee al de ergste vormen kan uitsluiten. Zeker als je in contact komt met andere dieren, dan kan je dat inderdaad meenemen. Onze Snoet bijv. heeft zo iets op haar oogje (een niesziektevirus zou het zijn), door een gevecht met een andere kat. Maar tegen veel varianten is ze ingeënt, de katers ook, dus kan je al redelijk gerust zijn dat ze niet doodziek gaat worden door niesziekte. Het is voor mij een geruststelling om te weten dat ik bepaalde dingen kan voorkomen. Hoe meer katten ingeënt zijn, hoe minder virussen de kans krijgen... Net als bij mensen.

Bij katjes die al eerder een reactie hadden zou ik het ook niet doen. Voor Sam heb ik getwijfeld, maar hij reageert niet slecht (immuunproblemen gehad).

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 13 mei 2013 - 19:07

niesziekte is iets wat men toch aanraad voor elk jaar
kattenziekte hoeft eigenlijk niet elk jaar.
leucose wordt idd enkel aangeraden bij katten die buiten rondlopen.

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 13 mei 2013 - 22:06

Niesziekte doe ik bij jinx toch niet meer, hoe die elke keer op die spuit reageert now way. Moet elke keer een maand lang ab geven. Jinx heeft het chronisch dus ga het door dat vaccin niet nog eens extra uitlokken.

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 13 mei 2013 - 22:50

ons keisha is ingeent toen hij kitten was dan jaren niet meer zolang hij de enige kat was (was binnenkat) en toen indy bij ons kwam (buitenkat) hebben we hem terug laten inenten...