Spring naar inhoud

- - - - -

Wat moet ik doen?

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
CVR
CVR
  • 572 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 18 mei 2013 - 10:04

Eindelijk is het zo ver ik mag er een ragdolletje bij van mijn man :love4: :jump:  dus ik zou normaal een gat in de lucht springen! Mijn probleem is nu het zover is begin ik te twijfelen van wat als:
onze siamees is een behoorlijk jaloers kereltje,gaat hij er niet hard onder lijden? Gizmo(ragdoll) hij gaat dat oke vinden.
Maar nu spelen Baloe en Gizmo samen maar gaat daar geen verandering in komen als er nog ééntje bij komt? pff
Ik zou deze keer ééntje willen met een hoog knuffel gehalte maar hoe zie je dat aan een kitten?
Zo heb ik op eens zoveel vragen dat ik er niet meer van slaap,ik weet dat het stom is om daar van wakker te liggen maar ik wil de liefde niet kwijt van men 2 schatten!Geen van de 2 zijn knuffelaars maar zijn een beetje eigen zinnig,ze spelen komen uitdagen maar willen niet op de arm of op de schoot.Dus dilemma IK WEET HET NIET MEER!
Hebben jullie raad of denken jullie  van niet doen 3 poezen gaat niet samen dan is er ééntje op rest? :catnoknow
Grtj Christine

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 18 mei 2013 - 13:09

hier zijn ze ook geen schoothanger helaas. Isabella heeft dat nooit gedaan maar kom wel dagelijks haar portie knuffels halen/opeisen en dan is het knuffelen/strelen en vooral op haar buikje tegen 200%. Lowie kwam als kitten wel op de schoot liggen, maar is met zijn puberen er van af gegaan. Nu de laatste dagen begint hij weer terug wat meer op de schoot te liggen..... Een zusje van hen (zelfde moeder en vader) die een jaartje ouder is, is ook geen schootligger terwijl beide ouders dat weer wel zijn. Er is dus helaas geen garantie zou ik zeggen.

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#3 Geplaatst 18 mei 2013 - 13:14

Gohhhh... Moeilijke vraag, ikzelf heb maar 1poes en weet dat ik haar geen plezier zou doen met een 2de katje, hier zijn natuurlijk veel meer mensen met meer dan 1 poes op de KS, die wel een antwoord gaan hebben op jou vraag.
Zeker geen overhaaste beslissing nemen, dit is iets waar je goed over na moet denken, ik zou het wel niet aanraden om dat s'nachts te doen ;) het is uiteindelijk een luxeprobleem ;)

Geplaatste afbeelding

meitepeit
meitepeit
  • 1.711 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 18 mei 2013 - 13:51

Maar nu spelen Baloe en Gizmo samen maar gaat daar geen verandering in komen als er nog ééntje bij komt? pffde keus is aan jezelf, maar als het nu goed gaat, daelijk komt er een kitten bij, dan kan het een probleem worden.
bij twijfels niet doen, maar je weet het antwoord zelf al :geluk:

mijn idee ( maar wie ben ik?) de 2 katten spelen samen, een 3 de erbij,  dat kan een groot probleem worden.
wat doe je dan,  ga je dan 1 tje herplaatsen?

#5 Geplaatst 18 mei 2013 - 14:02

Wij hadden Seabert en Bella, die ook supergoed overeenkwamen. Wel alletwee erg aanhankelijk, maar ook geen echte schootliggers.
Toen we beslisten er een derde katje bij te nemen zaten we met dezelfde vragen. We zijn toen gaan kijken naar een nestje. En we hadden elk ons eigen voorkeur, ik had het voor Axie, en mijne man viel compleet voor Adémar. Uiteindelijk zijn ze beiden naar hier gekomen. En daar ben ik nog steeds ontzettend blij om. Ruzie is er nooit geweest en nu slapen ze soms allevier in dezelfde mand.
En met Axie en Adémar heb ik veel chance, zijn alletwee verschrikkelijke schoot-stalkers! Waardoor Seabert en Bella ook meer interesse voor schootjes hebben gekregen!
Maar ik blijf toch denken dat als we er maar een bij genomen hadden, dat het anders zou zijn geweest. En dat er inderdaad een "op overschot" zou gelopen hebben.
Maar dat weet ik niet zeker natuurlijk.
(maar wij waren vroeger met drie kinderen thuis, en toen was er meestal een "op overschot" dus kan ook vandaar komen dat ik dat denk...)

