Spring naar inhoud

- - - - -

Tiffan zit met vlooien. :(

Vlooien

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
Kiera&Tiffan
Kiera&Tiffan
  • 652 berichten

#1 Geplaatst 28 mei 2013 - 20:54

Jup, hoe erg kan het niet zijn, mijn Tiffan zit met vlooien. :(
En mijn Kiera is al bij de dierenarts voor haar poot, door onze problemen hier kunnen wij haar momenteel niet nemen, en de betaling voor haar operatie gebeurt op afbetaling (5 maanden €100 en 1 maand €85)
Dus over Tiffan,

Hij woont nu bij een buur van mij, ook tijdelijk want permanent kan hij daar niet wonen, die buur houd heel erg van Tiffan maar voor hem zorgen lukt niet echt. Eten kopen doet hij niet vaak enz. Wij kopen het altijd maar toch is Tiffan bij hem.
En nu zit Tiffan met vlooien die hij ook in het appartement van die buur heeft gebracht (het is niet groot, alleen living en open keuken). Die buur kan niet veel doen, wij hebben al Tiffan zo een anti vlooi puppetje gegeven, en voor de buur een Frontline spuitbus gekocht.
Maar die buur kon er niet veel mee veranderen. En dan nog, als je de vlooien uit huis weg doet en niet van Tiffan komen ze terug. Als je de vlooien bij Tiffan weg doet dan krijgt hij ze in dat appartement terug, hè.
Daarom, dacht ik Tiffan wegdoen bij die buur om hem te ontvlooien en ontwormen en apart die buur dus zijn huis laten schoonmaken.

Probleem is ik denk dat Tiffan meer van die buur houd dan van ons... En de buur zelf houd zo veel van Tiffan, hij krijgt haast tranen in zijn ogen van naar die zwartwitte poezenbol te kijken (zegt hij).

Maar als we dus dat zouden doen, Tiffan scheiden, waar zouden wij hem dan kunnen laten tot die buur zijn huis schoon heeft? We kunnen Tiffan echt niet meer bij onze dierenarts laten, Kiera is daar al 3 weken, en ja, dat verblijf doet onze dierenarts al gratis (behalve het voer en de operatiekosten).

En zo dure kattenhotels van €12 per dag, voor een tijdje, nou, Kiera krijgt nu het meeste geld voor haar gedoe.

Iemand enig idee?

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 28 mei 2013 - 21:17

ik zou de kat een pipet geven en de buur zijn appartement behandelen. dat pipet werkt wel een tijdje hoor.

wel knap zeg dat je dit doet!

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 28 mei 2013 - 21:58

Ben je zeker dat je Tiffan terug ooit in je huis zal nemen? Hoe langer ze bij die buur zit hoe moeilijker het gaat zijn.
Als hij nu al geen eten koopt zal hij dat mss ook niet doen als jullie afstand doen van hem.
Weet niet hoe de situatie in één zit mss er eens deftig over nadenken wat jullie echt van plan zijn.

Wat de vlooien betreft als die buur geod stofzuigt en kuist en zijn zetels en zo inspuit met de antivlo spray dan zal het wel goed komen, zorg wel dat tiffan dan elke maand zijn pipet krijgt.

Kiera&Tiffan
Kiera&Tiffan
  • 652 berichten

#4 Geplaatst 28 mei 2013 - 22:39

Bekijk berichtcatherine, op 28 mei 2013 - 21:58, zei:

Ben je zeker dat je Tiffan terug ooit in je huis zal nemen? Hoe langer ze bij die buur zit hoe moeilijker het gaat zijn.
Als hij nu al geen eten koopt zal hij dat mss ook niet doen als jullie afstand doen van hem.
Weet niet hoe de situatie in één zit mss er eens deftig over nadenken wat jullie echt van plan zijn.

Wat de vlooien betreft als die buur geod stofzuigt en kuist en zijn zetels en zo inspuit met de antivlo spray dan zal het wel goed komen, zorg wel dat tiffan dan elke maand zijn pipet krijgt.

Onze plannen zitten heel ingewikkeld, hopelijk kunnen wij hem houden, het is een heel ( niet echt lef, maar eerder LEUK) katje.
We willen hem wel weer terugnemen zodra we een vast besluit hebben, net zoals Kiera. Want Kieratje kunnen we zeker niet missen, ze is gewoon een schat.

We hebben geprobeerd al Tiffan zijn pipetje te geven, maar ik denk dat het niet echt hielp. Het was eentje die wij bij de dierenarts hebben gekocht.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 29 mei 2013 - 12:58

Een pipet helpt wel hoor. Natuurlijk -als ie echt vol zit - moet je dit na een periode herhalen en dan op tijd en stond zijn pipet geven.
Buur kan het best zeer goed stofzuigen en alle dekentjes waar de poes op ligt uitwassen op 60 graden.

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Vlooien