Spring naar inhoud

- - - - -

Nachtje slapen zonder miauwen

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
MissSanne
MissSanne
  • 81 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 14 mei 2013 - 14:31

Hoi iedereen

Wrs een onderwerp dat al vaker is voorgekomen!
Maar mijn lieve vriendjes maken me steeds wakker 1 keertje +- om 12 uur snachts en vervolgens om 6 uur.
Dat om 6 uur is precies omdat ze mij willen wekken ik heb net een maand telkens rond 5 uur moeten opstaan.
Dit is nu gedaan maar mijn monstertjes vinden dat ik nog steeds vroeg moet opstaan!

Ze springen naar de klink, miauwen of krabben aan de deur.

Ik weet dat negeren vaak helpt maar na een uur ben ik wem bang dat mijn buurman ook mee wakker is!

Soms ga ik wel eens naar de deur en word ik boos soms helpt dat maar niet altijd

Ik zou graag weer volledige nachten kunnen slapen!:-)

Iemand die mij wat extra tips kan geven?

Liefs Sanne :trance:

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 14 mei 2013 - 14:52

Blijven negeren.. Zolang je af en toe reageert, gaan ze het niet afleren denk ik.
Heb je een goed contact met je buurman? Anders kan je hem mss vragen of hij er last van heeft, en hem de situatie uitleggen?

Heb er zelf eentje rondlopen die niets heerlijker vindt dan een wakkere ikke :), al lijkt zij vooral het licht te volgen tegenwoordig. Hoe vroeger licht, hoe vroeger ze op is (lang leve de zomer ::d). Maar ze weet intussen wel dat ik niet opsta. Ze miauwt wat tussen zes en zever uur tegenwoordig (intussen heeft ze al vanalles uitgestoken, dus tegen dan begint ze zich te vervelen), ik mompel iets terug, en dan gaat ze toch nog wat verder slapen, lol. Ze mag wel in de slaapkamer trouwens, dus er is geen aan de deur krabben enzo bij (lijkt me net iets storender).
Oh, en ik heb ook geleerd om bv met een knuffel op mijn oor te slapen (1 oor op kussen, op het andere een beertje), is wss wat raar :) , maar het dempt het geluid. Oordopjes proberen?
Those who don't believe in magic, will never find it

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#3 Geplaatst 14 mei 2013 - 14:56

Hier willen ze ook niet buitengesloten worden.
Als ze niet in de kamer mogen staan ze ook uren te krabben tot ik toegeef.
Maarja  ik vind het dan ook gewoon super mijn spookjes rond mij te hebben als ik slaap. :hart:

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat

MissSanne
MissSanne
  • 81 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 14 mei 2013 - 14:59

Meestal vind ik het ook niet erg maar soms beginnen ze dan dan snachts ineens te spelen ofzo!:-p ik ben er nog niet helemaal uit of ik ze liever wel of niet bij mij heb!:-p

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 14 mei 2013 - 15:50

Laat ze gewoon slapen bij je op de kamer, plaats een mandje, kleine krabpaal of simpel een doos met dekentje in daar zijn ze nog zotter van. Natuurlijk geeft dit geen garantie dat ze je 's nachts gerust laten ik weet al jaren niet meer wat het is om 6u na mekaar te slapen.
En anders moet je ze echt beneden opsluiten zodat ze niet naar boven kunnen komen.

anja1
anja1
  • 1.172 berichten
  • 7 katten

#6 Geplaatst 14 mei 2013 - 19:40

Hier slapen ze ook bij ons, en ze maken ons ook elke morgen om 6.00 u wakker. Mojito komt keihard naast mijn oor miauwen en als ik niet reageer tikt ze met haar pootje tegen mij.  Ze slapen wel in hun mandjes!
Inti Juno, Pipo, Patch, Mushi, Ziggy, Mojito

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 14 mei 2013 - 19:47

Inderdaad negeren, al is dat heel moeilijk..weet er alles van. Ben net verhuisd, dus Balou moet binnen blijven...voor een echte buitenkat, die verder niet echt speelt met speeltjes is dat niet bepaald makkelijk. Overdag gaat het opzich wel, maar snachts miauwt ze regelmatig...afgelopen nacht viel het gelukkig mee, maar die nacht ervoor heeft ze van half 4 tot half 7 bijna continu gemiauwt...je snapt dat ik op een gegeven moment ook echt geirriteerd werd en ook echt ff boos werd (hielp gelukkig wel meteen haha, ze was daarna tot half 10 stil). Maja ik ga het nu ook gewoon negeren, overdag ben ik dan nu weer te werk..dus dan heb ik er weinig last van, bij thuiskomt vandaag heb ik haar even geknuffeld en wat lekkers gegeven, daarna even met haar gewandeld en weer wat lekkers gegeven, daarna heeft ze wel ff gemiauwd maar heb ik gewoon genegeerd, toen ze op bed ging liggen en stil was heb ik haar pas weer aandacht gegeven...zo leert ze hoop ik dat ze alleen aandacht krijgt als ze gewoon stil is, ga ook niet met haar naar buiten als ze continu miauwt, want ja dan blijft ze het doen....eerst wachten tot ze stil is, dan pak ik het tuigje en dan hup naar buiten!!
Geplaatste afbeelding

