Spring naar inhoud

- - - - -

Hoe krijg ik extra aandacht

• Log in om te reageren
29 reacties op dit onderwerp
Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#1 Geplaatst 22 februari 2009 - 00:01

Pak een 5 jaar terug kwam de kat is naar thuis gehinkt. Als goeie poezemoeder onderwierp ik de poezel direct aan een gedetailleerd onderzoek. Toen bleek een van z'n kussentjes half los te hangen. Sneller dan de kat z'n schaduw (ok, die even lui en traag is als de kat, ma soit) toen vertrokken naar de da.

Bij de da aangekomen trok die erg vieze bekken (khaat het als ze dat doen). Dat ging een verdoving zijn, maar die zou hij niet meer aankunnen wegens te oud, 50% kans om het te halen en weet ik veel wat ze me nog allemaal gezegd hebben. Anyway, het moest gebeuren, dus poes onder het mes en ik een uur bibberen op een stoeltje.

Omdat de kat op recup moest en ik op kot zat, ging hij toen uit logeren bij de grootouders. Alwaar hij altijd het laatste smeerkaasje kreeg van opa, de beste stoel en een persoonlijke portierservice. Toen hij terug thuis kwam na een weekje, kreeg hij hier alle mogelijke aandacht en extra lekkers die een poes maar wensen kan. Want ik was zo blij mijn poezel toch nog te hebben...

Maanden later was de kat slecht gezind, het was nl. blok en ik had géén tijd om heel de dag met hem te knuffelen alhoewel ik wel thuis was. Stout baasje. Zie ik plots de kat langs hinken. Ik helemaal in paniek, is het nu weer van dat, help, arme kat. Poes direct opgepakt, gekeken, niets gevonden, is ergens op geduwd. Er kwam een zielig geluidje uit. Dus poortje dicht, verwarming hoger, extra dekentje, extra lekkers...

Een tweetal uren later moest de poes vergeten zijn dat ik mijn nek draaien kan. Zag ik hem langs me heen hinken richting keuken. En eens dat hij mij voorbij was en dacht uit mijn gezichtsveld te zijn, liep hij gewoon rustig verder. Op vier pootjes wel te verstaan...

Nu denk je, ok, de kat heeft door dat die truc dus niet werkt, hij probeert het niet meer. Nee hoor. Nu begint hij gewoon te hinken als hij meer aandacht wilt, wetende dat ik de boodschap wel begrijp. En als ik dan niet direct in actie schiet, komt er weer een zielig geluidje uit en zwaait hij met zijn denkbeeldig pijnlijk pootje. Zucht...

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#2 Geplaatst 22 februari 2009 - 00:03

Maar alez gij hebt toch een echt acteurke in huis! :ha :ha :ha

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#3 Geplaatst 22 februari 2009 - 00:10

Inderdaad

Maar kdenk dat we hem eigenlijk meer aanmoedigen dan wat anders :ha :ha :ha

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 22 februari 2009 - 00:14

Die weet ook hoe hij zijn aandacht moet krijgen.   :LOL:

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#5 Geplaatst 22 februari 2009 - 00:19

Ochja ze zijn ook zo lief hé :heart:

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#6 Geplaatst 22 februari 2009 - 00:21

Wacht tot ge hem eerst hinkend met zijn linkerpoot in de lucht, en daarna (op de retourweg) met zijn rechterpoor in de lucht voorbij ziet komen. Dan weet ge ook hoe laat het is :ha

Maar 't is zo schattig, dat hij meestal nog knuffels krijgt als hij zoiets uitspookt ook ;)

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#7 Geplaatst 22 februari 2009 - 00:22

Ge gaat eens moeten filmen, het lijkt me een oscar waard!!!!! :LOL:

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#8 Geplaatst 22 februari 2009 - 00:23

Geen camera :(

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#9 Geplaatst 22 februari 2009 - 00:25

Das jammer, ik zou hem graag eens bezig zien! :LOL: Ik maak er nu zo mijn eigen filmke bij in gedachten en het is super! :LOL: :LOL: :LOL:

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#10 Geplaatst 22 februari 2009 - 00:31

Wel, ge pakt simon's cat, en ge kleurt die in in't zwart :ha

Nu zit ie dus halverwege op de trap (tzijn er vier tegen da je boven bent he) te mokken. Ik heb hem maar gedragen tot op de eerste verdieping, dus hij moet er zelf nog eentje doen. Nu hoor ik dus van op de trap af en toe een zielige piep.

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#11 Geplaatst 22 februari 2009 - 00:38

Super grappig :ha Die Zwartje toch :d

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#12 Geplaatst 22 februari 2009 - 04:27

Lol, apart geval toch wel :)

linda
linda
  • 6.190 berichten