Spring naar inhoud

- - - - -

Krabpaal gesneuveld

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Kimporters
Kimporters
  • 465 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 22 mei 2013 - 18:57

Ja zoals de titel het al zegt, de krabpaal is (al) gesneuveld. Nog geen half jaar oud..
Ik kwam zonet terug van de les en zag het gedeelte op de grond liggen. Was ondertussen Gin zijn favoriete plek geworden :louche:

Het was al een paar weken serieus wiebelend en ik dacht och, das met die paal die er niet tegoei ingedraaid zat. Sinds begin deze week begon hij tamelijk scheef te staan. Maar neen, blijkbaar lag het aan de sisalpaal zelf. Onderaan zijn de nietjes losgekomen (vraag me niet hoe) en is het zwarte gedeelte waar de vijs ingedraaid zit losgekomen van de Sisal. Nu een nieuwe krabpaal zie ik niet zetten, daar ga ik geen geld aan geven.
Papa komt morgen langs met Tec 7 om het te lijmen dus hoop op zegen. Of als iemand een ander idee heeft hoe ik het kan fixen, graag :)

Hier alvast foto's

Bijgevoegde thumbnails

• 2013-05-22 18.29.00.jpg
  • 2013-05-22 18.32.45.jpg

Liefdevolle pootjes van Gin*, Latté en Lou

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#2 Geplaatst 22 mei 2013 - 19:00

het stuk er terug insteken, en met kleine vijsjes door het karton terug aanvijzen. hier ook al eens moeten doen, en tis nog altijd stevig genoeg!
Geplaatste afbeelding

Kimporters
Kimporters
  • 465 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 22 mei 2013 - 19:04

Bekijk berichtNele, op 22 mei 2013 - 19:00, zei:

het stuk er terug insteken, en met kleine vijsjes door het karton terug aanvijzen. hier ook al eens moeten doen, en tis nog altijd stevig genoeg!

Dus door de Sisal en het zwarte gedeelte vijzen bedoel je ?

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 22 mei 2013 - 19:05

Oei, nie plezant!
Tec7 is zo'n wondermiddel hé! Wij hebben er onze rubber matten in de paardencamion mee tegen de wand geplakt.
En dat weegt best veel en ze plakken er na 1 jaar nog tegen :)

Kimporters
Kimporters
  • 465 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 22 mei 2013 - 19:07

Bekijk berichtCarowlina, op 22 mei 2013 - 19:05, zei:

Oei, nie plezant!
Tec7 is zo'n wondermiddel hé! Wij hebben er onze rubber matten in de paardencamion mee tegen de wand geplakt.

Ja ik hoop dat onze papa het ook gefixt krijgt

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#6 Geplaatst 22 mei 2013 - 19:50

Tec7  is echt een krachtige lijm, jou Gin is wel een tijgertje he ;)
Geplaatste afbeelding

Kimporters
Kimporters
  • 465 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 22 mei 2013 - 19:54

ja, nu speel ik voor krabpaal :p

Bijgevoegde thumbnails

• 2013-05-22 13.14.26.jpg
  • 2013-05-22 19.24.24-2.jpg

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#8 Geplaatst 22 mei 2013 - 20:18

heb je geen garantie op die paal? Want dan zou ik niet zelf gaan proberen te fixen. Gewoon melden aan de winkel waar je de paal hebt gekocht. Je mag er vanuit gaan dat zoiets langer dan een half jaar meegaat, toch?
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Kimporters
Kimporters
  • 465 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 22 mei 2013 - 20:46

Bekijk berichtginnie, op 22 mei 2013 - 20:18, zei:

heb je geen garantie op die paal? Want dan zou ik niet zelf gaan proberen te fixen. Gewoon melden aan de winkel waar je de paal hebt gekocht. Je mag er vanuit gaan dat zoiets langer dan een half jaar meegaat, toch?

Is via Zooplus.nl gekocht dus ik weet niet

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#10 Geplaatst 22 mei 2013 - 21:01

ik zou ze gewoon een mailtje sturen. In Nederland is het zo dat je garantie hebt. Je mag verwachten dat zo'n product langer meegaat dan een half jaar, dus heb je garantie ;)

Mail ze gewoon (wel vóór je zelf gaat lijmen!) en stuur de foto's mee met je mailtje. Ook de aankoopbon zou handig zijn om mee te sturen. En als je via zooplus besteld dan heb je een account en daar staat volgens mij de factuur in, dus dat moet makkelijk meegezonden kunnen worden met de mail ;)

het kan misschien even duren voor je antwoord hebt en voor je de paal weer heel hebt, maar het is de moeite waard.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#11 Geplaatst 22 mei 2013 - 21:09

je kan het ook alletwee, er lijm tussendoen, en dan idd door het karton en door het plastiek vijsjes vijzen. ik heb hier kleine koperkleurige vijsjes gebruikt, een stuk of 6 in totaal, dus rondomrond verdeeld.
Geplaatste afbeelding

azrael
azrael
  • 445 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 22 mei 2013 - 22:29

Geen idee of de lijm zal houden. Indien niet, kan je met een klokboor houten cirkels zagen die net in de paal passen. Je kan dan verschillende cirkels op elkaar nagelen/vijzen zodat je een houten cilinder krijgt die in de paal schuift. De houten cilinder kan je langs onder vast schroeven. Vervolgens schuif je de paal erover. De paal kan je op zijn beurt met enkele nagels of vijzen vast zetten op de cilinder.

Zo heb ik het bij een van onze palen ook gedaan en dat blijkt sterker dan die plastieken toestanden.

Ons Bisky heeft altijd zo een half uurtje het zot in hare kop en dan heeft ze meer weg van een dolgedraaide poema dan van een tamme Brits korthaar...  Dan durft er al wel eens iets sneuvelen :louche:

Kimporters
Kimporters
  • 465 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 22 mei 2013 - 22:48

Ja het grappige is dat Gin daar nooit speelt, maar continu slaapt vanboven. Zotte toeren haalt hij enkel benedendeks uit. Op zijn krabpaal is hij steeds relatief rustig enkel zo zijn muisjes waarvan er al twee gemolesteerd zijn.. Maar dat huisje en daarboven zijn bolleke daar sliep hij altijd in. Dus die paal is gewoon boecht.. al zeg ik het zelf.. zien wat onze papa er morgen van kan maken

Kimporters
Kimporters
  • 465 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 23 mei 2013 - 12:57

Voila, onze papa is langsgeweest.. heeft er vijzen ingedraaid.. als ik op Zooplus moet wachten dan zijn we 5jaar verder

fieke0509
fieke0509
  • 1.122 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 23 mei 2013 - 14:16

Oei, nu al stuk?  amai, das moet nogal ne kerel zijn, jouw Gin :goofy:

Ik ben even niet mee, maar had jij een tijdje geleden niet een tweede katje op het oog?  Zie dat Ginneke nog altijd enig kind is :king: