Spring naar inhoud

- - - - -

Jacht op bijtjes en hommels

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Ramsey68
Ramsey68
  • 130 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 14 mei 2013 - 12:16

Timo en skippy vinden het super te jagen op hommels en bijtjes, maar kan dat geen kwaad? Wat als ze gestoken worden?

Bijgevoegde thumbnails

• 2013-05-14 09.29.50.jpg
  • 2013-05-14 09.33.02.jpg

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 14 mei 2013 - 12:19

Ze hebben duidelijk plezier. :)

Mijn katjes hebben het al een paar keer voorgehad en tot hier toe alleen zwelling gehad maar
ik heb echt zoveel schrik als ze ooit zo'n beestje gaan opeten en dat die steekt in de keel :s
daarom laat ik ze eigenlijk nooit alleen buiten als ik niet thuis ben.

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 14 mei 2013 - 12:55

Ik denk dat je inderdaad gewoon een beetje moet oppassen en het in het oog houden.

Onze Arno* deed dat ook super graag om achter de bijtjes te jagen, hij is zo een paar keer binnen gekomen met een dikke poot en één keertje had hij een opgezwollen keel, toen is de DA meteen naar ons thuis gekomen en heeft hem een spuitje gegeven om dat te ontzwellen...
dus het kan inderdaad gevaarlijk zijn als ze steken aan hun keel...

banner

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 14 mei 2013 - 14:25

Het kan gevaarlijk zijn maar als je de katten vrij buiten laat is het onmogelijk ze in het oog te houden wat voor kattekwaad ze allemaal uitsteken. Hou ze vooral in het oog als ze thuis komen of er niks ongewoons is en verder u niet teveel zorgen maken.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#5 Geplaatst 15 mei 2013 - 08:35

Bekijk berichtSolotje, op 14 mei 2013 - 12:19, zei:

Ze hebben duidelijk plezier. :)

Mijn katjes hebben het al een paar keer voorgehad en tot hier toe alleen zwelling gehad maar
ik heb echt zoveel schrik als ze ooit zo'n beestje gaan opeten en dat die steekt in de keel :s
daarom laat ik ze eigenlijk nooit alleen buiten als ik niet thuis ben.

Hier hetzelfde, ik ben doodsbenauwd dat ze een bij/wesp/hommel of een ander beest met een angel gaan pakken en dat dier hen in hun keel gaat steken waarna ze kunnen stikken
Ik laat ze dus niet jagen achter insecten (ons poezels komen alleen buiten in een afgesloten ren, ze lopen niet vrij rond buiten) en als er een insect in de ren geraakt dan verwijder ik dat insect zelf zodat de poezels het zeker niet kunnen pakken
Geplaatste afbeelding

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#6 Geplaatst 15 mei 2013 - 11:46

Bekijk berichtlathyrus, op 15 mei 2013 - 08:35, zei:

Hier hetzelfde, ik ben doodsbenauwd dat ze een bij/wesp/hommel of een ander beest met een angel gaan pakken en dat dier hen in hun keel gaat steken waarna ze kunnen stikken
Ik laat ze dus niet jagen achter insecten (ons poezels komen alleen buiten in een afgesloten ren, ze lopen niet vrij rond buiten) en als er een insect in de ren geraakt dan verwijder ik dat insect zelf zodat de poezels het zeker niet kunnen pakken
Jij bent ook een overbezorgde poezenmama he, ken dat, ik sla hier ook elke wesp plat die bij cloe in de buurt komt :lachen:

Wel alleen wespen, bijen en hommels ze ik op een andere manier buiten die doe ik niet dood ;)
Geplaatste afbeelding

Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 15 mei 2013 - 12:17

Hey,

ik moet heel eerlijk bekennen dat ik er ook niet altijd heel gerust in ben maar ik probeer dan maar tegen mezelf te zeggen dat het de natuur is en je af en toe geluk moet hebben. ik heb al een ren, dat verhoogt hun veiligheid al en ik probeer mezelf daar een beetje te stoppen want anders gaat het voor mij te ver...
Als ik het toevallig zie, kan ik ook niet toekijken :) dus vorige week liep ik met een borstel in de ren, achter een hommel aan, die ik dan dierrvriendelijk uit de ren heb kunnen duwen :):):)
My therapist thinks I'm crazy, but Latte en Mokka say I'm ok. :) Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#8 Geplaatst 16 mei 2013 - 16:38

