Spring naar inhoud

- - - - -

Pacha en Simba op logé

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
LittleDIAMOND
LittleDIAMOND
  • 422 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 28 mei 2013 - 13:27

Pacha en Simba zijn 2 broertjes die geboren zijn begin April.

Deze 2 lieverds zaten bij een vriendin van me, maar omdat hun kindje er allergisch aan is, zijn ze een tijdje op Logé bij mij.
De katjes zaten er een weekje en toen vroeg ze of ik ze niet wou hebben. Maar omdat ik op het appartementje geen huisdieren mag houden,
is het dus maar een tijdje.

Ze zitten hier van zondag, en telkens zegt mijn vriend, morgen zijn ze weg hé. Maar stiekem wilt hij dat precies niet.
Hij speelt er mee, hij pakt ze op zijn schoot, ze slapen bij hem in de zetel,... Het is echt super om te zien! (mijn vriend is een hondenmens :roll:)

In principe zijn deze kittens nog veel te jong om de moeder te verlaten. maar mensen die er niets van kennen doen de kittens al weg op 6 weken :(
Ik zou ze graag bij me houden tot ze 12 à 13 weken zijn.
Nu zijn ze dus ongeveer 7 weken.

Soms hangen ze het echt wel uit in het appartement, maar ze kunnen toch ook zo lief zijn!

Ik heb rieten stoelen en via die weg kruipen ze omhoog op het tafel.

En dan kruipen ze ook nog via mijn jeans omhoog tot in mijn nek.
Het zijn echt duiveltjes :mrgreen:

Over Simba twijfel ik eigenlijk of het een halflanghaartje is of een korthaartje.
Omdat Pacha en het andere zusje van het nestje ook langharig zijn...
De moeder is kortharig.

Bijgevoegde thumbnails

• IMG_0120.JPG
  • IMG_0121.JPG
  • IMG_0124.JPG
  • IMG_0130.JPG
  • IMG_0132.JPG
  • IMG_0134.JPG

Geplaatste afbeelding

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#2 Geplaatst 28 mei 2013 - 16:06

Ooooo die zijn om op te eten ;)
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 28 mei 2013 - 16:37

:loveshower: :loveshower: :loveshower:

LittleDIAMOND
LittleDIAMOND
  • 422 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 29 mei 2013 - 12:02

nu zei mijn vriend deze morgen dat ze straks moeten weg zijn :(
Ik vind nooit op één dag iemand die ze wilt adopteren, en ik vind ze nog veel te jong.
Als ze 12 weken zijn, mogen ze weg.

Misschien had mijn vriend deze morgen een ochtend humeur :roll:
want ik moest voor hem iets zoeken, maar wist totaal niet waar het zou kunnen liggen en toen zei hij dat. :catlick

Op de moment liggen Pacha en Simba op mijn schoot te spelen :mrgreen: :loveshower:
Geplaatste afbeelding

LittleDIAMOND
LittleDIAMOND
  • 422 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 29 mei 2013 - 12:08

op de schoot :loveshower: :mrgreen:

Bijgevoegde thumbnails

• IMG_0138.JPG
  • IMG_0139.JPG
  • IMG_0141.JPG

Geplaatste afbeelding

LittleDIAMOND
LittleDIAMOND
  • 422 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 04 juni 2013 - 11:45

De kleintjes mogen hier blijven tot ze +- 13 weken zijn. :dancer:
Mijn vriend koopt er zelfs eten voor! Had ik echt niet van hem verwacht.

En omdat mijn vriend blijkbaar verzot is op tijgertjes, heeft hij zoiets gezegd van hem te houden. Maar dan zegt hij weer van niet. :roll:
We zullen wel zien. En daardoor is Simba dus van naam veranderd naar Zino. Omdat hij op Zino lijkt (een kat van mij die gestorven is).
Zelf vind ik dit niet zo leuk, maar Zino is een mooie naam zodus. :)

Ze zijn hier nu al een week, en zijn al flink gegroeid!

Pacha tuttert nog altijd aan dekens en vestjes, alsof hij denkt dat het de moederpoes is :catlick
Geplaatste afbeelding

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 04 juni 2013 - 14:14

Wat een schatjes :loveshower: :loveshower: :loveshower:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Alix
Alix
  • 55 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 06 juni 2013 - 21:18

Wat een schatjes! Simba is zo lekker fluffy :loveshower:
Dat tutteren doen ze bij mij ook terwijl ze nu toch al 13 weken zijn, wel heel schattig :)

LittleDIAMOND
LittleDIAMOND
  • 422 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 26 juni 2013 - 00:24

Met spijt in het hart moet ik deze twee lievelingen nu een nieuwe thuis gaan geven.
Ik zou ze zo graag willen bijhouden, maar mijn vriend zegt dat ze weg moeten. :cry:

Ze zijn nu 12 weken, en mogen dus binnen een paar daagjes spijtig genoeg weg.

Als het zou gaan, wil ik dat Pacha naar mijn moeder gaat. Hij is mijn lievelingetje, terwijl Simba (nu Zino genoemd) mijn vriend zijne lieveling is.
En als we nu niet op een appartement woonden, mochten ze blijven.
Of zoals mijn vriend zei: "Als ik de Euro Millions win, koop ik een huis voor de katten alleen". :mrgreen:

Ik ga ze zo hard missen!!

Ze zijn nu exact een maand bij ons. Het doet toch wel pijn om ze weg te moeten doen omdat je er aan gehecht bent geraakt.

