Spring naar inhoud

- - - - -

Overweeg kat uit asiel -> hij is er, hij is er! :)

• Log in om te reageren
168 reacties op dit onderwerp
Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#106 Geplaatst 30 juli 2013 - 14:15

Bekijk berichtSabine2, op 30 juli 2013 - 09:29, zei:

Dat doe ik ook met de buurvrouw, zo geraken we rapper aan een bulkbestelling en dat scheelt toch weer 5% (bovenop de goeie prijzen die je daar al hebt).

Hoe werkt dat eigenlijk zo'n bulkbestelling? Gaat dat automatisch als je boven 100 euro zit of moet je daar nog iets speciaal voor doen?

Voor de eerste keer heb ik trouwens ook nog mijn 'welkomskorting' staan :).

Bekijk berichtEvyke81, op 30 juli 2013 - 09:46, zei:

En heel veel opvangs en asiels hebben een samenwerking met zooplus. Als je via de link bestelt op de site, gaat er een klein percentage naar hen.

Ik dacht dat het 29€ was. Maar als je wat kattebakvulling neemt en een paar kilo eten, ben je daar snel.

Ja, dat had ik ook ergens gelezen. Ik was van plan om dat via jullie site van Kattenopvang Waasland te doen. Ik ben er zeker van dat er ook nog vele andere goede organisaties zijn, maar bij jullie heb ik echt al zelf gemerkt dat jullie een enorm hart hebben voor de katjes en dat doet mij wat. Dus dan moet ik gewoon op het logo van zooplus op jullie site klikken en dan mijn winkelmandje vullen en bestellen?
Mylo Banner

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#107 Geplaatst 30 juli 2013 - 18:05

voor die 5% moet je in de coupon  code BULKBESTELLING invullen. echt makkelijk.

en ja, voor donnaties werkt dat automatisch als je doorklikt vanaf de organisatie die je wil sponseren. ook simpel dus

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#108 Geplaatst 30 juli 2013 - 19:15

Bekijk berichtwea, op 30 juli 2013 - 18:05, zei:

voor die 5% moet je in de coupon  code BULKBESTELLING invullen. echt makkelijk.

en ja, voor donnaties werkt dat automatisch als je doorklikt vanaf de organisatie die je wil sponseren. ook simpel dus

Aha, bedankt! :flower:
Mylo Banner

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#109 Geplaatst 07 augustus 2013 - 21:29

Een paar dagen geleden zag ik via de facebookpagina van een kattenopvang de foto van een super mooi en lief uitziende poes. Er stond een emailadres bij en ik kon me toch niet inhouden om een mailtje te sturen en een paar vragen te stellen. Het emailadres bleek van de huidige eigenaars te zijn, waar ze dus weg moet. Ik heb goed contact met hun en voor hun zou het oké zijn dat de kat pas in september kan verhuizen. Binnenkort ga ik eens langsgaan met onze hond om te zien hoe de kat op Kyra reageert, want de baasjes weten niet of ze bang is van honden of niet. Ik ben stiekem al een beetje verliefd aan het worden op de poes en hoop dat het goed gaat :love3: :love3:

Om de praktische kant te regelen, stuurde ik gisteren een mailtje naar de kattenopvang waar ik de foto had gezien om te vragen hoe het verder zou verlopen als we zouden willen doorgaan met de adoptie. Ik kreeg van hun een vriendelijk berichtje terug dat het hierbij ging om een externe adoptie en dat zij daarvoor enkel helpen reclame maken en voor de rest niets meer doen. Dus... nu vraag ik mij af waar ik praktisch gezien allemaal aan moet denken (tot nu toe ging ik ervan uit dat alles goed geregeld zou worden via een asiel). Graag dus een beetje hulp!