Bekijk berichtInge91, op 15 mei 2013 - 11:46, zei:

Jij bent ook een overbezorgde poezenmama he, ken dat, ik sla hier ook elke wesp plat die bij cloe in de buurt komt :lachen:

Wel alleen wespen, bijen en hommels ze ik op een andere manier buiten die doe ik niet dood ;)

Ik spuit wespen nat met een plantensproeier en als ze dan vallen omdat ze niet meer kunnen vliegen veeg ik hen snel uit de ren naar den hof en kunnen ze daar gaan drogen in t zonneke
Ik hoop dat de waspinators die ik gekocht heb gaan werken, dat zijn zo zakken die op een wespennest lijken, steffie had dat opgezocht voor mij, blijkbaar zouden wespen dan denken als ze dat zien hangen dat er een wespennest hangt en omdat ze nogal terrotoriaal zijn zouden ze dan wegvliegen, ik hoop het zunne want ik doe altijd ver in mijn broek als er een wesp in de ren zit en ik die moet verwijderen
En ja, inderdaad, ik ben nogal overbezorgd als t op de poezels op aankomt, ik wil gewoon geen onnodige risico's lopen met hen

Bewerkt door lathyrus, 16 mei 2013 - 16:39.

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#9 Geplaatst 17 mei 2013 - 16:37

heel onze grote boom zit vol honing bijen als het zonneke schijnt, want in de appel plantages achteraan in het veld staan de bijen korven om de appel bomen te bestuiven.
Ga ik ook niet de hele tijd daar buiten staan kijken of er eentje achter een bij aan zit dat is niet mogelijk. Heb in al die jaren nog nooit echt een probleem ermee gehad. Zie ik toevallig dat ze eentje willen pakken dan jaag ik de kat wel weg. Maar er constant op zitten letten gaat niet, ik doe het deurke open en zet de schrikdraad electriciteit op om 7u 's morgens en ze moeten pas 's avonds binnen als het donker is. Ze gaan in en uit wanneer ze willen, ze mogen ook buiten als we winkelen zijn of ergens naar toe zijn.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 17 mei 2013 - 16:40

Mijn kat deed dat vroeger ook altijd. Ze is zo eens binnen gekomen met een angel in haar pootje. :( Maar verder nooit iets ergs voor gehad. De bijtjes waren sneller denk ik. Ze heeft zelfs ooit eens een libel binnen gebracht die ze te pakken had gekregen.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#11 Geplaatst 17 mei 2013 - 16:46

Ha jakkes libellen daar ben ik bang van. Mijn man en ik zijn eens in Zoutleeuw in het Vinne gaan wandelen daar zijn verschillende natuur meren en toen die dag zijn we moeten gaan lopen van de libellen. Het was verschrikkelijk.
Soms zit er ook wel eens eentje in de tuin want een paar huizen verder is een vijvertje en achter de gracht achter onze tuin loopt de beek en tja water trekt ze aan.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 17 mei 2013 - 16:55

Bekijk berichtcatherine, op 17 mei 2013 - 16:46, zei:

Ha jakkes libellen daar ben ik bang van. Mijn man en ik zijn eens in Zoutleeuw in het Vinne gaan wandelen daar zijn verschillende natuur meren en toen die dag zijn we moeten gaan lopen van de libellen. Het was verschrikkelijk.
Soms zit er ook wel eens eentje in de tuin want een paar huizen verder is een vijvertje en achter de gracht achter onze tuin loopt de beek en tja water trekt ze aan.

Wel mooie beestjes vind ik. :) Kheb die libel toen gedroogd en met speldjes op een kussentje geprikt. Ik heb die nog steeds haha. Leuke herinnering aan mn poezie die er zelf niet meer is. :(