Hier wat nieuwe foto's:

Bijgevoegde thumbnails

• IMG_0150.JPG
  • IMG_0151.JPG
  • IMG_0152.JPG
  • IMG_0154.JPG
  • IMG_0159.JPG
  • IMG_0166.JPG

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 26 juni 2013 - 11:25

Wat een schatjes, het is wel erg voor jouw en de kittens, hopelijk vindt je snel een goed blijvend huisje!

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#11 Geplaatst 26 juni 2013 - 11:30

Zo jammer dat ze toch niet kunnen blijven :8

Kan je je vriend echt niet overtuigen? ;)
Momenteel zetten ze de boel wel op stelten vermoed ik, maar ja, het zijn nog kittens he, maar ze worden mettertijd toch wel rustiger.

Indien je vriend bij zijn standpunt blijft raad ik je aan hier een topic bij aangeboden te openen, want iemand die op zoek is naar een kitten ziet dit topic niet altijd :)

Veel succes alvast. En ze zijn supermooi :love4:

Cattery Kiyoshi
Cattery Kiyoshi
  • 212 berichten
  • 7 katten

#12 Geplaatst 27 juni 2013 - 15:21

Oh spijtig dat ze niet mogen blijven :( het klinkt wel mijn vriend, die is ook zo!
Misschien eens proberen het geval uit te leggen aan de huisbaas en hem duidelijk zeggen dat ze niets stuk doen enzo, dan mag het misschien wel van hem?
Geplaatste afbeelding
Siamees en Oosters Korthaar www.CatteryKiyoshi.be

LittleDIAMOND
LittleDIAMOND
  • 422 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 27 juni 2013 - 16:05

Bekijk berichtCattery Kiyoshi, op 27 juni 2013 - 15:21, zei:

Oh spijtig dat ze niet mogen blijven :( het klinkt wel mijn vriend, die is ook zo!
Misschien eens proberen het geval uit te leggen aan de huisbaas en hem duidelijk zeggen dat ze niets stuk doen enzo, dan mag het misschien wel van hem?

Ik en het bovenbuurmeisje zijn naar de huisbazin gegaan om te vragen of we een katje mochten houden. De huisbazin belde naar het bovenbuurmeisje om te zeggen dat het mocht, maar ze mocht het niet verder vertellen tegen mij omdat ik dan ook een kat in huis ging halen.
Dit is natuurlijk wel oneerlijk.

Het zijn hier 4 appartementjes en 2 op 4 hebben huisdieren. natuurlijk de onderste hebben alleen maar cavia's. Maar huisdieren zijn huisdieren.
Iedereen gelijk voor de wet.

Mijn vriend heeft gewoon schrik dat hij daardoor het appartement wordt uitgezet. Voor zoiets zetten ze u er niet uit.
In onze vorige woonst zijn we eruit gesmeten omdat zijn zus bij ons is komen wonen met haar hond, maar dat was maar tijdelijk.
En toen mijn vriend de sleutel dan ging afgeven aan die huisbaas, zei die kei serieus "als jij hier alleen had gewoond, had je mogen blijven."
Oh dankjewel, hoor!

Maar, als ik hier een kat zou mogen houden, komt Chanel hier wonen.
En ook, voor twee katten is het hier veeeeeel te klein.

Al ga ik ze wel serieus missen :(
Dan is er weer terug stilte in huis. En dat is toch niet zo leuk.
Geplaatste afbeelding

Cattery Kiyoshi
Cattery Kiyoshi
  • 212 berichten
  • 7 katten

#14 Geplaatst 27 juni 2013 - 16:21

Ja met huisbazen is het altijd wat zoeken, wij hebben ongeveer hetzelfde aan de hand gehad.
Begin dit jaar ook uit ons huis gezet want de huisbazin had de woning zelf terug nodig... Dan gaan zoeken naar een huis waar katten toegelaten waren, wat een ramp seg! Uiteindelijk bij een kennis gehuurd die het normaal gezien ook niet toeliet maar heb hem dan uitgelegd dat ik fok en dat ik dat zeker niet wou laten vallen, dat begreep hij wel dus nu zitten we hier.

Normaal gezien mogen ze je inderdaad niet buiten zetten voor huisdieren tenzij er enorm veel klachten van komen, wat je bij katten al niet hebt.
En zeker als andere wel huisdieren mogen hebben! Ik zou toch doorzetten en wat op je vriend inspreken dat hij minder bang moet hebben ;)
Maar makkelijk is het zeker niet, ken het gevoel.
Geplaatste afbeelding
Siamees en Oosters Korthaar www.CatteryKiyoshi.be

LittleDIAMOND
LittleDIAMOND
  • 422 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 27 juni 2013 - 18:13

Bekijk berichtCattery Kiyoshi, op 27 juni 2013 - 16:21, zei:

Ja met huisbazen is het altijd wat zoeken, wij hebben ongeveer hetzelfde aan de hand gehad.
Begin dit jaar ook uit ons huis gezet want de huisbazin had de woning zelf terug nodig... Dan gaan zoeken naar een huis waar katten toegelaten waren, wat een ramp seg! Uiteindelijk bij een kennis gehuurd die het normaal gezien ook niet toeliet maar heb hem dan uitgelegd dat ik fok en dat ik dat zeker niet wou laten vallen, dat begreep hij wel dus nu zitten we hier.

Normaal gezien mogen ze je inderdaad niet buiten zetten voor huisdieren tenzij er enorm veel klachten van komen, wat je bij katten al niet hebt.
En zeker als andere wel huisdieren mogen hebben! Ik zou toch doorzetten en wat op je vriend inspreken dat hij minder bang moet hebben ;)
Maar makkelijk is het zeker niet, ken het gevoel.

Het is altijd wel iets als je huurt :(
Geplaatste afbeelding