Bewerkt door Seabert, 18 mei 2013 - 14:03.

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

CVR
CVR
  • 572 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 18 mei 2013 - 15:04

Bekijk berichtmeitepeit, op 18 mei 2013 - 13:51, zei:

bij twijfels niet doen, maar je weet het antwoord zelf al :geluk:

mijn idee ( maar wie ben ik?) de 2 katten spelen samen, een 3 de erbij,  dat kan een groot probleem worden.
wat doe je dan,  ga je dan 1 tje herplaatsen?

Herplaatsen zou ik zeker niet doen ik zou er echter alles aan proberen te doen natuurlijk om het elk poesje naar zen zin te maken :love4: maar ik ga echt er nog een paar nachtjes van wakker liggen denk ik :onzeker:

Bekijk berichtSeabert, op 18 mei 2013 - 14:02, zei:

Wij hadden Seabert en Bella, die ook supergoed overeenkwamen. Wel alletwee erg aanhankelijk, maar ook geen echte schootliggers.
Toen we beslisten er een derde katje bij te nemen zaten we met dezelfde vragen. We zijn toen gaan kijken naar een nestje. En we hadden elk ons eigen voorkeur, ik had het voor Axie, en mijne man viel compleet voor Adémar. Uiteindelijk zijn ze beiden naar hier gekomen. En daar ben ik nog steeds ontzettend blij om. Ruzie is er nooit geweest en nu slapen ze soms allevier in dezelfde mand.
En met Axie en Adémar heb ik veel chance, zijn alletwee verschrikkelijke schoot-stalkers! Waardoor Seabert en Bella ook meer interesse voor schootjes hebben gekregen!
Maar ik blijf toch denken dat als we er maar een bij genomen hadden, dat het anders zou zijn geweest. En dat er inderdaad een "op overschot" zou gelopen hebben.
Maar dat weet ik niet zeker natuurlijk.
(maar wij waren vroeger met drie kinderen thuis, en toen was er meestal een "op overschot" dus kan ook vandaar komen dat ik dat denk...)

Ja hier zijn mijn kinderen ook met 3 en daaruit stel ik dus ook die vraag :x

Bekijk berichtInge91, op 18 mei 2013 - 13:14, zei:

Gohhhh... Moeilijke vraag, ikzelf heb maar 1poes en weet dat ik haar geen plezier zou doen met een 2de katje, hier zijn natuurlijk veel meer mensen met meer dan 1 poes op de KS, die wel een antwoord gaan hebben op jou vraag.
Zeker geen overhaaste beslissing nemen, dit is iets waar je goed over na moet denken, ik zou het wel niet aanraden om dat s'nachts te doen ;) het is uiteindelijk een luxeprobleem ;)

Probleem is overdag heb ik iets van ja doen.....en snachts ist van: denk na niet doen! ik ben daarin een sukkel hoor!

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#7 Geplaatst 18 mei 2013 - 23:12

S'nachts denk je altijd negatiever, heb ik ook hoor, je zal uiteindelijk wel de juiste beslissing nemen ;)
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#8 Geplaatst 18 mei 2013 - 23:56

Ik vind het heel goed dat je er op voorhand zo goed over nadenkt en je niet gewoon omniddellijk overgaat tot adoptie van een derde poezel
Maar hoe hard je er ook over nadenkt, je kan gewoon niet voorspellen hoe het gaat uitdraaien...

