Spring naar inhoud

- - - - -

Overweeg kat uit asiel -> hij is er, hij is er! :)

• Log in om te reageren
168 reacties op dit onderwerp
Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#76 Geplaatst 19 juli 2013 - 10:04

Bekijk berichtkate2, op 19 juli 2013 - 10:01, zei:

Ik heb vernomen van vrienden van mij dat het asiel van Tienen goed zou zijn. Misschien kan je daar eens een kijkje nemen? Ik vind het asiel van waar mijn katjes komen een goed asiel, maar dat zal een beetje ver zijn, is in West-Vlaanderen :d

Bedankt voor de tip! Tienen is nog wel doenbaar voor mij, dus dat ga ik zeker eens checken eind augustus :). West-Vlaanderen is wat inderdaad wat ver ;)
Mylo Banner

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#77 Geplaatst 28 juli 2013 - 16:00

Hier ben ik weer met een paar vraagjes ;).

Over een dikke maand mag ik eindelijk een asielkatje adopteren, dus wordt het stilaan tijd dat ik eens ga kiezen wat voor voeding en kattenbakkorrels ik ga geven.

Mijn mama zou liefst alles bij de Colruyt kopen omdat ze daar elke week gaat winkelen en dat voor haar dus het gemakkelijkste is. Maar na heel wat lezen in de topics over voeding hier op het forum, zie ik dat toch niet echt zitten. Langs de andere kant, moet ik alles voor de kat zelf betalen, dus speelt de prijs natuurlijk ook een beetje mee. Ik ben dus wat aan het rondkijken geweest en ik denk dat ik Sannabelle no grain ga nemen bij zooplus. Voor zakken van 10kg komt dat op 4,5 euro en dat lijkt mij prijs/kwaliteit wel oké. Ik heb alleen nog niet echt een zicht op hoelang ik met zo'n zak voeding toekom. Het liefst zou ik dus zakken van 10kg kopen omdat die natuurlijk voordeliger zijn en ik dan ook geen verzendkosten moet betalen. Kan iemand mij zeggen hoe lang ik ongeveer daarmee ga toekomen voor 1 kat?

Qua kattenbakkorrels wil ik graag klontvormende nemen. Dat ga ik wel vaker moeten kopen dan kattenvoeding denk ik, dus is misschien wel handiger van bij de Colruyt en lijkt me ook niet erg voor de kat (hooguit wat meer werk voor mij :p). Iemand ervaring met kattenbakkorrels uit de colruyt en welke ik daar het beste neem?
Mylo Banner

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#78 Geplaatst 28 juli 2013 - 16:05

ik koop mijn kattenbakkorrels ook o pzooplus. je moet de prijs eens vergelijken want als je ze bv met 2 zakken tegelijk aankoopt, dan wordt dat ook weer goedkoper bij zooplus.

Dus als je de plaats hebt om een voorraadje op te slagen...

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#79 Geplaatst 28 juli 2013 - 16:56

Onze pa was wel tevreden over de klontervormende van de Colruyt, qua prijs zat dat ongeveer hetzelfde als wat ik betaald heb voor twee zakken van 15kg extreme classic. Er zijn natuurlijk goedkopere merken, maar deze werken momenteel voor mij het beste en geven naar mijn gevoel het minste stof.

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#80 Geplaatst 28 juli 2013 - 17:19

Bekijk berichtwea, op 28 juli 2013 - 16:05, zei:

ik koop mijn kattenbakkorrels ook o pzooplus. je moet de prijs eens vergelijken want als je ze bv met 2 zakken tegelijk aankoopt, dan wordt dat ook weer goedkoper bij zooplus.

Dus als je de plaats hebt om een voorraadje op te slagen...

Mja, maar dat is nogal moeilijk vind ik. Bij de Colruyt zijn er verschillende merken aan 0,5 euro per kg of minder, wat natuurlijk erg goedkoop is. Maar misschien moet je die goedkopere merken dan weer sneller verversen waardoor er andere merken zijn die misschien beter zijn en eigenlijk uiteindelijk evenveel kosten?