Ik weet al dat ze gesteriliseerd is, maar de inentingen, chip en mogelijke gezondheidsproblemen in het verleden moet ik nog vragen.
Hoe moet ik het regelen dat de poes ook wettelijk van mij wordt? Als ze nog niet gechipt is, is het dan voldoende om haar zelf te gaan laten chippen bij de dierenarts en als ze al wel gechipt is, hoe kan ik dan de registratie hiervan veranderen?
Zijn er nog andere dingen waar ik zeker op moet letten?
Mylo Banner

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#110 Geplaatst 07 augustus 2013 - 23:16

Zo fijn dat je een katje op het oog hebt :thumb: En nog beter dat je het zo verstandig aanpakt!!
Ik weet niet hoe het werkt bij een eigenaar, maar kan je wel zeggen wat mijn asiel heeft gedaan. Van mijn asiel heb ik een contractje moeten tekenen waarin stond dat de eigendom van de kat van hen overging op mij, hoeveel ik betaald heb en dan een aantal basisdingen zoals dat ik ermee naar de dierenarts zou gaan. Misschien kan je ook zoiets doen en dat door hen laten ondertekenen?
Daarnaast heb ik van hen ook het boekje van de dierenarts gekregen en ook daarin hebben ze mijn naam gezet als eigenaar.
De mijne waren nog niet gechipt en ik ben dus gewoon naar de dierenarts geweest die mijn katten gechipt heeft en de chip op mijn naam heeft laten registreren.
Ik heb ze ook laten testen op aids en leukemie, wel pas een paar maand nadat ik ze had.

Dat was hoe het bij mij is gegaan :)

Ik hoop dat het katje goed reageert op de hond! Waarom doen ze het eigenlijk weg?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#111 Geplaatst 07 augustus 2013 - 23:56

Indien de kat al gechipt zou zijn is daar normaal nog een kaart bij de gegevens die in het boekje ervan staan. Die kaart moet je invullen met u naam en adres en opsturen, na een paar weken krijg je de nieuwe stickers thuis gestuurd die je over de oude plakt in het boekje van de kat. Hebben ze die kaart niet meer dan ga je best langs de dierenarts die kan je dat dan wel in orde brengen.

Mss is ze niet in orde met vaccins dan kan je zelf in orde laten brengen door de dierenarts.

Kijk ook of oogjes en oren proper zijn dat is altijd belangrijk, vraag of ze bv allergiën heeft of dingen zijn die ze niet lust of niet mag eten.
Vraag welke voeding ze geven zodat je eerst hetzelfde kan verder geven.
Als er een bijdrage gevraagd wordt laat je die op papier zetten en ook dat jij de kat adopteerd op u naam.

Met mijn hond daar langs gaan zou ik nooit doen, want het is niet omdat ze vandaag niet met de hond overweg kan, dat ze dit niet kan leren, is ze honden niet gewoon kan ze dat altijd nog worden. Die hond gaat ze zien als een indringer in haar huis want kat weet niet dat ze een nieuwe thuis voor haar zoeken.

Vraag ook of ze gewoon is van buiten te gaan, welke kattebak dat ze heeft open of toe en welk grind, beetje van die praktische vragen.

Fijn van je dat je een katje wil adopteren maar vraag ook de reden waarom ze ze weg doen.

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#112 Geplaatst 08 augustus 2013 - 11:32

Bedankt voor de info!

De poes moet weg omdat de eigenaars nu ook een tweede verblijf aan zee hebben en daardoor te weinig tijd hebben voor haar. Als ik hun mails lees heb ik de indruk dat ze het echt wel spijtig vinden om haar weg te doen en een goede nieuwe thuis voor haar willen zoeken.
Ze is inderdaad gewoon van buiten te gaan, want hun eerste vraag was of we een tuin hadden ;). De kattenbak en voeding had ik ook zelf al genoteerd om nog te vragen. Allergieën had ik nog niet aan gedacht. Goeie tip!

Maak je geen zorgen, ik verwacht niet dat het direct grote vriendschap is tussen Kyra en de poes hoor. De huidige baasjes weten gewoon totaal niet hoe de kat op honden reageert en zij willen ook graag zien hoe hun kat reageert voor ze ze aan ons geven. Ik ga er zeker mee rekening houden dat de kat op haar eigen terrein is. Gelukkig is onze hond heel onderdanig en behoorlijk rustig (door ouderdom). Het enige wat ik niet wil zien gebeuren is dat de kat extreem angstig of extreem agressief reageert (vermits de kat ook buiten gaat zou het bijvoorbeeld kunnen dat ze buiten al een trauma heeft opgelopen met een andere hond) . Als ze gewoon ergens hoog gaat zitten en 'de kat uit de boom kijkt' is dat voor mij prima, dan denk ik wel dat het doenbaar is om hen na een tijd aan elkaar te doen wennen.