Wij zijn indertijd begonnen met 2 kittens, broer en zus uit zelfde nestje
We namen er 2 omdat het sphynxen/naaktkatten zijn en die hebben ontzettend veel aandacht nodig en aangezien halve trouwboek gaat werken en ik fysiek heel beperkt ben dacht ik dat ik als we er maar eentje namen dat ik dan nooit vanzeleven de nodige aandacht ging kunnen geven aan die ene poezel, vandaar dus onmiddellijk 2 geadopteerd, op die manier hadden ze ook mekaar nog voor aandacht en om met mekaar te spelen.
Van in t begin echter zat onzen diddl op zijn sukkel met zijn gezondheid
Het vermoeden rees dat hij kanker had en toen zijn we beginnen praten over de aanschaf van een derde poezel
Omdat we niet wilden dat yoshi alleen zou achterblijven.
Het bleek geen kanker te zijn maar het idee zat nu in ons hoofd van een derde poezel en we waren daar heel enthousiast over en dachten dat het ook goed zou zijn voor yoshi en diddl als er nog iemand zou bijkomen, yoshi en diddl hingen heel erg aan mekaar, echt mooi om te zien, maar als t op spelen op aankwam kon onzen diddl gewoon niet mee met onze yoshi, hij was direct uitgeput en moest direct gaan liggen terwijl zij dan nog zo zot als een achterdeur was en meestal wou hij gewoon helemaal niet meespelen, dus dachten we dat een speelmaatje toch wel goed zou zijn
Toen we dat tegen de dierenarts zeiden kregen we te horen dat als we een derde zouden nemen dat we dan ook beter een vierde zouden nemen.
Aangezien onze yoshi en diddl een echt paartje vormden en heel hard emotioneel aan mekaar  vasthingen ging volgens onze dierenarts een derde poezel dan t vijfde wiel aan de wagen zijn.
En was t beter om een vierde poezel aan te schaffen.
Zodat 3 en 4 dan ook een hecht duo konden vormen
In mei kwam onze Ramses erbij
Diddl aanvaardde hem onmiddellijk maar yoshi was heel erg van streek
Net toen ze aan Ramses begon te wennen kwam dan onzen thor erbij in september
En wat bleek
Degene waar we er 2 voor hadden bijgeadopteerd vond het helemaal niet leuk dat die 2 er waren bijgekomen.
Sedert Ramses en Thor er zijn is onze yoshi verandert.
Ze is niet meer zo speels omdat Thor en Ramses heel wild en heel enthousiast zijn en zij bespringen alles en iedereen op t onverwachts
En dat heeft onze yoshi niet zo graag, dus trekt ze zich veel meer terug dan toen zij en diddl nog alleen waren met hun tweetjes
De innige band tussen yoshi en diddl is ook verbroken.
Diddl trekt nu ook op met ramses en thor waardoor onze yoshi regelmatig alleen ligt terwijl zij dan met hun drietjes ergens liggen
Af en toe zal ze er ook eens gaan bijliggen maar meestal toch niet
Mijn hart is eerlijk gezegd gebroken toen ik zag wat voor effect het had op onze yoshi
Want t was net om voor haar goed te doen dat de twee jongste er zijn bijgekomen, maar uit alles blijkt dat zij veel liever alleen was gebleven met onzen diddl
Maar nu Ramses en Thor er zijn zien we hen natuurlijk ook heel graag en aangezien onzen diddl een hartziekte heeft (hcm) en niet lang te leven heeft en onze yoshi niet alleen mag overschieten is er geen sprake van het herplaatsen  van ramses en/of thor
Ramses heeft trouwens ook hcm en gaat ook geen lang leven tegemoet.
Uiteindelijk gaan yoshi en thor dus samen overschieten, dat zou het logische verloop moeten zijn maar t is ook nog afwachten want zij zijn dan allebei  verdacht van hcm en kunnen het nog ontwikkelen...(we hebben niet veel geluk op t gebied van gezondheid bij de poezels)
Het kan nog alle kanten uitdraaien en we weten niet wie we eerst gaan verliezen en wie gaat overblijven uiteindelijk
Maar t is geen optie om 1 of 2 te herplaatsen en te vervangen door een andere poezel in de hoop dat yoshi het daar dan beter gaat mee kunnen vinden omdat je het gewoon niet kan voorspellen hoe het karakter van een poezel gaat uitdraaien.

Als een kitten nog bij de fokker is kan het kitten bv heel zacht zijn en heel kalm en lief en onderdaning maar eens dat kitten bij de kittenkoper wordt geplaatst kan dat kitten dan veranderen in een heel wilde overenthousiaste dominante robbedoes
En omgekeerd kan natuurlijk ook, een heel wilde overenthousiaste dominante robbedoes bij de fokker en eens geplaatst bij de kittenkoper dan heel kalm en onderdanig en zacht worden...
Je kan het echt niet voorspellen op voorhand.
Net zomin als je kan voorspellen of de derde poezel een knuffelaar gaat zijn...
Onzen thor bijvoorbeeld lag bij de fokker iedere avond op schoot onder een dekentje terwijl zij naar tv keek, hij was een hele avond niet van haar schoot af te slaan zei ze, hier doet hij dat niet, hij wil wel knuffelen in de zin van dat hij wil dat je op zijn hoofdje en poepje  wrijft maar hij heeft dus een gloeiende hekel aan opgenomen worden.
Hij wil wel eens op je schoot komen zitten maar dan moet het op zijn eigen initiatief zijn en hij zal ook nooit lang blijven liggen.
Blijkbaar is hij daarin toch verandert eens hij naar hier kwam...

