Spring naar inhoud

- - - - -

Overweeg kat uit asiel -> hij is er, hij is er! :)

• Log in om te reageren
168 reacties op dit onderwerp
DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#61 Geplaatst 05 juni 2013 - 08:08

Bij Bonnie zitten mooie katjes.Ze zijn tip-top in orde als je ze gaat halen.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#62 Geplaatst 05 juni 2013 - 17:53

Bekijk berichtmarleen57, op 05 juni 2013 - 01:52, zei:

ik wil je vl succes wensen met de zoektocht nr je schatje , hier in genk heb je ook een goed asiel heb er vroeger een kitten van gehad heb ze 14 jar gehad
een kat is hel eigenwijs , dingen die zen niet mogen doen ze toch , alhoewel een ragdoll wel luistert af en toe , :lachen: :thumb:

Bekijk berichtDORIS, op 05 juni 2013 - 08:08, zei:

Bij Bonnie zitten mooie katjes.Ze zijn tip-top in orde als je ze gaat halen.

Bedankt! Ik voeg ze beide toe aan mijn lijstje :)

Bekijk berichtmarleen57, op 05 juni 2013 - 01:52, zei:

ik wil je vl succes wensen met de zoektocht nr je schatje , hier in genk heb je ook een goed asiel heb er vroeger een kitten van gehad heb ze 14 jar gehad
een kat is hel eigenwijs , dingen die zen niet mogen doen ze toch , alhoewel een ragdoll wel luistert af en toe , :lachen: :thumb:

Ben net eens gaan kijken op de site van Genk en er zitten momenteel blijkbaar een paar mooie knuffelkatten :love3: . Als die er nog zitten tegen september, ga ik misschien wel eens een kijkje nemen. Maar ik hoop voor hen natuurlijk dat ze al sneller een nieuwe thuis vinden en dan zal ik wel een andere arme schat in huis nemen.
Mylo Banner

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#63 Geplaatst 05 juli 2013 - 21:11

Amai, vandaag voor de eerste keer eens een bezoekje gebracht aan een asiel om al eens te gaan kijken naar de katten. Daar zitten zoveel mooie en lieve schatten :loveshower: :loveshower: :loveshower:  Gaat nog veel moeilijker worden dan ik dacht om er eentje uit te kiezen...
Mylo Banner

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#64 Geplaatst 06 juli 2013 - 10:21

Ja erg hé dat kiezen. Maar een kat kiest haar personeel dus misschien stak er daar ééntje uit? :)
Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#65 Geplaatst 06 juli 2013 - 11:14

Bekijk berichtSabine2, op 06 juli 2013 - 10:21, zei:

Ja erg hé dat kiezen. Maar een kat kiest haar personeel dus misschien stak er daar ééntje uit? :)

Idd, vind het vreselijk :p. En er waren er meerdere die bleven aandringen, maar ik kan ze moeilijk allemaal meenemen ;). Eigenlijk zou ik liefst een tijdje elke week ofzo langs gaan om hun karaktertjes beter te leren kennen, maar het dichtst bij zijnde asiel is een uur rijden, dus das nogal lastig. En er zijn natuurlijk ook nog veel andere goeie asielen waar misschien een katje op mij zit te wachten... En kattenopvang Waasland spreekt mij ook wel erg aan... Aargh, zo moeilijk! ;)
Mylo Banner

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#66 Geplaatst 15 juli 2013 - 19:09

Hmmm, mijn expeditie loopt niet zo vlot :(. Ik had gedacht om van nu tot eind augustus hier en daar eens een asiel te bezoeken om te kijken hoe ze werken en kennis te maken met de katten die er zitten en dan vanaf eind augustus te kijken of er een kat bij zit die ik effectief 'in optie' wil zetten en die dan vanaf 1 september mee naar huis zou mogen. Maar ik krijg steeds meer de indruk dat de asielen mij niet graag zien komen omdat ik pas in september een kat ga adopteren.

Ergens begrijp ik hun wel, ik 'stoor' hun natuurlijk. Maar langs de andere kant heb ik de indruk dat ze zo juist impulsaankopen stimuleren. Ze geven mij de indruk dat ze het liefst hebben dat ik pas langskom op het moment dat ik de kat in huis kan nemen, kijk naar de katten die er zitten, er eentje uitpik en mee naar huis neem. Maar dat is in mijn ogen een impulsaankoop en dan ga je volgens mij juist meer kiezen op schattigheid en eerste indruk en blijven andere schatten, die misschien een even goed karakter hebben, altijd achter. Bovendien wil ik ook graag een kat adopteren bij een asiel/organisatie waar ik een goed gevoel bij heb en waarvan ik zeker ben dat ze een goede werking hebben. Dit lijkt mij nogal moeilijk om op 1 keer te zien... Ik had gedacht dat asielen het juist goed zouden vinden dat ik het belangrijk vindt om een verantwoorde keuze te maken en een kat te zoeken die echt bij ons gezin past...