Bekijk berichtwendyv123, op 28 juli 2013 - 16:56, zei:

Onze pa was wel tevreden over de klontervormende van de Colruyt, qua prijs zat dat ongeveer hetzelfde als wat ik betaald heb voor twee zakken van 15kg extreme classic. Er zijn natuurlijk goedkopere merken, maar deze werken momenteel voor mij het beste en geven naar mijn gevoel het minste stof.

Weet je welk merk van de Colruyt? Want daar zijn er verschillende. Of gebruikt hij het huismerk?
Mylo Banner

Cattery Kiyoshi
Cattery Kiyoshi
  • 212 berichten
  • 7 katten

#81 Geplaatst 28 juli 2013 - 17:52

Ik zou persoonlijk voor 1 kat geen 10kg voer in één keer bestellen. De meeste van die grote zakken hebben namelijk geen hersluiting en dan worden de korreltjes rap minder krokant.
Voor 1 kat kom je toch wel een maand of 3 toe met zo'n zak volgens mij! (vroeger kwam ik met 10kg voor 5 katten ongeveer een maand toe)
Trouwens de Porta 21 Sensible is ook graanvrij en nog iets goedkoper. Persoonlijk stond mij die samenstelling ook meer aan dan Sanabelle.

In de Colruyt kan je ook Catsan kattenbakvulling kopen, die hebben verschillende soorten, ook klontervormig, en ben ik altijd heel tevreden van geweest.

Geplaatste afbeelding
Siamees en Oosters Korthaar www.CatteryKiyoshi.be

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#82 Geplaatst 28 juli 2013 - 18:09

Ik zal het eens vragen, ik geloof dat het zakjes van 5kg waren... Ik zou ook eerst een kleiner zakje voer kopen en even kijken hoe dat bevalt. Als je kat het er goed op doet, dan kan je daarvan 10kg kopen en in luchtdichte dozen doen (type Tupperware ed.) zodat je altijd krokante korreltjes kan geven.

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#83 Geplaatst 28 juli 2013 - 18:49

Bekijk berichtCattery Kiyoshi, op 28 juli 2013 - 17:52, zei:

Ik zou persoonlijk voor 1 kat geen 10kg voer in één keer bestellen. De meeste van die grote zakken hebben namelijk geen hersluiting en dan worden de korreltjes rap minder krokant.
Voor 1 kat kom je toch wel een maand of 3 toe met zo'n zak volgens mij! (vroeger kwam ik met 10kg voor 5 katten ongeveer een maand toe)
Trouwens de Porta 21 Sensible is ook graanvrij en nog iets goedkoper. Persoonlijk stond mij die samenstelling ook meer aan dan Sanabelle.

In de Colruyt kan je ook Catsan kattenbakvulling kopen, die hebben verschillende soorten, ook klontervormig, en ben ik altijd heel tevreden van geweest.

Ahja, je hebt gelijk Die Porta 21 sensible is inderdaad ook granenvrij en nog iets goedkoper. Bedankt voor de tip!! :flower:
Ja, ik vind het moeilijk inschatten hoe lang ik met zo'n zak zou toekomen, want hiervoor had ik een hond en die eten natuurlijk meer ;). We hebben wel van die bewaartonnen om de voeding in te doen, dus 3 maanden bewaren zou normaal geen probleem moeten zijn.

Fijn om te weten dat jij tevreden bent van die Catsan bij de Colruyt. Dat ga ik zeker noteren.

Bekijk berichtwendyv123, op 28 juli 2013 - 18:09, zei:

Ik zal het eens vragen, ik geloof dat het zakjes van 5kg waren... Ik zou ook eerst een kleiner zakje voer kopen en even kijken hoe dat bevalt. Als je kat het er goed op doet, dan kan je daarvan 10kg kopen en in luchtdichte dozen doen (type Tupperware ed.) zodat je altijd krokante korreltjes kan geven.