Nivo
Nivo
  • 6.365 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 14 mei 2013 - 21:00

Zou ze weer bij je laten slapen :) blijft dan wel zelfde probleem als je dit voor even gaat proberen want daarna zullen ze altijd blijven zeuren om er in te mogen. Als ze je wakker maken door te spelen kan je misschien voor je gaat slapen ze even moe maken met hengelen of met een laserlampje of door ze snoepjes te laten zoeken. Zou dit wel niet doen in de slaapkamer dan zullen ze die plek weer zien als speelruimte.
sorry laatste keer

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 14 mei 2013 - 21:33

Hier ook geprobeerd ze beneden te laten slapen. De 2 katertjes slapen prima beneden en komen ook niet (meer) aan de deur miauwen of krabben. Fluffy kan ik niet beneden laten. Die gaat mee met mij naar boven en slaapt gewoon tot mn wekker af gaat. Enige nadeel is dat ze soms een enorm snurk concert afsteekt zoals vorige nacht.

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 14 mei 2013 - 21:38

"laat ze dan in de slaapkamer slapen" is ook niet meteen de oplossing voor een goede nachtrust hé.

af en toe laat ik het hier toe, maar dat beklaag ik me ALTIJD.

ik heb al gehoord van iemand (mss een lid hier?) die het haar kat heeft afgeleerd van te miauwen en krabben door de gehate stofzuiger in de slaapkamer te zetten en die iedere keer aan te zetten bij gemiauw.

iemand anders zette de stofzuiger voor de deur als 'deurwachter' :x

Bekijk berichtcatherine, op 14 mei 2013 - 15:50, zei:

Natuurlijk geeft dit geen garantie dat ze je 's nachts gerust laten ik weet al jaren niet meer wat het is om 6u na mekaar te slapen.

dat is dan toch niet bepaald een verbetering tegenover de huidige situatie te noemen :louche:

MissSanne
MissSanne
  • 81 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 14 mei 2013 - 22:14

Bedankt voor de tips!
Jammer genoeg kan ik ze niet beneden laten aangezien ik in een appartement woon waar enkel een deur is naar de slaapkamer!
Ze gaan ook niet buiten dus ik denk echt dat ze
Gewoon enkel bij mij willen zijn!
Dus deze week negeren we nog maar eens en hopen dat het werkt anders volgende trukje!

Bedankt al vast he!!

Maline
Maline
  • 405 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 15 mei 2013 - 01:19

Hier staat alles wagewijd open. Zo lang ze het niet té bont maken, mogen ze dus gerust in de slaapkamer slapen.

Af en toe krijgt Latté es haar kuren en begint ze midden in de nacht op ons rond te trippelen.
Meestal als één van ons twee naar toilet is geweest en ze denkt "ah baasjes zijn wakker".
Als ze het wat te bont maakt en we willen slapen, vliegt ze buiten - uit de kamer - en gaat de deur dicht.
Maar meestal geeft ze het na een tijdje wel op.

Vriend heeft ook elke week een ander uur van opstaan, dus ik kan best geloven dat dat beest het niet meer snapt ;).
De ene week staat ie op om half 5, de week erop om half 6, dan weer kan hij uitslapen en de week erna is het terug half 6.
En in de weekends is hij vaak ook al op om 6 uur, gewoon omdat ie zo gewend is aan die uren in de week.
Ik ben dan weer een langslaper en de katten - en dan vooral Latté - vinden het heerlijk om als vriend op is of naar zijn werk, zijn plekje in te nemen ;). Dan weliswaar boven de dekens :).
Zolang ze niet teveel rond trippelen bovenop mij, mogen ze ...

Als hun kommetjes leeg zijn, durven ze overigens op de gekste tijden ook komen bedelen om eten.
Dat maakt voor onze katten weinig uit of dat nu 1 uur 's nachts is, 6 uur 's morgens of 11 uur 's morgens.
Als die honger hebben, dan is 't "naar de slaapkamer en van onze tak beginnen maken". Desnoods met hun drie tegelijk staan ze dan aan / op bed te mauwen.
Ik kijk tegenwoordig uit voorzorg als ik ga slapen al na hoe het met die kommetjes staat :).