Wat denken jullie? Kan ik mijn expeditie beter staken tot september? En dan? Moet ik dan in 1 keer kiezen?
Mylo Banner

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#67 Geplaatst 16 juli 2013 - 00:10

Ik denk dat het weinig zin heeft om nu effectief poezen te bezoeken om maar in september een kat te nemen.
Je kan wel informeren naar de werking, maar een poes komen bezoeken om dan pas 7 weken later een thuis te geven, is zowel jezelf kwellen als de mensen die hoopten dat hun katje een nieuwe thuis vindt.

Een kat nu in optie zetten om misschien tegen september te adopteren zal niemand doen.  Want zo misloopt het asiel de kans om de poes sneller te plaatsen en zo ruimte te maken voor de katjes die op de wachtlijsten te staan voor opvang.  En geloof mij, dat zijn er veel.

Bij elke mail die er komt voor een volwassen kat, wordt er hier een gat in de lucht gesprongen.  Maar als je echt maar tegen september een poes wil, begin je ook best vanaf eind augustus te kijken.  Je kan dan nog verschillende bezoeken doen, maar zo ben je ook 'zeker' dat de poes in kwestie er tegen die datum nog zal zijn ook ;)

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#68 Geplaatst 16 juli 2013 - 01:24

het is niet makkelijk vr je hé !,Evyke heeft wel gelijk , ik weet dt het meoilijk is vr je , maar misschien kan je je ouders toch overhalen om eerder je knuffeltje in huis te halen , als je de problemen voorlegt , wens je heel vl moed en sterkte , :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: vr je
Geplaatste afbeelding

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#69 Geplaatst 16 juli 2013 - 08:04

Bekijk berichtEvyke81, op 16 juli 2013 - 00:10, zei:

Ik denk dat het weinig zin heeft om nu effectief poezen te bezoeken om maar in september een kat te nemen.
Je kan wel informeren naar de werking, maar een poes komen bezoeken om dan pas 7 weken later een thuis te geven, is zowel jezelf kwellen als de mensen die hoopten dat hun katje een nieuwe thuis vindt.

Een kat nu in optie zetten om misschien tegen september te adopteren zal niemand doen.  Want zo misloopt het asiel de kans om de poes sneller te plaatsen en zo ruimte te maken voor de katjes die op de wachtlijsten te staan voor opvang.  En geloof mij, dat zijn er veel.

Oeps, ik denk dat ik me wat verkeerd heb uitgedrukt. Het is absoluut niet mijn bedoeling om nu al een kat te reserveren voor september. Ik heb bij jou wel geïnformeerd naar het karaktertje van een kat die ik mooi vond Evy, maar dat was louter informatief bedoeld en vooral omdat jullie werking mij erg aanspreekt en ik dus graag een kat bij jullie zou nemen als het zo zou uitkomen. Maar ik was zeker niet van plan om al een kat in optie te zetten.

En bij de asielen was mijn doel voor nu eigenlijk louter om de werking te gaan bekijken en eens te zien hoe de kattenrennen erbij liggen enz. Ik heb nl. gemerkt dat er bij veel asielen voor- en tegenstanders zijn (mensen die zeggen dat het er geweldig is en mensen die zeggen dat ik daar zeker niet moet gaan omdat ze je er katten meegeven die ziek zijn of die niet bij je passen…). Ik dacht dus gewoon om nu, om de 2 weken ofzo, 1 asiel te bezoeken (vermits ik ook weet dat het niet goed is dat je asielen direct na elkaar bezoekt ivm overbrengen van ziektes enz) en te kijken of hun werking mij aanstaat en ze hygienisch zijn enz. Dan zou ik tegen september al weten bij welke selectie ik dan effectief ga kijken voor een kat.

Bekijk berichtEvyke81, op 16 juli 2013 - 00:10, zei:

Maar als je echt maar tegen september een poes wil, begin je ook best vanaf eind augustus te kijken.  Je kan dan nog verschillende bezoeken doen, maar zo ben je ook 'zeker' dat de poes in kwestie er tegen die datum nog zal zijn ook ;)

Ja, dat was ook mijn plan. Maar in mijn contact met een paar asielen kreeg ik dus de indruk dat sommige gewoon willen dat je binnenkomt, hun katten bekijkt, er eentje kiest en terug buitengaat. Maar ik vind dit een belangrijke keuze en wil echt graag een kat die bij ons gezin past, dus zou inderdaad liever een paar keer langsgaan. Behalve als het is bij een organisatie zoals jullie waarbij ik er zeker van ben dat de mensen echt hun best dus om een kat te zoeken die bij je past en je niet gewoon een kat aanpraten zodat ze er van ééntje vanaf zijn :).

Ach, ik ben gewoon een beetje overenthousiast denk ik :jump: :d . Ik zal mijn zoektocht voorlopig staken en dan zie ik eind augustus wel weer hoe ik het verder aanpak. Komt wel in orde :)
Mylo Banner

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#70 Geplaatst 16 juli 2013 - 08:09

Ik begrijp dat je wil zien of het asiel waar je een katje wil adopteren je wel "ligt"
Dat je er een goed gevoel bij hebt, .....

