Spring naar inhoud

- - - - -

Kale plekken

• Log in om te reageren
3 reacties op dit onderwerp
elisah
elisah
  • 42 berichten

#1 Geplaatst 28 mei 2013 - 11:00

Hoi,

Onze poes heeft sinds dit weekend ineens een enorme kale plek onder zijn kin, nu gaat dit verder naar plekjes op zijn hoofd. Het gedeelte dat 'bloot' ligt is mooi roos enkel wat korstje lijkt mij alhoewel die soms verdwijnen.
Hij heeft al is kale plekjes gehad dit waren toen blijkbaar de eerste tekens van vlooien, hij is behandeld door de DA en nog eens door zelf ( dit is amper een twee maand geleden). Ons poes gaat ook niet buiten en heeft geen contact met andere dieren.

Bij zijn laatste controle was alles weg en weer kerngezond, nu opnieuw dit..

Ik maak me zorgen, wanneer ik op internet rondlees zie ik vanalles en nog wat van stress tot voedselallergie...

Ga straks afspraak maken bij DA..

Heeft er hier iemand al ervaring mee? Kan het opnieuw vlooien zijn (na zo een recente behandeling)?

Bedankt!

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#2 Geplaatst 28 mei 2013 - 11:10

Vlooien zijn hardnekkige beestjes hoor normaal geef ik cloe elke maand een pipet in haar nek, maar het hangt er misschien van af wat je gebruikt.
Cloe komt ook niet buiten maar 2 maand geleden zat ik hier ook met die beesten.
meegebracht van ergens? Waarschijnlijk wel
Cloe had geen last maar mij aten ze bijna op ;)
Voedselallegie kan ook stress?

Geplaatste afbeelding

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#3 Geplaatst 28 mei 2013 - 11:16

Enkele van mijn katjes zijn allergisch aan frontline en frontline combo, ik merkte het door korstjes op hun huid (waar ik het pipetje had toegediend) en kale plekjes rondom de plaats van toedienen, dus misschien is dit bij jou katje ook het geval?

Als het echter op meerdere plaatsen op het lichaam is zou ik toch even langsgaan bij je dierenarts want dit kan op vanalles wijzen.

Succes. Hopelijk vindt je de oorzaak vlug.

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 28 mei 2013 - 14:14

voor een kat met vlooienallegie is mij aangeraden door de dierenkliniek in Merelbeke om die om de 3 weken te behandelen met frontline. ze hoeven immers zelf geen vlooien te hebben, 1 beet is genoeg.
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...