Als je er een poezel wil bijnemen ga je sowieso een risico moeten nemen.
Het is goed mogelijk dat 1 van je poezels meer aangetrokken gaat zijn tot de derde poezel dan tot zijn huidige maatje en dat de  band tussen de huidige twee poezels verbroken wordt
Het is ook mogelijk dat die band blijft maar de derde poezel dan t vijfde wiel aan de wagen gaat zijn
Het is ook mogelijk dat ze het gewoon allemaal met mekaar gaan kunnen vinden en ze een leuk trio gaan vormen
Je weet het gewoon niet...
Heel veel succes toegewenst in ieder geval bij gelijk welke beslissing je maakt

Bewerkt door lathyrus, 19 mei 2013 - 00:18.

Geplaatste afbeelding

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten

#9 Geplaatst 19 mei 2013 - 00:08

Inderdaad een heel moeilijke beslissing! Ik en mijn vriend willen er in de toekomst ook graag een katje bij. Ik heb er maar een dus dan zouden ze met twee zijn en is er niet dat probleem van het vijfde wiel aan de wagen.
Maar lang geleden woonde mijn Rakker bij mij samen met haar broertje. Ze konden wel goed samen spelen en slapen, maar toch was Rakker wat bang en haar broertje trok altijd aandacht waardoor zij zichzelf toch veel meer op de achtergrond hield. Toen haar broertje vermist werd, zag ik wel dat ze het aan de ene kant vreemd vond, maar aan de andere kant zag ik haar echt opleven.
Daarna heeft ze nog wel eventjes met een ander katje samengeleefd en dat ging dan wel weer beter.
Maar hier dus ook het dilemma van zouden we het riskeren of niet. Aan de ene kant zou ik het mij nooit vergeven als ik merk dat Rakker ongelukkiger is omdat ík er zo per se een katje bij wou. En eens je dat katje hebt en ze komen niet overeen, is het natuurlijk ook niet gewoon van: ja het lukt niet, we herplaatsen haar. Want dan ben je er al aan gehecht...
En aan de andere kant lijkt het toch zo fijn om een katje erbij te hebben.

Het verstandigste lijkt mij, in onze beide situaties om op zeker te spelen en er geen katje bij te nemen. Maar dat is natuurlijk niet zo gemakkelijk, want je blijft ook denken dat het even goed gewoon goed kan gaan en dat zou dan gewoon het allerfijnste zijn.

Bewerkt door Syntara, 19 mei 2013 - 00:08.

CVR
CVR
  • 572 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 19 mei 2013 - 15:27

Bedankt allemaal om jullie reacties :thumb: Ik heb ook met onze dierenarts er over gesproken en tja die zegt ook je weet het nooit,maar als je er één bij neemt zou ik niet te lang wachten omdat ze nu toch nog alle 2 heel jong zijn.Het is nu wel zo dat Baloe (siamees )heel actief is en altijd Gizmo(ragdoll) opzoekt om te spelen en hij weet ook van geen ophouden .Gizmo gaat zich dan verstoppen ze slapen ook nooit samen of liggen ook nooit samen,al hoewel Gizmo best wel rustig gezelschap heel leuk zou vinden.Hij probeert dan ook bij onze hond te slapen maar die wil dat dan weer niet.Want ook onze hond word door baloe uit ge daagt om te spelen hij zoekt wel altijd iemand om een beetje te spelen.Dus ik ga nog even nadenken,vermits we in augustus een hele maand in Spanje zitten ga ik zeker wachten tot sept om ééntje in huis te nemen.Ik heb wel al een zwangere ragdoll in het vizier die bevalt eind juni en dan zouden de kittens in sept naar hun baasje mogen :love4: dus heb nog enkele dagen en nachten om na te denken! Ik hou jullie zeker op de hoogte hoe dit afloopt :x

Grtj Christine