Spring naar inhoud

- - - - -

Braken Latté

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Maline
Maline
  • 405 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 15 mei 2013 - 18:30

Sinds gisteren hebben we al zeker 8 à 10 "kleine plasjes" braaksel gevonden van Latté.
Het is duidelijk van haar, want ze heeft het vanochtend ook 1 keer gedaan terwijl vriend het zag.

Probleem is dus dat Latté niet te pakken valt en we met haar niet bij de dierenarts geraken.
Daarstraks geprobeerd maar da's weer op een sisser uitgedraaid (Latté is een katje dat absoluut niet gepakt wil worden en elk initiatief van toenadering komt van haar kant, als wij es proberen dan is ze weg of krabt ze zich en ons te pletter - ze is een aangespoeld zwervertje).

Ze loopt nog heel hevig rond, het is alleen dus dat ze vandaag alleen al minimum 6 keer gebraakt heeft.

Dierenarts zit alleen vanavond tot half 8 (dat halen we dus niet) en morgenochtend (dan werken we beiden). En bovendien krijgen we haar dus met geen mogelijkheid gepakt.
Vanaf het moment dat ze doorheeft dat de deuren dicht zijn (laat staan als ze de reismand ziet staan), staat ze "op scherp".

Afwachten? Of iemand andere tips?

Moest ik kat zijn en ziek zijn, zou ik mij toch echt wel laten pakken als ik daarmee beter raak. Maar zij denkt dus duidelijk anders.

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 15 mei 2013 - 18:37

En de DA aan huis laten komen?

Time spent with cats is never wasted

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 15 mei 2013 - 18:39

Haar proberen lokken met iets dat ze graag lust misschien? En dan snel, snel een handdoek erover doen en zo in de reismand steken?

In ieder geval moet ze wel zo snel mogelijk een DA zien want zoveel braken is echt niet goed hoor. Kan je de DA niet aan huis doen komen? Als je uitlegt dat je ze echt niet kan pakken en dat je je zorgen maakt zal die misschien toch wel afkomen vanavond.

Maline
Maline
  • 405 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 15 mei 2013 - 18:57

Dierenarts komt hier niet aan huis helaas.
En bovendien is Latté ondertussen partito (zit ergens buiten).
Ik kan niet garanderen dat als een DA tijd heeft, de kat ook hier is.

Latté valt niet te lokken met lekkers.
De andere twee wel, maar zij is daar te hard op haar hoede voor.
En beslist liever zelf wanneer ze iets eet.
(Onze jongens krijgen bijvoorbeeld soms van die kauwsticks uit de hand, maar zij valt daar niet voor te lokken)

En dat deken hebben we geprobeerd ... Maar miss Latté was zelfs daar te snel en te wild voor.

't Is niet de eerste keer dat het niet lukt haar te pakken voor de DA.
Haar tanden moeten eigenlijk geopereerd worden. Al drie keer ingepland, al drie keer dat we haar op "het moment supreme" niet te pakken krijgen en mogen afbellen.

Ze is in begin 1 keer bij de dierenarts geraakt - om te zien of alles oké was en ofdat ze gesteriliseerd was - en ik weet nog altijd niet hoe we dat toen geflikt hebben.
Maar vriend hing wel onder het bloed (onder andere in zijn gezicht).

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 15 mei 2013 - 19:58

Het mss een haarbal die wat vast steekt, probeer haar eens haarbal pasta te geven of snoepjes tegen haarballen.

PetfoodONLINE
PetfoodONLINE
  • 4 berichten

#6 Geplaatst 15 mei 2013 - 20:15

Inderdaad, toch maar een dierenarts laten komen.

Probeer misschien een bakje eten in een transportkooi te plaatsen. Zo kan ze er aan wennen.

Hoe dan ook, de dierenarts zal dat wel begrijpen dat je de kat niet kan pakken.

Maline
Maline
  • 405 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 15 mei 2013 - 22:34

Voorlopig niks meer gevonden in huis.
En morgen zit de dierenarts alleen maar 's ochtends (van 9 tot 10), als wij aan 't werk zijn.

Ik hoop dus dat het blijft zoals het nu is en we houden het in 't oog.
Als 't niet betert doen we vrijdag nog es een vangpoging (dan zit ze terug van 6 tot half 8 's avonds).

In de 4 of 5 keer dat we met onze bengels bij de dierenarts zijn geweest, komt ze overigens behoorlijk afstandelijk over.
Maar 't zou wel "de beste van heel 't stad" moeten zijn en ze zit hier 2 km vandaan.

