Spring naar inhoud

- - - - -

zwart snot

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 25 mei 2013 - 12:06

Hey allemaal,

ik heb de laatste paar dagen gemerkt dat onze Léon (kater van 2 jaar) elke dag een mooie portie zwart, opgedroogd snot aan z'n neusje heeft zitten.
Hij laat het zonder problemen verwijderen. Ik dacht eerst dat het opgedroogd bloed was, maar dat was gelukkig niet het geval.
Echt gewoon verhard, zwart/donker bruin snot. Hij heeft geen ademhalingsproblemen hierdoor, hij snurkt wel ongelofelijk :trance:
Ik heb het net verwijderd, maar ben vergeten van een foto te maken.
Ik zal proberen van hier morgen (als hij dan snot heeft hangen aan z'n neusje) een foto'tje te zetten.
Ik heb er ook niets over terug gevonden op internet.
Dus ik weet nu niet of er iets aan de gang bij Léon, want hij heeft er schijnbaar geen last van.

Heeft er iemand dit al gezien of weet wat het is en of we ons zorgen moeten maken?

Time spent with cats is never wasted

Kaprice
Kaprice
  • 4.999 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 25 mei 2013 - 12:18

héél herkenbaar....

uw Léon heeft last van een (neus)verkoudheid. niks om je zorgen over te maken eigenlijk...
ik heb een klein zwart kattinnetje uit het asiel geadopteerd, zo een twee jaar terug ongeveer
en ook zij heeft vaak last van een vuil neusje, en soms ook slapertjes in haar ooghoekjes

ik zie het zwart uit haar neusje eigenlijk een beetje als wat wij hebben als we onze neus snuiten
ik heb het geregeld uit haar neusje, eigenlijk een soort opgedroogd korstje die net onder haar neusvleugeltjes bleef plakken, gehaald met mijn nagel
en kmoet zeggen het is al veel minder vaak is dat ze nog een vuil neusje heeft

als je verder geen tekenen ziet bij Léon van ziek zijn of minder eten en spelen, je je zeker geen zorgen hoeft te maken, probeer gewoon geregeld zijn neusje te controleren en eventueel schoon te maken

Nivo
Nivo
  • 6.365 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 25 mei 2013 - 12:24

Moest denken of hij ook buiten komt? Kan het geen stof of zand zijn, zie dit ook wel eens als ze van buiten komen.
sorry laatste keer

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 25 mei 2013 - 12:34

Ja nu je het zegt, hij heeft ook regelmatig last van prut in z'n oogjes, vooral z'n rechteroogje dan
Maar hij speelt gelijk zot, eet goed, drinkt goed, gaat regelmatig naar de kattenbak,...
Dus alles voor de rest normaal.
Nivo, hij komt niet buiten. We hebben wel veel last van stof (continue werken rondom ons), dus misschien heeft dat er ook mee te maken.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 25 mei 2013 - 16:51

Ons witte britje heeft dat ook altijd maar bij haar is het gewoon stof dat aan die zijkanten gaat vast zitten en ik verwijder dat dagelijks precies zo"n korstje. Aan haar oogjes heeft ze dat ook.

Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 25 mei 2013 - 21:04

Hier hebben ze het ook maar volgens mij is het vuil en stof wat in de hoeken vast gaat zitten.
My therapist thinks I'm crazy, but Latte en Mokka say I'm ok. :) Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 25 mei 2013 - 21:14

Oke, bedankt voor de reactie's.
Ben een een heel stuk gerust gesteld :)
Ik dacht natuurlijk al gelijk aan niesziekte

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 25 mei 2013 - 23:35

Yup, Sam heeft dat ook, al jaren. Zwarte korstjes in zijn ogen en aan zijn neus. Ik pluk dat er gewoon vanaf en dan kan hij weer een paar dagen verder. Soms maar een dagje. Is helemaal geen ziek zijn. Hij heeft gewoon een natter snuitje. Hij is ook wat vetter van vacht en daarom plakt daar altijd wat vuil (stof) in, volgens de dierenarts. Ook in zijn oortjes, waardoor hij dus altijd vuile oren krijgt. En hij produceert meer huidsmeer, wat schilfers,... Hij is zelf een allergisch katje, niest al eens. Beetje helpen om proper te houden en verder niks. Een dutske hé :)  Bij Snoet is het wel sinds ze een virus op haar oog kreeg dat ze dit heeft als restverschijnsel. Maar als het dat maar is...
:)

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 26 mei 2013 - 00:08

Ah ja dat kan, onze Léon is pas 1 jarige leeftijd naar ons gekomen en heeft daarvoor een hele tijd op straat geleefd.
En inderdaad, als het dat maar is.
Ik verwijder het altijd met een nat wattenstokje en dat heeft hij precies wel heel graag :)
Heeft er nog nooit echt moeilijk om gedaan.
'T is toch echt een hartediefje :love4: