Spring naar inhoud

- - - - -

help de greyhounds dmv mail/brief te sturen

• Log in om te reageren
3 reacties op dit onderwerp
lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#1 Geplaatst 31 mei 2013 - 00:37

HELP MEE DE VERKLARING TER BEEINDIGING VAN DE MISHANDELING VAN GREYHOUNDS ONDER DE AANDACHT TE BRENGEN IN BRUSSEL!!
Voor diegene die nog niet helemaal op de hoogte zijn: na een jaar lobbyen en overleg vanuit het Collectif pour la protection des Levriers, waarvan GRH een van de initiatiefnemers is, is een Schriftelijke Verklaring ingediend bij het Europese parlement. Deze roept op een einde te maken aan de verschrikkelijke situatie waarin de Spaanse greyhounds (galgo's) en de greyhounds in Ierland en Engeland moeten leven en sterven. Als een meerderheid van het EU parlement tekent, wordt deze doorgestuurd naar de EU Commissie voor vervolgactie en officieel opgetekend. Welk vervolg de Commissie geeft, is aan de Commissie zelf, maar het zou sowieso een enorme aanklacht zijn voor o.a. Spanje!
In naam van het Collectif heeft GRH, met de enorme hulp van GINN en Dutch Galgo Lobby, meer dan 300 brieven gestuurd aan de Europarlementariërs van de Noord-Europese landen om hun ondertekening te vragen voor Schriftelijke Verklaring 0006/2013. Een hele berg brieven en documenten zijn opgesteld, geprint, gevouwen en op de bus gedaan. En alsof dat nog niet genoeg was, hebben we deze brief ook nog een keer als e-mail er achteraan gestuurd naar de EU parlementariërs.
Nu is de beurt aan jullie! Hieronder vind je een voorbeeldbrief, die je naar de afzonderlijke parlementsleden in Brussel kunt sturen. Zo doe je dat:

• Kopieer de brief/mail

• Zet de naam in de aanhef, dus bijv. "Geachte meneer XYZ"

• Zet je eigen naam onder de brief/mail.

• Stuur deze naar het gegeven e-mail adres

• Het zou helemaal fantastisch zijn deze ook nog uit te printen en als brief op te sturen, maar hoeft niet.

• Herhaal voor de volgende parlementarier...
Er zijn 13 parlementariërs op de lijst en het helpt enorm om ze allemaal aan te schrijven. Heb je weinig tijd? Het hoeft niet allemaal in een keer.
Ontzettend bedankt!!! Hieronder volgt de brief met daaronder de adressenlijst:

DE BRIEF:
=======
Geachte
Op 15 april j.l. heeft mevr. Striffler, europarlementariër, tezamen met Louis Michel, Dan Jørgensen , Raül Romeva i Rueda , Kartika Tamara Liotard, Santiago Fisas Ayxela, Sirpa Pietikäinen, Cristian Dan Preda, Iva Zanicchi, Sonia Alfano , Gianni Vattimo und Andrea Zanoni, de Schriftelijke Verklaring 0006/2013 over de onmiddellijke beëindiging van de mishandeling van windhonden in Europa ingediend.
Elk jaar opnieuw ondergaan duizenden greyhounds in Europa, met name in Spanje en het Verenigd Koninkrijk, een verschrikkelijk lot. Zij worden gefokt en geboren enkel en alleen om vervolgens gebruikt, mishandeld en gedood te worden. Dit alles onder het mom van sport, een gokje aan de renbaan en (plezier)jacht.
Zoals de Schriftelijke Verklaring al aangeeft, varieert de mishandeling van dumpen tot marteling en gebeurt het doden van kleinschalig tot het en masse afmaken in dodingsstations, dit ook op wrede wijze.
Ondanks het feit dat een groot aantal Europese organisaties, prominente figuren en enkele politici vechten om deze situatie te verbeteren, blijft deze bestaan. Mevrouw Striffler c.s. menen dat Europese betrokkenheid wel echte verandering kan brengen in deze schrijnende situatie.
Ook ik vind dat aan deze verschrikkelijke toestand een einde moet komen. Dat kan als er een sterk signaal vanuit het Europese parlement wordt gegeven. Ik vraag u hierbij dan ook dit initiatief te steunen en Schriftelijke Verklaring 0006/2013 te ondertekenen.
U kunt dit doen op de volgende lokaties:

