Spring naar inhoud

- - - - -

"Mysterie strop" eindelijk opgelost ? (Niet voor gevoelige kijkertjes...)

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 23 mei 2013 - 17:39

Het is nu iets meer als 2,5 jaar geleden dat zowel Mauro als Naomi het slachtoffertje zijn geworden van een strop... :(

Heel veel KS-ertjes zijn hiervan op de hoogte...maar ook veel KS-ertjes totaal niet...dus hierbij even een update !!

Nadat zowel Naomi als Mauro in een strop zijn terecht gekomen, en Naomike daarbij ook een pootje is geamputeerd... :(, heb ik in de hele buurt flyers verspreid met "ons verhaal"...ook de politie en dierenartsen zijn op de hoogte gebracht...maar tot nu toe geen enkel spoor van "de dader"...tot nu !!!!??

We wonen in een bosrijke omgeving...met enkele privé eigendommen...één bos is intussen overgenomen door de gemeente om er een "toeristisch natuurpark" van te maken. Intussen hebben de mensen van de gemeente het bos volledig "in orde gezet"...én...hebben ze er een aantal vallen en ook enkele stroppen ontdekt !! Dit ben ik te weten gekomen "via via'...maar het blijkt dus echt wel te kloppen ! Van de dader geen enkel spoor, maar de stroppen zijn allemaal verwijderd !! :loveshower:

Dus...na al die tijd zijn we nu zo goed als zeker dat zowel Mauro als Naomi in dit bos in een strop zijn terecht gekomen ! Nu alle stroppen en vallen weg zijn ben ik al een heel stuk geruster voor alle poezekes in deze buurt...maar ik blijf er zeker van dat ik Mauro en Naomi nooit meer zal buiten laten !! :) (Ze hebben wel een kattenren intussen...)

En hierbij wil ik gewoon nog enkele foto's posten van toen...gewoon om aan iedereen duidelijk te maken wat een strop kan veroorzaken en waarom het misschien belangrijk is er even over na te denken je lieverdjes in huis te houden... ;) :love: :hug:

Gelukkig is uiteindelijk alles goed gekomen met Mauro en Naomi...als jullie nu foto's zien, is er eigenlijk niets meer aan te zien...behalve dat Naomike een pootje minder heeft...maar ze is echt heel speels en gelukkig !!!! :love:

Bijgevoegde thumbnails

• DSC05930.JPG
  • DSC05937.JPG
  • DSC05942.JPG
  • DSC05971.JPG
  • DSC05974.JPG
  • DSC06182.JPG
  • DSC06204.JPG
  • DSC06282.JPG

Bewerkt door Mauro, 23 mei 2013 - 17:52.

Geplaatste afbeelding

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#2 Geplaatst 23 mei 2013 - 17:48

Auch, wat moet dat pijnlijk geweest zijn :( :(
Gelukkig allemaal achter de rug
(dan zie ik toch liever die andere foto's van Mauro hoor :wi)

Maar heel fijn dat het mysterie eindelijk opgelost is :thumb:

Groetjes, Mika, Gucci, Frisbie

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 23 mei 2013 - 18:27

Wat een gemene wonden zeg. Goed dat je ze kunnen redden hebt want het zijn zulke lieverdjes. Het moet een hele opluchting zijn dat de vallen en stroppen intussen werden weggehaald.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 23 mei 2013 - 18:44

Gelukkig maken ze het nu zo goed, ze hebben echt geluk gehad. Smerig die vallen en stroppen, vroeger als ik kind was ging ik ook altijd met mijn papa mee in de weien achter onze tuin de stroppen over knippen, kat van mijn vriendin is een dag bij ons thuis aangekomen met een strop rond de hals. Die heeft toen heel veel geluk gehad dat mijn papa het direkt gezien had en haar ervan verlost heeft.

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 23 mei 2013 - 19:18

He bah wat een enge foto's, arme poeskes dat ze dat moesten meemaken, maar gelukkig hebben ze het heel erg goed bij jullie en zijn het nu 2 gelukkige binnen poeskes :d :loveshower: :loveshower:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

anja1
anja1
  • 1.172 berichten
  • 7 katten

#6 Geplaatst 23 mei 2013 - 19:20

Ocharme die poezekes! Echt schandalig dat sommige mensen dit kunnen doen! Geen enkel begrip voor!!
Inti Juno, Pipo, Patch, Mushi, Ziggy, Mojito

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 23 mei 2013 - 21:49

Ben blij dat ze die eindelijk gevonden hebben.Degene die ze gezet hebben hadden er zelf moeten in lopen. :censored:
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#8 Geplaatst 23 mei 2013 - 21:51

Ze hebben veel geluk gehad dat ze jouw poezelkes zijn Els! Wat een lelijke wonden :( Gelukkig zijn ze bij jullie zo goed verzorgd en kunnen ze niet buiten de ren! En het zijn echt prachtige poezen hé :heart:
Super van die stroppen! Jammer dat de dader niet gevat is, maar het belangrijkste is dat de buurtkatjes nu veilig zijn :thumb:

Kegi
Kegi
  • 1.341 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 23 mei 2013 - 22:30

Dat ziet er inderdaad helemaal niet goed uit. Arm prutske... Zulke mensen moesten ze ook een val aan hun been of arm hangen. Gelukkig dat alles nu netjes opgeruimd is, behoed iedereen voor nieuwe slachtoffers.

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 24 mei 2013 - 08:30

Jammer dat ze de dader nooit gevonden hebben. :( Goed dat alles opgeruimd is door de gemeente. :duim: Ik blijf hier ook goed uitkijken voor stroppen en vallen. Spijtig dat er nooit een dader betrapt wordt en dat ze er zelf niet intrappen. :evil:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#11 Geplaatst 24 mei 2013 - 10:33

Ik wist het van je verhaal maar goed dat je dit nog eens deelt en zo de mensen waarshuwd,
dat kan je nooit genoeg doen want er gaan echt heel veel katten buiten.

Toch nog eens een dikke knuffel want dat waren toen harde tijden voor jullie en de poezekes. :hug:

joyce87
joyce87
  • 1.386 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 24 mei 2013 - 11:07

Wat goed dat je het hier post!! Ik had er geen idee van dat mensen ZO harteloos konden zijn!!!

#13 Geplaatst 24 mei 2013 - 11:16

Ik kende je verhaal niet, is van voor mijnen tijd.
Maar wel heftig zeg!
Jaren geleden is mijn jeugdkat vergiftigd geweest. Sindsdien worden er ook in mijn familie geen poezen meer buiten gelaten.

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 24 mei 2013 - 11:39

Gelukkig hebben ze alle vallen en stroppen vernietigd!
Hopelijk komen er nu wel geen nieuwe!

Je poezels hebben zoveel geluk gehad.
Ben echt super blij dat ze beiden toch goed hersteld zijn.

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 24 mei 2013 - 14:21

OOOOOOooooo wat ben ik blij dat je eindelijk weet waarvandaan het gevaar kwam!! Voor jouw katjes is het nu te laat, maar de andere katjes uit je buurt kunnen er maar wel mee varen he!!!