Spring naar inhoud

- - - - -

King Louis

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Wouter1
Wouter1
  • 18 berichten

#1 Geplaatst 27 mei 2013 - 16:57

Hallo allemaal,

Na een tijdje weg geweest te zijn ben ik hier weer.
Ik had vroeger een kat samen met mijn vriendin (ondertussen ex). Toen we uit elkaar gingen heeft zij onze kat meegenomen omdat het op haar appartement toegelaten was door de huisbaas en Pistache (foto's moeten hier nog ergens ronddwalen) ginder buiten kon spelen.

Ik moet toegeven, ik was vroeger nooit een kattengezind persoon, maar eens die wubbes het huis uit was, miste ik toch wel gezelschap... Een beetje leven in huis.

Onlangs heb ik groene vlag gekregen van mijn huisbaas om een kat te houden :party: .
Gezien ik alleen ben en op een appartement zonder tuin of terras woon EN ik overdag ga werken vond ik het geen goed plan om een kitten te nemen.
Dus had ik vrij snel mijn gedacht opgemaakt om een kat te adopteren... de lange zoektocht was begonnen tot ik vorige week Louis tegenkwam op de site van KIN (Kitten In Nood).

Louis is een kater van 4 jaar oud en is FIV positief (in het boekje van de DA staat licht-positief, maar bon positief is positief). Toegegeven, toen ik dat las begon ik te twijfelen, maar ik besloot toch contact op te nemen met Anja van de vzw.
Louis was zo lief en speels dat ik, na een uurtje met hem te hebben doorgebracht, heb besloten om hem te adopteren.

Ik weet het, het was veel tekst, maar nu komen wat foto's ;-)
Hij woont pas sinds gisterenavond bij mij, dus echt veel foto's heb ik nog niet, maar toch...

Louis toen ik hem zaterdag bezocht:
Geplaatste afbeelding

Louis deze morgen (na een quasi slapeloze nacht voor mij en voor hem). Hier lag hij nog steeds toen ik daarjuist thuis kwam... moet blijkbaar toch vermoeiend zijn zo een verhuis.
Geplaatste afbeelding

Nadien wat aandacht gegeven en toen begon hij zich te wassen... kodak-moment!
Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Misschien even nog een vraagje voor de kenners...
Eens een kat op zijn bak is gegaan, gaat hij dan altijd op zijn bak blijven gaan?

Gisteren is het eerste plasje op het tapijt gebeurd toen ik net even de kamer uit was... Ik heb dit opgedroogd met een doekje en dat doekje heb ik dan achteraan in zijn bak gelegd.
De plek op het tapijt uitgewassen met een sopje.

Toen ik vanmorgen ging kijken was hij op zijn bak geweest ipv op het tapijt. Maar ik vraag me nu af of hij dat gaat blijven doen.
Vandaag heeft hij nog niets gedaan. Maar had ook niet veel gegeten of gedronken toen ik weg was.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#2 Geplaatst 27 mei 2013 - 16:57

Super dat je een FIV katje een nieuwe thuis geeft!
Zelf hebben we er ook nog ene in opvang en we weten hoe moeilijk deze katten te plaatsen zijn.
Ze moeten alleen blijven of met een FIV vriendje geplaatst worden en mogen niet buiten.
Veel eisen dus :)

Dikke proficiat met je nieuwe vriend!

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#3 Geplaatst 27 mei 2013 - 17:43

Proficiat met Louis
Ik denk wel als hij eenmaal in de bak gegaan is dat hij het zal blijven doen, een verhuis brengt wel wat stress mee misschien vandaar dat ongelukje

Geplaatste afbeelding

Wouter1
Wouter1
  • 18 berichten

#4 Geplaatst 27 mei 2013 - 19:43

Bekijk berichtInge91, op 27 mei 2013 - 17:43, zei:

Proficiat met Louis
Ik denk wel als hij eenmaal in de bak gegaan is dat hij het zal blijven doen, een verhuis brengt wel wat stress mee misschien vandaar dat ongelukje

Ben daarnet nog effe weg geweest en toen ik terugkwam had hij idd terug mooi op de bak geweest ^^

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#5 Geplaatst 27 mei 2013 - 22:18

Super nieuws :)
Geplaatste afbeelding

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 28 mei 2013 - 06:12

Super dat je Louis een tweede kans geeft. :flower: Hij heeft heel veel geluk gehad. :d
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Wouter1
Wouter1
  • 18 berichten

#7 Geplaatst 30 mei 2013 - 20:36

Louis maakt vorderingen :)
Hij heeft geen schrik meer van de tv, speelt al meer en komt steeds dichter bij me in de buurt zijn slaapje doen... Hopelijk komt hij gauw in de zetel liggen flemen ^^