Spring naar inhoud

- - - - -

Kat heeft mogelijk vergif gegeten!

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Thunderke
Thunderke
  • 726 berichten
  • 6 katten

#1 Geplaatst 29 mei 2013 - 13:09

Wij zijn momenteel aan het verbouwen waardoor onze kat nu in de keuken leeft.
Op het zoldertje boven onze keuken ligt er vergif daar we vorig jaar een rat op bezoek hadden.
Normaal kan de kat niet op het zoldertje, maar toen ik net thuis kwam zat ze dus wel boven.
Of ze vergif gegeten heeft weet ik niet zeker, maar wat kan ik nu doen. seffens sowieso de DA bellen,
maar kan die er dan nog wat aan doen.

Het is traag werkend vergif, dat pas na een paar dagen schade begint aan te richten,
dus de eerste dagen ga ik nog niets merken.
Alleen, tegen de tijd dat de symptomen boven komen is het normaal al te laat.

Heeft iemand hier ervaring mee, zou haar echt niet graag kwijt geraken door een keer onvoorzichtig te zijn geweest.
Het vergif op het zoldertje ga ik nu uiteraard wel onmiddellijk weg halen, had ik beter eerder gedaan maar ja...
Geplaatste afbeelding

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#2 Geplaatst 29 mei 2013 - 13:10

Beste even DA raadplegen hoor, bel hem op en leg het uit, dan hoor je wel wat je moet/kunt doen

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 29 mei 2013 - 13:23

Zou hetzelfde doen zoals Cisca zegt.

Maar kan je niet zien of eraan gegeten is of niet?

Thunderke
Thunderke
  • 726 berichten
  • 6 katten

#4 Geplaatst 29 mei 2013 - 13:32

Er is de laatste dagen door heel wat mensen op het zoldertje gelopen dus alles lag wat verspreid, onmogelijk dus om nog te zien of er wat weg is of niet.
Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 29 mei 2013 - 13:32

anti gif centrum bellen?

http://www.poisoncen...?id_article=326

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#6 Geplaatst 29 mei 2013 - 13:49

Dierenarts

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#7 Geplaatst 29 mei 2013 - 14:18

Dierenarts bellen
Groetjes, Mika, Gucci, Frisbie

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 29 mei 2013 - 14:22

Zo vlug mogelijk naar de dierenarts gaan. Wij hebben het meegemaakt en voor je het beseft is het meestal te laat. :(
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#9 Geplaatst 29 mei 2013 - 14:49

ratten vergif geeft inwendige bloedingen waaraan ze heel langzaam en heel pijnlijk sterven.
Mss had je best het vergif bij één gekuist maar ja daar is het nu te laat voor. Ruim het toch nog alsmaar op voor alle geval.
Het is niet zeker dat de kat eraan zou eten meestal blijven ze eraf maar ja je weet nooit. Soms is het al genoeg dat ze erdoor loopt en haar pootjes aflikt.
Dus dierenarst direkt opbellen en vragen wat je moet doen. Heb je het merk van rattenvergif nog? Neem dat dan mee naar de dierenarts.

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#10 Geplaatst 29 mei 2013 - 17:17

We hebben het hier ook een keer meegemaakt met de poes van de buren.
Een heel bizar verhaal hoor, poes was in onze garage gesukkeld, daar is ze uit schrik in de wielkast van mijn man zijn wagen gekropen, vervolgens heeft hij ze zonder het te weten meegenomen naar de zaak.
We zijn toen in vakantie gegaan, maar kregen elke avond alarm, dus er zat iets binnen, wij dachten aan een rat of muizen, dus rattenvergif gezet.
Toen het alarm maar bleef afgaan hebben we een camera gezet en zagen we dat het de poes van de buren was die van de schaaltjes rattenvergif kwam eten.
De buurvrouw is de poes komen ophalen( wij konden haar niet vangen) sukkeltje was fel vermagerd, en is er onmiddellijk mee naar de da gegaan,die heeft een tegengif of zoiets gegeven en poes moest 10 dagen binnen blijven ivm kwetsuren.
Het beestje loopt nog steeds rond, wij inspecteren de garage nu elke keer op poezen :)

Geplaatste afbeelding

Thunderke
Thunderke
  • 726 berichten
  • 6 katten

#11 Geplaatst 30 mei 2013 - 10:13

Gisteren de DA gebeld en we moeten haar nu 2x per dag vitamine K geven gedurende 5 dagen.
Dit uit voorzorg natuurlijk want we weten dus niet zeker of ze van het vergif heeft gegeten.
Ze is er niet echt blij mee om dat smerige spul te moeten eten, maar kwaad zal het zeker niet kunnen.
Als ze binnen de 5 dagen nog steeds goed is dan zou er geen gevaar mee zijn.
zoldertje is inmiddels opgekuist en er komt ook een nieuw deurtje aan om te voorkomen dat er nog katten of andere dieren binnen kunnen.

Het zullen nog een paar spannende dagen worden, maar ik heb er alvast veel uit geleerd en ik ga ook nooit nog weg zonder te weten dat de kat veilig is.
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#12 Geplaatst 30 mei 2013 - 10:17

Super dat alles opgeruimd is.
Duimpjes zullen draaien en hopelijk komt alles goed. :duim: :duim:

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 30 mei 2013 - 10:22

Super. :thumb: Hopelijk komt alles in orde met het katje. :thumb:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#14 Geplaatst 30 mei 2013 - 11:29

hopelijk is alles in orde en blijft het zo en heeft ze geen gif gegeten
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Thunderke
Thunderke
  • 726 berichten
  • 6 katten

#15 Geplaatst 17 juni 2013 - 12:28

Met Fire is alles in orde gekomen. ze heeft 5 dagen haar vitamines genomen en ze loopt hier gelukkig nog altijd rond.
als er nu nog iemand komt werken gaat ze mooi de bench in en iedereen is verwittigd dat ze de kat in de gaten moeten houden en de deuren moeten sluiten.
Niet meer voor het gevaar dat ze gif kan eten, maar ik zou ook niet willen dat ze nog eens naar buiten kan, want ook daar zijn vele gevaren.
We zijn geleerd en eind goed al goed.
Geplaatste afbeelding