Spring naar inhoud

- - - - -
Ragdoll

info

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Annelore
Annelore
  • 1.187 berichten

#1 Geplaatst 28 mei 2013 - 12:16

Binnenkort ga ik samenwonen met mijn vriend. We zouden 1 kat nemen. Mijn oog is gevallen op de ragdoll, zelf heb ik steeds een pers gehad. Die blijft bij m'n ouders.

Ik vroeg mij af of het wel aangeraden is om een ragdoll te nemen als er geen vriendje voor is? Ik las op internet bij karaktereigenschappen dat ze zeer gevoelig zijn waardoor ik me dan vragen stel of ze niet eenzaam zullen zijn?
Ik zelf werk 32u op een week, ben iedere avond en in de weekends thuis dus op die momenten zal hij zeker voldoende aandacht krijgen. Van de huisbaas is het niet mogelijk dat we er een vriendje bij nemen.

Heeft iemand ervaring met een ragdoll die als enige poes in huis is ? Is dit aangeraden ? Of mogelijks andere tips ? :)

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#2 Geplaatst 28 mei 2013 - 12:28

Ik denk dat elke kat liever met 2 zit dan alleen.
Ik kan jammergenoeg niet zeggen of dit bij dolletjes het beste is.

En wat een onzin van die huisbaas seg.
1 kat of 2 wat maakt dat nu uit? :trance:

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 28 mei 2013 - 12:42

ja, eigenlijk is dat onzin van je baas..... 1 kitten breekt de boel af en 2 kittens breken elkaar af, ik denk dat inderdaad elke kat liever met 2 zit

venusschoen
venusschoen
  • 1.141 berichten
  • 7 katten

#4 Geplaatst 28 mei 2013 - 13:47

goh met 2 is gezelliger.... maar denk dat het bij iedere kat anders is....
Geplaatste afbeelding

_Athena_
_Athena_
  • 443 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 28 mei 2013 - 14:52

Nja ze zeggen altijd met twee is beter, maar toch hebben de meeste mensen maar 1 kat, en de meeste mensen zijn toch wel 8u per dag op hun werk. Ze leren het ook wel aan.  Je moet ze natuurlijk niet van dag 1 direct acht uren alleen laten, neem een paar dagen verlof, en train alleen blijven een beetje eerst.  Een hond zit ook liever met twee dan alleen, maar twee honden kan nogal duur uitvallen.
De 'ideale' situatie lukt niet altijd, wil daarvoor niet zeggen dat de kat miserabel is.  Het kan natuurlijk zijn dat ze soms wat eenzaam is, maar ze missen je ook als ze met twee zijn hoor.  Ik denk wel dat het zou moeten lukken, mits je voldoende bezighoudingtherapie rond het huis zet en je extra veel aandacht geeft als je thuis bent.

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#6 Geplaatst 28 mei 2013 - 16:05

Het ding is wel als je nu een katje neemt is het voor later moeilijker om eventueel nog eentje te nemen.
Wij hadden eerst Chaukje 4 jaar en dan hebben we Moon en Hope in huis gehaald en die waren altijd water en vuur.
Chaukje moest niets van andere katten weten.
En ik ken nog katten die wanneer ze lang alleen hebben gezeten geen andere katten meer moeten.

Niet omdat meeste mensen 1 kat hebben dat het goed is hé.
Het is simpel1 kat houden kan perfect maar ze zijn gewoon gelukkiger met 2.
Ben je een dierenbeul wanneer je er maar 1 hebt?
Nee zeker niet.

Maar maakt echt niet veel verschil vind ik 1 kat of 2.
2 katten zijn denk ik zelfs minder werk dan 1 aangezien ze elkaar soms entertainen wanneer je zelf even niet kan...
Ook zijn er veel cattery's die geen kittens alleen laten vertrekken naar een thuis zonder andere kittens/katten. :)

In ieder geval succes. :)

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#7 Geplaatst 28 mei 2013 - 16:38

Sommige katten zitten ook graag alleen hoor, niet iedere kat heeft de noodzaak aan een vriendje. Zolang je ze genoeg aandacht geeft als je thuis zijt zijn ze gelukkig. Ze zijn niet zo veel eisend als sommige denken.

