Spring naar inhoud

- - - - -

tuigje

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
tineke
tineke
  • 242 berichten

#1 Geplaatst 15 augustus 2009 - 08:03

ik woon aan een erg drukke weg ,dus dat van mij worden binnen katten .ik wil wel m,n balkon katproof laten maken en af en toe met ze naar buiten ergens waar geen honden zijn en dan lekker een uurtje met ze buiten zitten.zal een tyd trainen worden denk ik en steeds met wat lekkers belonen na dat we weer thuis zijn ,hebben jullie daar ervaring mee?

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 15 augustus 2009 - 09:23

Het tuigje in huis halen, het katje er laten aan ruiken, het tuigje eens aandoen (niet alle katjes zijn daar direct voor te vinden) zonder riempje, belonen met een snoepje, het tuigje eens wat langer aandoen,.... het tuigje nog wat langer aandoen,... het riempje er eens aanhangen (maar het niet vasthouden),... er eens in huis mee proberen rondlopen,.... (poes loopt met jou en niet omgekeerd: het is geen hond he),...tot jouw katje het heel gewoon is om het aan te doen. En dan proberen om buiten te gaan. Ik zeg wel proberen. Bij sommige poezels lukt dit zeer goed, anderen hebben schrik van al het nieuwe dat ze zien en het lawaai rond hen.
Gabriël heeft zich de eerste keer losgerukt uit het tuigje (vraag me niet hoe hij het gedaan heeft) maar het is dan ook een echte buitenkat. Zita is er gek van en is al blij als we het tuigje uithalen. Dan mag ze even in de tuin rondwandelen. Bij Finn heb ik het eigenlijk nog niet geprobeerd.

Veel succes en overhaast niets :hug:

Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#3 Geplaatst 15 augustus 2009 - 11:58

:geluk: :geluk: :geluk:

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 15 augustus 2009 - 12:43

Waar zou je gaan met je kat? Ik heb daar ook aan gedacht met Adam en hem zelfs het tuigje aangeleerd, maar ik weet eigenlijk niet waar naartoe. Het moet er kalm zijn en groen, en ik ben bang dat er op die plekken altijd ook mensen met honden zullen zijn...

Dus ik wil hier wel wat tips rapen, mss zijn er locaties waar ik niet aan denk...

Guest_Amani_*
Guest_Amani_*

#5 Geplaatst 15 augustus 2009 - 17:23

:geluk: :geluk: :geluk:

tineke
tineke
  • 242 berichten

#6 Geplaatst 16 augustus 2009 - 07:31

Alicia zei:

Waar zou je gaan met je kat? Ik heb daar ook aan gedacht met Adam en hem zelfs het tuigje aangeleerd, maar ik weet eigenlijk niet waar naartoe. Het moet er kalm zijn en groen, en ik ben bang dat er op die plekken altijd ook mensen met honden zullen zijn...

Dus ik wil hier wel wat tips rapen, mss zijn er locaties waar ik niet aan denk...
ik ben dan van plan de vervoermand mee te nemen ,en 5 min fietsen dan ben ik bij een mooie dijk waar ik alleen ook vaak zit is er mooi ,rustig en komen weinig honden ,komt er onverwachts een hond kan ik de kat even in de mand doen

tineke
tineke
  • 242 berichten

#7 Geplaatst 16 augustus 2009 - 07:38

Joloka zei:

Het tuigje in huis halen, het katje er laten aan ruiken, het tuigje eens aandoen (niet alle katjes zijn daar direct voor te vinden) zonder riempje, belonen met een snoepje, het tuigje eens wat langer aandoen,.... het tuigje nog wat langer aandoen,... het riempje er eens aanhangen (maar het niet vasthouden),... er eens in huis mee proberen rondlopen,.... (poes loopt met jou en niet omgekeerd: het is geen hond he),...tot jouw katje het heel gewoon is om het aan te doen. En dan proberen om buiten te gaan. Ik zeg wel proberen. Bij sommige poezels lukt dit zeer goed, anderen hebben schrik van al het nieuwe dat ze zien en het lawaai rond hen.
Gabriël heeft zich de eerste keer losgerukt uit het tuigje (vraag me niet hoe hij het gedaan heeft) maar het is dan ook een echte buitenkat. Zita is er gek van en is al blij als we het tuigje uithalen. Dan mag ze even in de tuin rondwandelen. Bij Finn heb ik het eigenlijk nog niet geprobeerd.

Veel succes en overhaast niets :hug:
nee ga het heel erg rustig aan doen ,ga pas een poging buiten doen als ze helemaal op hun gemak zijn met hun tuigje om(vind het ook wel makkelijk met naar de dierenarts gaan ,en ik wil ook niet dat de vervoerbox met de dierenarts in verband gebracht word maar ook met leuke dingen ,ik denk dat het bij een boel katten uiteindelijk iets fijns word (mits jezelf relaxt blijft)

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 16 augustus 2009 - 20:24

Ik wandel altijd gewoon in de tuin met Sam omdat ik er niet uit durf, stel dat hij zich lostrekt ofzo en de weg op loopt, of dat er een hond komt etc... Maar als we geen tuin zouden hebben ging ik met Sam wel ergens op een rustig plekje wandelen, hij heeft dat zo nodig.

Sam moest niet zo wennen aan buiten gaan omdat hij tot zijn 12 weken bij de mensen waar hij geboren is buiten mocht. Aan het tuigje is hij nog altijd niet gewend, maar dat is omdat het een speciaal manneke is, er is toch iets kleins mis met hem hoor, dus hij blijft er wat gek mee lopen.

Zorg dat je katje altijd naar een veilig plekje kan teruggaan als hij bang wordt in het begin (eventueel de vervoersmand).

Ik wens jullie veel succes en binnenkort heel veel plezier buiten :) .