Spring naar inhoud

- - - - -

Doofheid of slecht horen

• Log in om te reageren
2 reacties op dit onderwerp
Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#1 Geplaatst 28 mei 2013 - 11:50

Heeft er iemand ervaring met poezen dit niet meer zo goed horen.
De laatste tijd heb ik de indruk dat Cloe zich niets meer aantrekt van bv de stofzuiger, vroeger was ze daar heel bang van, nu komt ze er bijna naast zitten.
Als we achter haar staan en we knippen met onze vingers krijgen we ook geen reactie.
Wat wel zeer raar is, wanneer we weg zijn geweest en we rijden de auto in de garage hoort ze dat blijkbaar wel, dan staat ze ons op te wachten aan de voordeur.
Een probleem is het niet, ze gaat toch niet buiten maar ik vraag mij af of ze slechthorend is of selectief doof ;) en alleen maar hoort wat ze wil horen :lachen:

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 28 mei 2013 - 12:00

Mijn eerste kat pimmeke is doof geworden bij de ouderdom, ik lette erop dat ik niet ineens achter hem stond ik ging altijd met een bocht rond hem zodat hij me kon zien.
Ik deed ook zo iets als gebaren taal naar hem, hem wenken als hij moest komen, bij etenstijd voor het natvoer wenkte ik hem ook maar deed dan met mijn mond precies of ik iets at, zo kleine simpele dingen en dat ging goed. Ze leren snel. Hij is dan ook 20j mogen worden, spijtig heb ik hem een paar jaar geleden moeten afgeven aan de regenboogbrug.

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#3 Geplaatst 28 mei 2013 - 15:58

Cloe is 16 ik denk niet dat ze volledig doof is maar ik gebruik soms toch ook al gebaren en dat werkt prima.
Amai 20 jaar ik hoop dat Cloe ook zo oud mag worden, maar dan geven we ze nog niet graag af he

Geplaatste afbeelding