Maar, dit is voor hen nu hoogseizoen, en ze hebben vermoedelijk zelfs handen en plaats te kort om alle katjes de nodige aandacht en plaats te geven die ze zo verdienen.

Bij elk bezoek moeten ze tijd vrijmaken, tijd die ze anders in het verzorgen en vertroetelen van de katjes kunnen steken.
Best is gewoon via internet al veel informatie op te zoeken over hun werking en als je langsgaat om een katje te kiezen je ogen goed open houden en vragen stellen.
Staat het je niet aan, dan kan je op dat moment nog vertrekken zonder katje en elders gaan kijken.  

Succes :geluk:

Thunderke
Thunderke
  • 726 berichten
  • 6 katten

#71 Geplaatst 16 juli 2013 - 18:25

Indien je richting Oost-Vlaanderen wil komen kan je ook altijd eens gaan kijken bij vzw Animal Trust.
Momenteel zitten er niet zo veel volwassen katten, maar misschien tegen september wel. (kleinschalig asiel)
11 augustus is het er overigens opendeurdag.
Geplaatste afbeelding

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#72 Geplaatst 16 juli 2013 - 19:00

Bekijk berichthilleke, op 16 juli 2013 - 08:09, zei:

Ik begrijp dat je wil zien of het asiel waar je een katje wil adopteren je wel "ligt"
Dat je er een goed gevoel bij hebt, .....

Maar, dit is voor hen nu hoogseizoen, en ze hebben vermoedelijk zelfs handen en plaats te kort om alle katjes de nodige aandacht en plaats te geven die ze zo verdienen.

Bij elk bezoek moeten ze tijd vrijmaken, tijd die ze anders in het verzorgen en vertroetelen van de katjes kunnen steken.
Best is gewoon via internet al veel informatie op te zoeken over hun werking en als je langsgaat om een katje te kiezen je ogen goed open houden en vragen stellen.
Staat het je niet aan, dan kan je op dat moment nog vertrekken zonder katje en elders gaan kijken.  

Succes :geluk:

Ja, ik begrijp het ook wel hoor :). Alleen lastig dat de meningen op het internet vaak tegenstrijdig zijn ;). Maar ik zal eind augustus nog eens wat rondzien en tot dan gewoon mijn oren openhouden en op het internet de sites in het oog houden.

Bekijk berichtThunderke, op 16 juli 2013 - 18:25, zei:

Indien je richting Oost-Vlaanderen wil komen kan je ook altijd eens gaan kijken bij vzw Animal Trust.
Momenteel zitten er niet zo veel volwassen katten, maar misschien tegen september wel. (kleinschalig asiel)
11 augustus is het er overigens opendeurdag.

Oost-Vlaanderen is helaas vééél te ver voor mij. Maar bedankt voor de info. Misschien is er wel iemand anders die dit topic leest en wil komen ;)
Mylo Banner

zsapo
zsapo
  • 306 berichten

#73 Geplaatst 18 juli 2013 - 19:29

Bekijk berichtFarailde7, op 06 juli 2013 - 11:14, zei:

Idd, vind het vreselijk :p. En er waren er meerdere die bleven aandringen, maar ik kan ze moeilijk allemaal meenemen ;). Eigenlijk zou ik liefst een tijdje elke week ofzo langs gaan om hun karaktertjes beter te leren kennen, maar het dichtst bij zijnde asiel is een uur rijden, dus das nogal lastig. En er zijn natuurlijk ook nog veel andere goeie asielen waar misschien een katje op mij zit te wachten... En kattenopvang Waasland spreekt mij ook wel erg aan... Aargh, zo moeilijk! ;)

Ik vind het zo triestig om die beestjes in een asiel te zien zitten.   Alvast veel succes toegewenst...

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#74 Geplaatst 19 juli 2013 - 09:59

Bekijk berichtzsapo, op 18 juli 2013 - 19:29, zei:

Ik vind het zo triestig om die beestjes in een asiel te zien zitten.   Alvast veel succes toegewenst...

Ja, ik ook. Maar langs de andere kant mogen we ook heel blij zijn dat er zoiets als asielen bestaat, want anders zouden vele katjes er nog veel erger aan toe zijn. Ik hoop in elk geval dat ik in september mijn steentje kan bijdragen en 1 kat alvast een betere thuis kan aanbieden. Can't wait! :jump: :d
Mylo Banner

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#75 Geplaatst 19 juli 2013 - 10:01

Ik heb vernomen van vrienden van mij dat het asiel van Tienen goed zou zijn. Misschien kan je daar eens een kijkje nemen? Ik vind het asiel van waar mijn katjes komen een goed asiel, maar dat zal een beetje ver zijn, is in West-Vlaanderen :d