Spring naar inhoud

- - - - -

Dode hond in zak in Nijmegen.

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#1 Geplaatst 15 mei 2013 - 20:26

ONDERZOEK NAAR DODE HOND IN TAS

NEDERLAND - Afgelopen weekend is een dode hond in een tas aangetroffen in het Maas-Waalkanaal in Nijmegen.

Het dier, een teef van het ras American staffordshire,
had beschadigingen aan de snuit maar het is niet duidelijk of die al aanwezig waren voordat de tas in het water werd gegooid.
Vandaag verrichtte een dierenarts een autopsie om de precieze doodsoorzaak vast te stellen.
De politie is in de veronderstelling dat de hond een niet-natuurlijke dood is gestorven en samen met de dierenpolitie is een onderzoek gestart.
Tips stromen langzaamaan binnen, maar er is nog geen verdachte.
"We nemen de zaak hoog op en doen er alles aan om de eigenaar op te sporen", geeft de politie nog mee.
Bron: Dierenpolitie Gelderland-Zuid
Geplaatste afbeelding

DODE HOND IN ZAK - UPDATE

NEDERLAND - We berichtten eerder dat in Nijmegen een dode hond werd aangetroffen in een sporttas die ronddreef.

Een lezer heeft ons gemeld dat een verdachte zich bij de politie heeft aangemeld.
Bron: Dierengazet

Geplaatste afbeelding

En wat gaat de straf zijn?
Een boete van €100 en thats is waarschijnlijk.
Zo mensen moeten ze een levenslang verbod geven op het houden van huisdieren en zelf in een zak het kanaal ingooien!
Vuile soort!

Arm meisje. :(
Zonde dat ze aan zo een oneerlijk einde is moeten komen.
Hopelijk heeft ze nu rust.

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#2 Geplaatst 15 mei 2013 - 20:35

Zijn adres is vandaag op FB verschenen ...  denk dat hij toch mag oppassen als hij de deur buiten gaat en terecht !

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#3 Geplaatst 15 mei 2013 - 20:35

Vreselijk :( :(
(misschien toch even verwittigen in je topictitel dat er gruwelijke foto's bijstaan).

Nog ééntje gezien op FB, dat er zo'n gruwelijke mensen bestaan :r :r :r

Bewerkt door Mika, 15 mei 2013 - 20:38.

Groetjes, Mika, Gucci, Frisbie

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 15 mei 2013 - 20:37

Ik word toch zooooo boos als ik die verhalen lees hé...hoe kan je nu je overmacht zo misbruiken op een dier, het gaat mijn verstand te boven. :cry:
Geplaatste afbeelding

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#5 Geplaatst 15 mei 2013 - 20:42

Bekijk bericht*bonnie*, op 15 mei 2013 - 20:35, zei:

Zijn adres is vandaag op FB verschenen ...  denk dat hij toch mag oppassen als hij de deur buiten gaat en terecht !
Ze zeggen dat hij zich heeft aangegeven.
Maarja, wat dan nog.
Die man zal niets krijgen, misschien hooguit een taakstraf of een boeteke van 100euro.
Ik hoop opracht dat hij ook in een zak in het water ligt binnenkort.

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

Kiera&Tiffan
Kiera&Tiffan
  • 652 berichten

#6 Geplaatst 15 mei 2013 - 21:03

Bekijk berichtShadow, op 15 mei 2013 - 20:42, zei:

Ze zeggen dat hij zich heeft aangegeven.
Maarja, wat dan nog.
Die man zal niets krijgen, misschien hooguit een taakstraf of een boeteke van 100euro.
Ik hoop opracht dat hij ook in een zak in het water ligt binnenkort.

Zelfs een boete op vuil in de verkeerde vuilnisbak gooien is meer!! ( €200/€250) Dat mens is niet goed bij zijn hoofd, hij moet echt zelf in die tas in het water gegooid worden, en daarvoor moet iemand zijn neus kapotkrabben!!

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#7 Geplaatst 15 mei 2013 - 23:32

Ja maar ik denk dat er toch wel wat dierenvrienden aan zijn deur gaan opduiken ...

meitepeit
meitepeit
  • 1.711 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 16 mei 2013 - 09:48

de eigenaar van de dode hond is opgepakt!
.de politie heeft haast gemaakt, omdat bewoners bij het kanaal, het recht in eigen hand dreigde te nemen, toen ze er achter kwamen waar de eigenaar woonde.
er was een klopjacht, via de sociale media "op het baasje" van de hond.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#9 Geplaatst 16 mei 2013 - 10:06

Ongelooflijk :s  vreselijk!! :(

_Athena_
_Athena_
  • 443 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 16 mei 2013 - 10:12

Vreselijk, wat voor gek doet nu zoiets.  En zo frustrerend dat de straffen hier zo mild zijn voor dierenmishandeling.  Meestal een verbod op het houden van dieren en een geldboete van een paar honderd euro.  Alsof ze effectief controleren of ze nieuwe dieren halen.. Na een paar jaar kijkt er geen kat meer naar om.  Spijtig dat ze in Belgie geen dierenpolitie hebben, in zoveel landen is dit wel.

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 16 mei 2013 - 10:15

Wat voor onmensen lopen er toch rond...

Nu misschien even een beetje offtopic, waar ik vorige week ook enorm van ben geschrokken;
Ik ben vorige week met men pa naar het containerpark geweest. Tot mijn grote verbazing stond daar een koelcontainer "dode dieren" .
Ik vond dit zo raar! eens ik thuis kwam ben ik wat opzoekwerk gaan doen en wat blijkt.
Niet alle dierenartsen krijgen een vergunning om dode dieren te bewaren. Eigenaars waarvan hun huisdier komt te overlijden kunnen deze dan naar het containerpark brengen :trance:

Is dit nu niet een beetje dier-onwaardig? Kreeg meer het gevoel dat men er over afval bezig was

| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 16 mei 2013 - 13:15

ocharme dat sukkeltje !! Hopelijk is het vlug gestorven en niet ermbarmelijk lang afgezien :(

Gewoon walgelijk is dit !

_Athena_
_Athena_
  • 443 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 16 mei 2013 - 14:07

@Jo'ke  Ik vind dit ook maar zielig zoiets.  Hoe kun je nu een dier dat jaren een deel van het gezin was gewoon effectief in de vuilbak smijten.  Ze zijn dood ok, het maakt in principe niets uit voor hen, maar ik zou me er toch rot bij voelen. Nu, allemaal in een hoop in de verbrander is ook niet echt beter..  En cremeren en in een urne laten zetten is natuurlijk duur en begraven in de tuin mag in principe niet, en met een grote hond is dit natuurlijk niet echt te doen.  Gelukkig heb ik er nog niet moeten over denken.

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#14 Geplaatst 16 mei 2013 - 15:39

Deze hond is niet op een natuurlijke manier gestorven hé.