Een contractje opstellen is misschien inderdaad wel een goed idee. Mijn mama kwam met het idee om daar dan ook in te zetten dat we een proefperiode doen van bijvoorbeeld 2 weken om te zien of we haar kunnen wennen aan de hond. Als de mensen echt graag een goede thuis zoeken zoals ze beweren zouden ze denk ik toch geen probleem mogen hebben om zoiets te ondertekenen?

Dus aids en leukemie zijn de belangrijkste testen, of zijn er nog andere die ik ook zeker moet laten doen? Enig idee het prijskaartje daar ongeveer voor is?
Een chip was denk ik ongeveer 50 euro om een nieuwe te plaatsen. Ik vermoed dat het ook geld kost om de gegevens van een bestaande chip te vervangen. Iemand een idee wat dat kost?
Mylo Banner

Cattery Kiyoshi
Cattery Kiyoshi
  • 212 berichten
  • 7 katten

#113 Geplaatst 08 augustus 2013 - 13:05

De gegevens veranderen voor de chip is gratis, dat is hetzelfde dan als je verhuist.
Een snaptest voor FiV en FeLV is ook niet heel erg duur, denk een 25€ dat ik betaal bij mijn DA.

Vind het leuk dat je een katje hebt gevonden maar langs één kan denk ik toch dat je beter af zou en zekerder zou zijn met eentje dat echt uit een opvang komt eerlijk gezegd.

Geplaatste afbeelding
Siamees en Oosters Korthaar www.CatteryKiyoshi.be

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#114 Geplaatst 08 augustus 2013 - 13:08

Ik heb mijn poezels laten chippen & papieren opmaken door de DA
Eén was al gechipt en daarvoor moesten enkel papieren opgemaakt worden (met nieuw boekje / paspoort enz zodat ze direct probleemloos mee zouden kunnen naar het buitenland, mocht ik de lotto winnen :) )

Chip+papieren: 41€ per kat
Papieren zonder chip: 15€

Maar als je het overzetten van chip-gegevens zelf doet, is het gratis ;)

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#115 Geplaatst 08 augustus 2013 - 13:30

Bedankt! Die prijzen vallen allemaal nog goed mee :).

Bekijk berichtCattery Kiyoshi, op 08 augustus 2013 - 13:05, zei:

Vind het leuk dat je een katje hebt gevonden maar langs één kan denk ik toch dat je beter af zou en zekerder zou zijn met eentje dat echt uit een opvang komt eerlijk gezegd.

Ik had ook liever gehad dat alles via de opvang geregeld werd en ik dacht ook dat dat de bedoeling was vermits zij reclame maakte voor de poes. Dus ik dacht: zij regelen het praktisch en de poes hoeft maar 1x te verhuizen, dat is super. Maar nadat ik al met de eigenaars had gecorrespondeerd kreeg ik dus een mailtje terug van de opvang dat zij er voor de rest niet meer mee te maken hebben :s. Vind dit wel jammer dat ze zo hun handen ervan terugtrekken, maar ben ondertussen al wel enthousiast over de poes :love3: , dus is ook stom om me nu plots terug te trekken. Ik ga me dus gewoon goed proberen te informeren zodat ik alles goed zelf kan regelen. Straks voor de zekerheid misschien ook eens een telefoontje naar mijn eigen dierenarts doen.

