Spring naar inhoud

- - - - -

Katje geeft over (afgesplitst onderwerp)

• Log in om te reageren
2 reacties op dit onderwerp
sin_yy
sin_yy
  • 1 berichten

#1 Geplaatst 26 mei 2013 - 22:29

Mijn kat geeft de laatste 2 weken ook bijna elke dag over ik ben van kitten brokjes naar volwassenvoeding gestapt dan heeft hij 3 dagen niet overgegeven en nu al 2 dagen terug wel. Hij eet geen nat voedsel meer en geeft altijd 5 uur of meer na zijn eten over en het is altijd overteerd voedsel dat eruit komt met niks anders erbij.. Ik heb al met mijn dierenarts gesproken en ze zei als het verder ging dat ik moest langskomen ik ga morgen bellen voor een afspraak, hopelijk niks ernstig :catsad

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#2 Geplaatst 27 mei 2013 - 09:52

Bekijk berichtsin_yy, op 26 mei 2013 - 22:29, zei:

Mijn kat geeft de laatste 2 weken ook bijna elke dag over ik ben van kitten brokjes naar volwassenvoeding gestapt dan heeft hij 3 dagen niet overgegeven en nu al 2 dagen terug wel. Hij eet geen nat voedsel meer en geeft altijd 5 uur of meer na zijn eten over en het is altijd overteerd voedsel dat eruit komt met niks anders erbij.. Ik heb al met mijn dierenarts gesproken en ze zei als het verder ging dat ik moest langskomen ik ga morgen bellen voor een afspraak, hopelijk niks ernstig :catsad

Onzen diddl verteert ook zijn voeding nauwelijks (hij heeft oa chronische ontstekingen van dikke en dunne darm en een pancreas waarvan het exocriene deel nauwelijk werkt)
Toen hij binnen moest voor een ingreep en hij na een spuitje moest overgeven kwamen er een hoop onverteerde brokken uit terwijl hij al 10 uur niet meer gegeten had en na het nemen van een foto van de buik bleek zijn buik nog proppendevol te zitten met onverteerde brokken, de dierenarts wou ons eerst niet geloven dat het al meer dan 10 uur geleden was dat hij nog gegeten had omdat dat echt wel allesbehalve normaal is dat er na zo een lange tijd nog zo een overteerd voedsel inzit (t was van nog langer dan 10 uur geleden want diddl krijgt normaal gezien alleen maar natte voeding en hij had paar dagen voordien aan de voeding van de anderen gezeten)
Wij moeten diddl 2x per dag ranitidine geven (tegen reflux waardoor hij moet overgeven oa) en ook 2x per dag 2 ml primperan (primperan helpt de voeding te verteren)
En diddl eet dus alleen maar natvoeding, dat verteert ook niet makkelijk maar toch makkelijker dan droge brokken
Geplaatste afbeelding

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 27 mei 2013 - 22:17

@Sin_Yi ik heb je post afgesplitst, het is altijd beter om een eigen topic te hebben voor een probleem dan het in iemand anders zijn topic te plaatsen.
Hoe gaat het nu met je katje en wat was het oordeel van de DA

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie