Spring naar inhoud

- - - - -

verbouwingen

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
nera
nera
  • 36 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 27 mei 2013 - 18:28

Hallo
Ik heb twee poezen, een kater Figaro en een kattin Nera. Het zijn 2 indoorkatten.
Mijn probleem is het volgende. Ik woon in een appartement. Mijn buren zijn al ongeveer een week aan het verbouwen, met heel veel lawaai tot gevolg.
Het resultaat is dat mijn schatten niet meer tot rust kunnen komen. Figaro loopt het laatste uur al miauwend door het huis. Hij is er duidelijk niet gerust in.
Bovendien wil hij al een dag niet meer eten.
Iemand een idee hoe ik mijn schatten wat meer op hun gemak kan stellen, zodat ze deze periode toch nog doorkomen.

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 27 mei 2013 - 19:22

Vraagje terug: hoe voel jij je met die verbouwingen? Ook gespannen? 't Zou mij niet verwonderen want bij mij is er ook verbouwd en als ik wist dat er een dag met veel lawaai zat aan te komen, verwittigde ik mijn buren zodat ze - indien nodig - een dagje konden "vluchten".
Omgekeerd sta ik daar soms ook met mijn handen over mijn oren als er dicht in de buurt het geskreetsj van een slijpschijf of een bulderende boorhamer aan het werk is, niet direct mijn favoriete geluiden :lachen:
Onze poezelkes vangen die stress op...
Om nog maar te zwijgen over het feit dat dat voor hun oren - die zo veel gevoeliger zijn dan de onze - ook geen pretje is.

Ik vang dat op door de poezels in een ruimte te laten waar ze het minst last van het lawaai zullen hebben (hoewel het nog altijd duidelijk hoorbaar is) en er "gewoon" tegen te doen en te doen alsof ik mij van al dat lawaai totaaaaaaaaal niets aantrek, zo straalt dat ook niet af naar de poezels. Maar vooral door enthousiast met de poezels te spelen. Een poezel die aan het spelen is, zal dikwijls haar omgeving efkes uit het oog (en oor ;) ) verliezen. De hengels en pluimenstokken draaien dan serieuze overuren.
Misschien ook eens proberen?

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

nera
nera
  • 36 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 27 mei 2013 - 19:30

Ikzelf ben meestal gaan werken, tijdens het grote lawaai.
Ik maak me natuurlijk wel zorgen om mijn poezels, dus dit zullen ze wellicht wel voelen.

Ik probeer ze alvast een beetje extra aandacht te geven

Ramsey68
Ramsey68
  • 130 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 27 mei 2013 - 20:58

Ik zou de radio wat laten spelen. Leidt hen toch een beetje af dan. En zo voelen ze zich toch misschien wat veiliger.
Bij mij helpt dat in ieder geval, want bij de buren is er ook af en toe lawaaihinder van verbouwingen.

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#5 Geplaatst 27 mei 2013 - 22:30

Ik zet ook de radio op zo horen ze niet alleen dat vervelend geluid van de verbouwing
Geplaatste afbeelding

Kaprice
Kaprice
  • 4.999 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 28 mei 2013 - 09:02

ze misschien tijdelijk Zylkène geven om ze te kalmeren?
en inderdaad de radio laten spelen, om t geluid van boren en kloppen en zo te maskeren...