Spring naar inhoud

- - - - -

Vraag over speelgoed

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 18 mei 2013 - 09:46

Hallo iedereen,

Aangezien ik, zoals velen onder julllie, zot ben van mijnen poezel, koop ik telkens wat nieuws om te spelen. Nanou is namelijk alleen en moet zich bezighouden alleen :)
Ik heb mij al een paar keer miskocht en dan vliegt het speelgoed wegens 'amper/geen interesse' in de kast. Nu vroeg ik mij af met welk speelgoed ik haar kan plezieren (ik weet het hangt af van de kat, maar toch).
Ze heeft muizen, dragonfly, een pluchen worst aan een stok(sorry ik weet de benaming hier niet van :onzeker: ) Hier liggen massa's propjes aluminiumpapier en dopjes van spuitwater en colaflessen. IK heb ook 'the undercover mouse' gekocht ....
Dus vandaar mijn vraag, wat raden jullie aan. Nanou is dus intussen 3j geworden in mei. :)

grtjs,

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 18 mei 2013 - 10:16

Heb je al haar speelgoed gewoon ergens liggen waar ze er zelf aankan? Of beslis jij wanneer ze met iets speelt?
Want hier speelden ze ook met niets meer omdat ze alles voor handen hadden liggen.
Nu ligt alles in een doos en we geven ze elke dag iets anders en nu spelen ze er wel mee

Time spent with cats is never wasted

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 18 mei 2013 - 10:19

Ik denk dat het beste speelgoed, een 2de katje is  ;)    Dingen zoals een speeltunnel zijn ook zoveel leuker als ze met 2 zijn en op mekaar kunnen jagen.
Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 18 mei 2013 - 10:34

Bekijk berichtsnoopy, op 18 mei 2013 - 10:19, zei:

Ik denk dat het beste speelgoed, een 2de katje is  ;) Dingen zoals een speeltunnel zijn ook zoveel leuker als ze met 2 zijn en op mekaar kunnen jagen.

Dat is natuurlijk nog de beste oplossing :)

Time spent with cats is never wasted

nouchka1990
nouchka1990
  • 711 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 18 mei 2013 - 13:33

ik ben hier helemaal met akkoord, 2de speelkameraad in huis nemen :d
groetjes Nouchka, Streepje, Minoe, Zorro, fluffy, en alle opvangertjes :)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 18 mei 2013 - 15:19

De play cubes zijn ze zot van.

Ramsey68
Ramsey68
  • 130 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 18 mei 2013 - 19:03

Ziet er inderdaad heel leuk uit zo een play cubes (opgezocht wat het was, want ik kende dit niet)
Waar kan je dit kopen?

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 18 mei 2013 - 19:12

Bekijk berichtSteffie_G, op 18 mei 2013 - 10:16, zei:

Heb je al haar speelgoed gewoon ergens liggen waar ze er zelf aankan? Of beslis jij wanneer ze met iets speelt?
Want hier speelden ze ook met niets meer omdat ze alles voor handen hadden liggen.
Nu ligt alles in een doos en we geven ze elke dag iets anders en nu spelen ze er wel mee
Neen, neen niet in een doos. Hier ligt alles in 't rond :) zij kan kiezen met wat ze wil spelen. :)

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 18 mei 2013 - 20:05

Ja, ik heb er ook zo eentje die (bijna) nergens mee wil spelen. Ze heeft natuurlijk gewoon de pech dat haar speelkameraadje niet zo vaak zin heeft om te spelen...
Laserlampjes doen het hier goed, sommige hengels (veel uitgetest en maar een stuk of twee a drie die het blijven goed doen), rubberen balltjes (kan je bij Blokker in een netje kopen) hebben ee tijdje gewerkt, van die springveertjes ook een paar maanden...
En verder snoep verstoppen (bv in een eierdoosje met gaten in), en kattenkruid (puur, niet in speelgoed) bljft ook wel werken, voedselverrijking en krabpalen.
Ik heb uiteindelijk (echte) muisjes gekocht, die zitten nu in een groot terrarium, en dat houdt haar iig behoorlijk bezig. Maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat ziet zitten :).
Hier komt het erop neer dat er een derde kat zou moeten komen (en dan eentje die echt heel speels is), maar dat gaat voorlopig echt niet. Mss in de toekomst.
Veel succes iig :)
Those who don't believe in magic, will never find it

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 18 mei 2013 - 22:37

Wat hier het aller aller populairste is zijn deze dingetjes:
Geplaatste afbeelding  Geplaatste afbeelding  Geplaatste afbeelding
En uiteraard dat octopusje dat je in de maxizoo kan kopen voor 1€. Loki ligt er momenteel met te worstelen.

Hier staat hun speelgoed bij de krabpaal in een mandje en kunnen ze uitkiezen waar ze mee willen spelen en dat doen ze ook gewoon.

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 18 mei 2013 - 22:56

Speelspiraaltjes doen het heel erg goed.
Alle soorten kongs en stokjes met veren.

De meeste spulletjes kan je bij ons Lizzy kopen Kattenspeelgoed.be dus.