Spring naar inhoud

- - - - -

Kat verbergt plasjes niet meer

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#1 Geplaatst 15 mei 2013 - 12:12

De kat van een vriendin van mijn moeder bedekt sinds twee weken haar kakjes en plasjes in de bak niet meer. Ze doet alles nog wel netjes in de bak en voor de rest is aan haar gedrag of de omgeving niets veranderd. Zou dit kunnen wijzen op een medisch of psychisch probleem?

Bewerkt door kate2, 15 mei 2013 - 12:16.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 15 mei 2013 - 13:00

Hier verstoppen de meesten hun kakje of plasje in de bak niet hoor, dat is gewoon luiigheid van hun. Ik zie daar geen medisch of stress probleem in.

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 15 mei 2013 - 13:13

Hier zijn ze na een tijdje daar ook mee gestopt.
Het personeel kuist het toch op, dus waarom ze dan gaan verstoppen? :lachen:

Time spent with cats is never wasted

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 15 mei 2013 - 13:22

Normaal gezien verbergen de poezels hun plasjes en kakjes om hun "geurspoor" wat te verdoezelen. Ze hebben een snelle spijsvertering waardoor de geur van hun ontlasting sneller opgepikt wordt door andere poezels of andere dieren.
Wanneer ze dat niet meer doen, denk ik niet direct aan iets medisch maar eerder aan ofwel een statement die ze willen maken tov een "concurrent", zo iets van "ik woon hier, vergeet dat niet" ofwel een geur in de kattenbak waar ze niet zot van zijn en zodat poezel er zo snel mogelijk weer uit wil. Katten hebben een veel fijnere geur als mensen en misschien ruikt het personeel niets maar is er ergens een geurtje.
Ik zou beginnen met de bak eens goed uit te wassen met javel en als het één met een filter is, die filter vervangen.

Ze zijn toch niet onlangs veranderd van grint?

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Nivo
Nivo
  • 6.365 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 15 mei 2013 - 13:42

Als er meerdere katten daar zijn moest ik ook denken aan wat Sabine schrijft, eerder aan een statement die ze willen maken tov een "concurrent"
sorry laatste keer

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#6 Geplaatst 15 mei 2013 - 13:50

Bedankt voor de tips en info iedereen :)

De kat zit alleen, op het eerste verdiep dus komt ook niet contact met straatkatten of zo. Geen nieuwe kattenbakkorrel, geen nieuwe kattenbak, geen nieuwe huisgenoten, geen nieuw voedsel... Volgens die vrouw is echt alles hetzelfde geworden, maar is ze van de ene op de andere dag plots gestopt met haar behoeften te begraven. 'k Zal het haar toch eens zeggen van het nog eens grondig met javel uit te kuisen.

Bedankt :flower:

_Athena_
_Athena_
  • 443 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 15 mei 2013 - 14:33

Mijn kat heeft dit nooit gedaan helaas! Too old to care :catwalk2

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 15 mei 2013 - 22:52

Zou me hier ook niet echt veel zorgen in maken... ;)

Hier hebben we 2 verschillende poezekes...Mauro bedekt nooit zijn kakje of plasje...en terwijl Naomi maar 3 pootjes heeft, doet ze alle moeite om alles zo goed mogelijk te bedekken...ze kan heel veel tijd doorbrengen in de kattenbak...tot alles mooi is bedekt ! ;)

Volgens mij hangt het dus echt af van poezeke tot poezeke...en ja, Mauro deed dit vroeger eigenlijk wel...maar is er op een bepaald moment gewoon mee gestopt...geen zin meer... :lachen:
Geplaatste afbeelding

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#9 Geplaatst 15 mei 2013 - 23:06

Hier doen ze dat ook niet.  Er zijn er zelfs een paar die niet eens gaan zitten om te plassen. Die plassen terwijl ze rechtstaan in de bak tegen de rand van de bak aan. Erg proper. :roll:

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 15 mei 2013 - 23:08

Bekijk berichtPixel, op 15 mei 2013 - 23:06, zei:

Hier doen ze dat ook niet.  Er zijn er zelfs een paar die niet eens gaan zitten om te plassen. Die plassen terwijl ze rechtstaan in de bak tegen de rand van de bak aan. Erg proper. :roll:

Heel herkenbaar... :lachen:

Hier plast Mauro ook al rechtstaand...en af en toe ook over de bak...ook heel proper... :trance: ;)
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#11 Geplaatst 15 mei 2013 - 23:45

Onzen diddl begraaft zijn kakjes ook nooit, de andere 3 doen dat wel
Vroeger deed hij wel nog een poging om het te bedekken maar hij was er niet wreed goed in met als resultaat dan dat hij in zijn kakkeledoedies stond te trappen om vervolgens met kakpoten het hele huis door te rennen en overal remsporen achter te laten, wij zijn er dus niet kwaad om dat hij niet meer probeert
Plasjes laten ze allemaal maar vallen gelijk waar t vliegt en laten ze dan gewoon liggen
Ze kuisen wel allemaal hun voeten af als ze op de bak zijn geweest...
Diddl is daar mee begonnen en de rest is hem dan beginnen nadoen
Geplaatste afbeelding

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#12 Geplaatst 16 mei 2013 - 00:02

Bekijk berichtPixel, op 15 mei 2013 - 23:06, zei:

:lachen: misschien is het zoiets als mannen en de wc-bril terug naar beneden doen dan :d

Bedankt iedereen!!
Mijn beide katjes mikken steeds in de bak en bedekken alles dus ik was niet zeker of het iets betekende. Ben blij dat het niets is, ik zsl het haar laten weten :)

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#13 Geplaatst 16 mei 2013 - 00:32

Bekijk berichtMauro, op 15 mei 2013 - 23:08, zei:

en af en toe ook over de bak...ook heel proper... :trance: ;)

Ook herkenbaar.

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#14 Geplaatst 16 mei 2013 - 08:53

Hier heb ik ook zo'n bende luiaards, maar ons Nelle, die gaat dan mooi achter hun rug alles toegraven. :oops:
Ik vermoed eerlijk gezegd dat ons mannekes een beetje "misbruik" maken van de goedheid van ons Nelleke O:)
Gelukkig wordt ze wel bedankt met massa's knuffeltjes en wasbeurtjes van hen, dus tzal misschien gewoon één en al omkoperij zijn :ha