Spring naar inhoud

- - - - -

natvoer

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 23 mei 2013 - 11:00

Hallo,

Ik geef mijn poezels 1 zakje natvoer per dag per kat (half 's morgens, half 's avonds). Ik geef ze normaal RC en Iams maar nu, na wat zoeken op het forum, RC en Bozita. Nu eten ze de bozita veel liever en gezien deze veel beter voor mijn portefeuille is, zou ik die wat vaker willen geven maar is dit slechtere voeding dan RC?
En Animonda, daar lees ik ook veel goed over, maar is dit rauw vlees?

bedankt!
My therapist thinks I'm crazy, but Latte en Mokka say I'm ok. :) Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 23 mei 2013 - 11:52

In dit topic => klik  zal je antwoorden op je vragen vinden en is ook heel interessant om eens door te nemen. ;)

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 23 mei 2013 - 12:55

Dat kan nooit volgens mij.... het zal net zoals dat van Almo nature raw food zijn -> rauw de verpakking in en dan bereid zodat het langer houdbaar is.

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 23 mei 2013 - 19:37

Animonda is niet rauw, het is wel een goed product, mijn katten houden er niet van die krijgen Bozita en Cosma, wat ze ook erg lekker vinden.
Persoonlijk denk ik dat Bozita veel beter is dan RC of Iams :)

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 27 mei 2013 - 16:19

Dus ik mag ze bozita is wel degelijk goed natvoer?
Want het stinkt wel harder dan RC. De poezen zijn de rc echter zo beu dat er amper van gegeten wordt...
My therapist thinks I'm crazy, but Latte en Mokka say I'm ok. :) Geplaatste afbeelding

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 27 mei 2013 - 16:43

Bekijk eens de samenstelling.
Tot nu toe heb ik enkel van Bozita de brok gekocht en die staat nu aan de kant, want er zat naar mijn mening wat te veel ingrediënten in met "meel" en dan nog redelijk wat andere zaken die weinig of niets met vlees te maken hadden. Dus Bozita natvoer heb ik om die reden niet besteld, misschien onterecht, wie weet...
De mijne krijgen als natvoer Animonda Carny.

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 28 mei 2013 - 14:12

heb je al eens Porta21 gekocht ? Daar hebben ze bij Zooplus hele goede prijzen voor en daar zit niets van graan/meel of andere prut in. Enkel in de kittenversie zit rijst.

Mila01
Mila01
  • 25 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 30 mei 2013 - 14:01

Sinds ik één poes heb moeten afgeven aan chronische tandvleesontsteking, geef ik enkel nog droge brokjes van Hill's en héél af en toe een zakje Almo nature.  Mijn dierenarts had mij aangeraden om overwegend droge brokken te geven voor de tanden en dat heeft resultaat!  Sinds ik dat doe heeft geen van mijn poezen meer problemen gehad met haar tandvlees.  Ik zou dus droogvoer geven en als je ze wil verwennen kan je eens een zakje natvoer geven.

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 03 juni 2013 - 10:30

Zijn er ergens tabellen te vinden met wat een goede samenstelling is voor kattenvoer, wat er moet in zitten en hoeveel en wat er niet mag inzitten?
[sharedmedia=core:attachments:101503]
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”