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#8 Geplaatst 28 mei 2013 - 16:49

Bekijk berichtcatherine, op 28 mei 2013 - 16:38, zei:

Sommige katten zitten ook graag alleen hoor, niet iedere kat heeft de noodzaak aan een vriendje. Zolang je ze genoeg aandacht geeft als je thuis zijt zijn ze gelukkig. Ze zijn niet zo veel eisend als sommige denken.
Ken niet veel kittens die echt graag alleen zitten hoor.
Volwassen katten ja, maar dat is meestal omdat ze sinds kitten af aan alleen zitten...

_Athena_
_Athena_
  • 443 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 28 mei 2013 - 17:20

Goh ik ken veel mensen met 1 kat hoor en die zijn allemaal perfect gelukkig.  Veel mensen wonen in geen al te groot appartement en dan is het verschil tussen 1 kat en twee katten wel groot.  In het begin is het altijd wat moeilijk, met honden is dat ook zo in het begin, maar na wat gewendraking valt dat wel mee.  In een perfecte wereld zijn we allemaal rijk en moeten we niet werken en hebben we allemaal een groot huis zonder vervelende huisbazen en kunnen alle dierenlovers onder ons al onze tijd aan een hele bende dieren besteden.  Als je heel goed voor je kat zorgt en veel tijd aan hem/haar besteedt, hem af en toe goed verwend en zorgt dat je iemand hebt die kan catsitten als je voor langere periodes weg bent dan zal die kat ook wel gelukkig zijn, zonder een vriendje.

Bewerkt door _Athena_, 28 mei 2013 - 17:21.

Lunake
Lunake
  • 798 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 28 mei 2013 - 19:25

Wij hebben een Ragdoll en hij is ook enige kat. We waren ook gewaarschuwd dat het een zeer sociaal ras is dat kan gaan treuren als het teveel alleen thuis zit. In belang van ons katje stonden we in dat geval wel open om eventueel een soortgenootje in huis te nemen, maar we wouden het toch eerst met één kat proberen. In het geval van Beau is dat super goed gegaan :) Hij is voorlopig happy als enig kind en geniet van onze volle aandacht. Nu moet ik wel zeggen dat mijn vriend tot nu (de volle 6 maanden dat we Beau hebben) thuis is geweest doordat hij werkloos was. Dit zal vanaf komende maandag veranderen... Ik ben benieuwd hoe Beau gaat reageren. Tot nu toe is het nooit echt een probleem geweest dat we eens een dagje ergens heen gingen, maar dagelijks uit werken gaan is natuurlijk iets anders. Afwachten...

Ik zou in ieder geval de mogelijkheid wel voorzien om een tweede kat te nemen als je voor een ragdoll wil gaan. Het zijn echt plakbeestjes die voortdurend bij je in de buurt willen zijn.

zerkaantje
zerkaantje
  • 903 berichten
  • 16 katten

#11 Geplaatst 28 mei 2013 - 20:18

het hangt eigenlijk echt af van het kitten/kat die je uitkiest. bij de fokker kunnen ze je normaal gezien wel zeggen welke kittens of katten die alleen kunnen zijn. ik weet dat mady van calaquendi nog een 7maand oude poes heeft die een thuis zoekt waar ze alleen is.

Mister B.
Mister B.
  • 335 berichten

#12 Geplaatst 29 mei 2013 - 21:33

Onze Stanley is hier gekomen in februari 2012 als kitten.....met alleen zitten had hij (volgens ons) niks van problemen .....
Wij waren zoiezo nog van plan om er een tweede kat bij te nemen en op het einde van 2012 is onze James erbij gekomen en het zijn de beste maatjes die je u kunt inbeelden.
Ze vechten wel eens met elkaar maar waar je onze Stanley ziet,zie je onze James ook.
Ze zijn echt onafscheidelijk,"vechten,spelen ,elkaar likken :) Ook als onze James ,Stanley niet ziet zit hij constant te mijauwen tot wanneer hij trg komt :)

Dus ja ze hebben heel veel aan een kameraadje maar kunnen ook goed alléén leven denk ik. :)

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Ragdoll