Ja, dat was ik sowieso wel van plan. Zou een beetje stom zijn om een zak van 10kg te kopen als blijkt dat de kat het niet lust ;). Ik moet toch nog een bestelling bij zooplus doen voor nog wat spulletjes, dus zal dan eerst een klein zakje kopen.
Ik was hierboven net ook aan het typen van luchtdichte dozen :).
Mylo Banner

Cattery Kiyoshi
Cattery Kiyoshi
  • 212 berichten
  • 7 katten

#84 Geplaatst 28 juli 2013 - 18:52

Ik gebruik momenteel van die grote mayonaise potten van het frituur :p kreeg ik daar gratis mee.
Voor een katje ga je echt wel lang toekomen met 10kg hihi zeker als je nog wat natvoer bijgeeft ook.
Ik zeg het, hier een maand voor 5 katten dus kan goed zijn dat je er bijna een half jaar mee toekomt.

Bewerkt door Cattery Kiyoshi, 28 juli 2013 - 18:53.

Geplaatste afbeelding
Siamees en Oosters Korthaar www.CatteryKiyoshi.be

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#85 Geplaatst 28 juli 2013 - 19:03

Bekijk berichtCattery Kiyoshi, op 28 juli 2013 - 18:52, zei:

Ik gebruik momenteel van die grote mayonaise potten van het frituur :p kreeg ik daar gratis mee.
Voor een katje ga je echt wel lang toekomen met 10kg hihi zeker als je nog wat natvoer bijgeeft ook.
Ik zeg het, hier een maand voor 5 katten dus kan goed zijn dat je er bijna een half jaar mee toekomt.

Haha, das ook handig :)

Ga ik precies inderdaad lang mee toekomen dan. Of het moet een grote eter zijn ;)
Ik zie net dat het via de Duitse site nog goedkoper is, maar ik weet niet of ik dat durf riskeren. Allesinds eerst eens een klein zakje via de Nederlandse site kopen om te proberen. Ik heb nu in ieder geval al 2 goede, betaalbare merken achter de hand :)
Mylo Banner

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#86 Geplaatst 28 juli 2013 - 19:42

Ik gebruik de klontervormende kattenbakkorrels van de Colruyt (merk Spinner, zitten in een kartonnen doos van ik denk 5l) en ben daar wel heel tevreden van. Heb nog geen enkele niet-geparfumeerde korrel gevonden die ik even goed vind eigenlijk.

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#87 Geplaatst 28 juli 2013 - 20:25

Bekijk berichtkate2, op 28 juli 2013 - 19:42, zei:

Ik gebruik de klontervormende kattenbakkorrels van de Colruyt (merk Spinner, zitten in een kartonnen doos van ik denk 5l) en ben daar wel heel tevreden van. Heb nog geen enkele niet-geparfumeerde korrel gevonden die ik even goed vind eigenlijk.

Ik gebruik die ook en ben er ook heel tevreden over. Die klontert supergoed. Vanaf 3 dozen zijn ze goedkoper dus da's ook mooi meegenomen ;)

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.915 berichten
  • 5 katten

#88 Geplaatst 28 juli 2013 - 20:31

Bekijk berichtSabine2, op 28 juli 2013 - 20:25, zei:

Ik gebruik die ook en ben er ook heel tevreden over. Die klontert supergoed. Vanaf 3 dozen zijn ze goedkoper dus da's ook mooi meegenomen ;)

Zijn die anders dan diegene die in de zakken zitten? Want die vind ik nogal stoffig...

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#89 Geplaatst 28 juli 2013 - 20:40

Bekijk berichtThundernimf, op 28 juli 2013 - 20:31, zei:

Zijn die anders dan diegene die in de zakken zitten? Want die vind ik nogal stoffig...

Ja, die in zakken zijn niet klontervormend dacht ik? Die moeten de katten hier niet hebben. Maar die in dozen werkt supergoed voor mij en de katten.  En zoals Sabine zegt, ze zijn goedkoper als je ze per drie koopt :d

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#90 Geplaatst 28 juli 2013 - 20:52

Bekijk berichtSabine2, op 28 juli 2013 - 20:25, zei:

Ah super! Bedankt allebei :flower:

Is dat dan deze SPINNER kattenbakvulling Ultrafine 6 L die jij neemt Kate?
Mylo Banner