Mijn zus heeft net een dekentje voor mij meegebracht voor de poes :lol2: . Ga dat denk ik meenemen als ik de poes ga bekijken en als alles in orde is, ga ik het dekentje achterlaten en zodat het de geur van de poes en haar huidige thuis krijgt en dan heeft ze iets met een 'bekende' geur als ze bij ons komt wonen. Lijkt me wel leuk voor haar :). Of is dat geen goed idee?
Mylo Banner

Laur
Laur
  • 212 berichten
  • 2 katten

#116 Geplaatst 08 augustus 2013 - 16:37

Goh, die werkwijze hanteren wij bij ons ook hoor. Soms krijgen wij ook vragen van mensen die hun katten rechtstreeks willen herplaatsen maar die niet onze opvang passeren. Het is vrij logisch dat de opvang niet de verantwoordelijkheid over de kat neemt als de mensen zelf zo'n werkwijze verkiezen, want je hebt er als opvang dan ook zelf niet de controle over dat zo'n diertje gevaccineerd, gechipt, etc. wordt. Als opvang dien je ook aan bepaalde wettelijke vereisten te voldoen en dat kan je op die manier niet garanderen. Het enige wat wij dan ook doen is de kat op onze website en facebookpagina zetten, maar geïnteresseerde mensen dienen dan wel zelf alles af te stemmen met de huidige baasjes.

Sowieso lijkt het mij ook een goed idee om met een contractje te werken.
Succes ermee!

http://www.facebook....tenprojectDiest (zwerfkattenproject Diest - GV30214870)

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#117 Geplaatst 08 augustus 2013 - 17:06

Dat gaat je niet lukken hoor, met de hond bedoel ik, dat poeske gaat hartstikke bang zijn, en het zou jammer zijn als je daardoor een verkeerde beslissing neemt omdat je denkt dat het poeske niet met honden kan.
Wij hebben 5 katjes en een hond, en dat gaat prima met z'n allen maar bij ons komt er beslist geen "vreemde" hond in huis, dus geen bezoek die hun hond gezellig mee wil nemen, mijn katjes die (bijna) hun hele
leventje een hond gewend zijn zullen helemaal over de rooie gaan als ik dat zou toestaan, met katjes kan dit gewoon niet.
Maar dat wil dus niet zeggen dat dit poesje niet aan een hond kan wennen he, alleen zul je geen goed resultaat zien als je je hond meeneemt naar deze mensen, daarvoor is de tijd veel te kort om dit te kunnen beoordelen

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#118 Geplaatst 08 augustus 2013 - 17:29

Kwenie, als wij herplaatsingen doen, moet de kat in orde zijn met inentingen, chip, en moet ze gesteriliseerd worden.
De adoptanten betalen ook een bijdrage, die in theorie voor de eigenaars is, tenzij wij de kosten hebben moeten doen.
Maar ik wil ook zeker zijn dat elke kat in orde is die via ons wordt herplaatst.

Sommigen haken voor die reden af, maar ja.

En een hond meenemen wordt bij ons niet toegelaten, het veroorzaakt alleen maar stress.
Maar als de eigenaars er geen probleem mee hebben, waarom wij wel he? :)

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#119 Geplaatst 08 augustus 2013 - 17:56

Ik zou de hond ook niet meenemen, de poes zal gegarandeerd bang reageren en blazen. Of het gaat lukken met de hond, dat is nooit helemaal zeker en dat heeft tijd nodig. Hier hebben Lowie en Isabella twee weken geblazen naar de hond en Sookie had maar een paar dagen nodig om hier rond te crossen alsof ze hier altijd geweest is maar ze blaast nu nog steeds als de hond wat bruut komt aangestormd. Als hij voorzichtig is, dan doen ze zelfs neuzeneuze :) Of het gaat lukken tussen die kat en je hond, dat zal van alletwee misschien wat afhangen, er is geen garantie volgens mij.

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#120 Geplaatst 08 augustus 2013 - 18:50

Bedankt voor de tips allemaal!! Ik heb net met het huidige eigenares een lang telefoongesprek gehad en we gaan het toch niet laten doorgaan. Ze vertelde plots dat het eigenlijk een heel bang katje was. Dat lijkt me toch niet ideaal om met een hond te combineren en bovendien ben ik echt op zoek naar een sociale knuffelkat. Ze had gelukkig nog andere mensen die geïnformeerd hadden, dus hopelijk vind de poes wel een goede thuis :).

Ik ga nu verder wachten tot eind augustus en dan zoals het plan oorspronkelijk was, eens in een paar asielen gaan kijken, dan ben ik toch ook geruster dat alles goed geregeld wordt :).
Mylo Banner