Spring naar inhoud

- - - - -

Katten en baby's

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
TinekeM
TinekeM
  • 1.748 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 23 mei 2013 - 13:15

Ik weet niet of hier al ergens een topic over bestaat?
Binnen een kleine 2 weken moet ik bevallen. Het wiegje, park en de ververs tafel staan al allemaal klaar om de katten er te laten aan wennen.
Om ze er uit te houden, heb ik er ballonnen in gelegd (ik hoorde eens dat dit goed was, omdat ze dan zouden schrikken als ze er in gaan en een ballon springt).
Probleem is nu, ze gaan er niet in, dus kunnen er niet bang van worden.
Maar haal ik de ballonnen er uit, gaan ze er wel in gaan liggen.
Hebben jullie nog tips om hen er uit te houden?

Ik hoorde eens iets over zilverpapier? Of dubbelzijdig  plakband?

Mens'dom', dieren'rijk' :cattailwag

wolle
wolle
  • 196 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 23 mei 2013 - 13:24

ik heb net hetzelfde gedaan, alleen vond mijn kattin het leuk om de ballonnen te laten ontploffen ...

ligt er al een matrasje in ? of iets zacht ?  ik heb mijn park er op voorhand gezet zonder iets in, ze zijn gaan kijken en snuffelen en zijn daarna niet meer gaan kijken wegens 'oninteressant' ...  Als er iets zacht inligt, is het natuurlijk wel aantrekkelijk.

Ik heb daarna, toen de baby er was, ook nooit problemen gehad dat ze in het park gingen liggen.

Zilverpapier is een fabeltje (zou helpen tegen het plassen), maar plakband zou misschien wel kunnen helpen als ze blijven komen ?
Cats are PURRRRRRRfect :cattailwag :cattailwag

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 23 mei 2013 - 13:38

Zilver papier zijn ze eerder zot van om mee te spelen. De balonnen zijn de beste oplossing. Heb hier nooit echt problemen vroeger gehad. En als ze er al eens in durfden gaan zette ik ze eruit en zei kordaat tegen ze mag niet.

Christel70
Christel70
  • 1.515 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 23 mei 2013 - 13:55

Hier heeft zilverpapier wel geholpen hoor. Daar waren ze bang van. Als ze in het park sprongen en daarop terecht kwamen waren ze er rap terug uit.
Toen de baby er was legde ik ook nog zilverpapier over de rand van het park, zo hoorde ik ook bv als ik in de keuken bezig was of ze eraan zaten of niet. Tzal ook een beetje van uw katten afhangen denk ik. Ge hebt er natuurlijk die nergens bang van zijn.

Geplaatste afbeelding

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten

#5 Geplaatst 23 mei 2013 - 15:29

Over de rest weet ik niets, maar mijn kat is ook wel bang van zilverpapier, ofja bang niet echt, maar ze schrikt er wel wat van. Je hoort dan ook aan het zilverpapier dat je kat op die plek is.

TinekeM
TinekeM
  • 1.748 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 23 mei 2013 - 16:05

Momenteel ligt er nog geen matrasje in.
Ik ga eens proberen met de ballonnen er uit te laten en kijken of ze er effectief in gaan liggen of niet (zonder matras welteverstaan).
Gaan ze er wel in zal ik proberen met plakband, of zoals hier eerder ook vernoemd, uithalen en kordaat zeggen dat het niet mag!
Nu, wss gaan ze er niet ingaan als er een huilende baby in ligt? Dus dat kan eigenlijk ook wel afschrikken eens hij geboren is vermoed ik :goofy:

Ik hou jullie op de hoogte! ;)
Alvast bedankt voor de tips!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#7 Geplaatst 23 mei 2013 - 23:29

pas op met dubbele tape, dat je de verf niet van het park mee aftrekt

TinekeM
TinekeM
  • 1.748 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 24 mei 2013 - 08:56

Heb het plakband op de boden van het wiegje gelegd. Daar hangt geen verf aan.
Voorlopig kijken ze er nog niet naar, maar met ons Fia kan dat snel veranderen ;-)