Toen er sprake was van die operatie aan de tanden gevraagd of we Latté in plaats van om 9 uur om 7 uur mochten afzetten (vriend vertrekt om 7 uur naar 't werk en anders mag ie verlof nemen daarvoor - ik heb geen rijbewijs en als vriend naar zijn werk is geen auto), maar dat kon absoluut niet.
Dan maar een dag verlof gepakt ... die dus 3 keer nutteloos is geweest omdat madame zich op 't cruciaal moment niet liet vangen en we elke keer konden afbellen (en elke keer op haar antwoordapparaat uitkwamen). Voorlopig geen operatie aan haar tanden meer dus.

Latté is hier overigens daarstraks - 4 à 5 uur na onze vangpogingen van daarstraks - op kousevoeten terug binnen geslopen. En dat sluipen (en zich achter elk hoekje verbergen) mag je echt wel letterlijk nemen! Doodsbang was ze dat we nog es een poging zouden wagen!
Toen ze die ene keer bij de dierenarts is geraakt, hebben we haar nadien 2 à 3 dagen niet gezien.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 15 mei 2013 - 23:53

Laat het transport mandje eens in huis staan met het deurke open of eraf. Laat het weken staan zelfs met een dekentje erin zo kan ze aan dat transport mandje wennen zonder dat ze er eerst in gedwongen wordt. Dikwijls gaan ze van eigens er zelf in slapen dan.

Maline
Maline
  • 405 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 19 mei 2013 - 02:12

En intussen ... is het kennelijk een virusje dat rondgaat hier in huis.
Onze twee andere rakkers hebben we de laatste dagen ook zien overgeven.

Niet overdreven veel telkens, maar wel genoeg opdat ze allemaal al twee à drie dagen nauwelijks eten.
Maar voor de rest nog wel zo levendig als een vis zijn.

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 19 mei 2013 - 10:17

al naar de DA geweest

Maline
Maline
  • 405 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 19 mei 2013 - 17:39

Voorlopig wachten we af daarmee (en daarbij is 't weekend).
Af en toe zien we ze een hap eten vandaag. En vandaag ook nog geen braaksel gezien of gevonden.
Het is een beetje "up and down" dus.

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 19 mei 2013 - 17:53

Ik zou er toch eens mee gaan als ik van u was.
Een kat kan heel lang verbergen dat ze ziek is en als ze maar af en toe een hapje eten ...
Dat zou menig forum lid sowieso al naar de DA doen rennen
Dinsdag misschien toch eens een afspraak maken?

Maline
Maline
  • 405 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 19 mei 2013 - 18:29

Dierenarts reageert hier altijd maar "zwak" vind ik als wij komen.
Lijkt het altijd maar overdreven te vinden dat we komen.
Ik ga dus niet zomaar zomaar gaan.

Bovendien zit ze van 6 tot half 8 's avonds en werkt vriend van 2 tot 10 heel de week.
En is hij degene met auto en rijbewijs (ik kan nogal moeilijk die mand met een klagende en mauwende kat op mijn bagagedrager van mijn fiets zetten).
Ze heeft 1 ochtendzitting op donderdag.

En dan moeten we ze ook nog gevangen krijgen (met Latté kan ik het al vergeten sowieso).
En hier is maar 1 reismand, dus da's 1 voor 1 voor de andere twee.

Ik wacht dus echt wel af.

Als je overigens belt voor een afspraak is 't altijd van "kom maar op de vrije raadpleging vanavond".
Ze heet de beste dierenartse van Mechelen te zijn, maar qua vriendelijkheid naar ons toe vind ik het toch niet super.

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 19 mei 2013 - 19:03

dan denk ik dat het tijd is om een andere DA te zoeken, eentje die aan huis komt.
Je kan de zorg van je lievelingen niet op het spel zetten omdat je DA niet van de vriendelijkste is

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#15 Geplaatst 19 mei 2013 - 23:04

Bekijk berichtMaline, op 19 mei 2013 - 18:29, zei:

Dierenarts reageert hier altijd maar "zwak" vind ik als wij komen.
Lijkt het altijd maar overdreven te vinden dat we komen.
Ik ga dus niet zomaar zomaar gaan.

Bovendien zit ze van 6 tot half 8 's avonds en werkt vriend van 2 tot 10 heel de week.
En is hij degene met auto en rijbewijs (ik kan nogal moeilijk die mand met een klagende en mauwende kat op mijn bagagedrager van mijn fiets zetten).
Ze heeft 1 ochtendzitting op donderdag.

En dan moeten we ze ook nog gevangen krijgen (met Latté kan ik het al vergeten sowieso).
En hier is maar 1 reismand, dus da's 1 voor 1 voor de andere twee.

Ik wacht dus echt wel af.

Als je overigens belt voor een afspraak is 't altijd van "kom maar op de vrije raadpleging vanavond".
Ze heet de beste dierenartse van Mechelen te zijn, maar qua vriendelijkheid naar ons toe vind ik het toch niet super.
Een andere da zoeken als ze niet vriendelijk kan zijn en geen tijd voor jou poes heeft is ze volgens mij niet de beste hoor
Geplaatste afbeelding