Brussel Bureau ASP06D075
Straatsburg Bureau LOW T2024

Dank u voor uw aandacht,
Hoogachtend,

=====================

DE ADRESSENLIJST BELGIE :
=====================

De adressenlijst van de Belgische parlementariërs vind je ook hier :

[KNIP]

Zeer hartelijk dank in naam van de galgo español !

Hervé Marysael
Voorzitter
Greyhounds Rescue Belgium v.z.w.

er is blijkbaar iets misgegaan tijdens het kopiëren van de tekst, de mailadressen en namen stonden in kolommen netjes naast mekaar, nu staat dus eerst de naam van de persoon naar wie je de mail/brief wil sturen en daarachter staat die persoon zijn/haar mailadres

Bewerkt door hilleke, 31 mei 2013 - 09:08.
Reden van bewerken: geen privégegevens plaatsen, zie forumregels!!

Geplaatste afbeelding

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 31 mei 2013 - 08:59

Ik ben lid van de Greyhounds en ik heb deze brief ook in mijn mailbox gekregen. Ik doe hier zeker aan mee. :duim:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

_Athena_
_Athena_
  • 443 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 31 mei 2013 - 11:07

Triestige situatie, vooral in Spanje, daar geven ze echt geen bal om dierenrechten.  Nu, niet iedereen natuurlijk, maar velen.  Een vriendin van mij woont in het zuiden van Spanje en heeft maar liefst 7 honden omdat ze constant achtergelaten honden vind en het niet over haar hart krijgt ze naar een asiel te doen want ze weet dan ze dan vaak gedood worden.  Ze heeft sjans dat haar mama en meme in het huis naast hen wonen, dus 7 honden is geen probleem.  Thuis bij mijn ouders hebben we een greyhound, van Greyhounds in Nood, origineel geboren in Ierland en dan doorgestuurd naar Spanje omdat geen goede loper was.  Gelukkig heeft ze maar een jaar in Spanje gezeten, maar dat was al teveel, ze heeft een sporthart (vergroot hart).  Hoogwaarschijnlijk door praktijken zoals aan de auto vastgebonden worden.  Ze had ook dikke dijen int begin van al de hormonen die ze inspuiten.  Nu is dit al 6 jaar geleden, ze is nu in luilekkerland bij mijn ouders, waar ze lekker zacht kan slapen in haar Fatboy :d.  Het zijn zo'n lieve honden, doen geen vlieg kwaad.  En zo lui, nog nooit zo'n luie hond gezien!  In het begin was het precies een zombie dat we in huis gehaald hadden, gelukkig begon ze na een paar weken te ontdooien en na een paar maanden was ze een normale blije hond.  Ze is nog steeds bang van plofgeluidjes wel, als we wandelen en ze zo'n kanon hoort dat ze in de velden gebruiken is het direct remmen en wil ze terug.  En doodsbang van donder natuurlijk.  Dan maken me een tentje rond haar met een laken, voelt ze zich beter :)

Zeker doen die brief, helaas vrees ik dat in Spanje de attitude tegenover dieren er redelijk ingebakken zit.  Het zijn niet enkel galgo's daar die mishandelt worden.  Mijn vriendin die daar woont ziet het genoeg.  Het racen is wel iets dat zou moeten stoppen.  In Spanje gelukkig al gelukt, nu nog in de rest van Europa.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#4 Geplaatst 31 mei 2013 - 11:13

t zal nogal moeilijk gaan om die mail/brief te sturen als de site waar je de mailadressen kan vinden weggehaald wordt en de mailadressen ook
Dat die mailadressen niet mogen kan ik nog snappen maar dat die verwijzing niet mag naar waar je die mailadressen kan vinden snap ik dan niet
Het brengt niet veel op zo dat het hier staat als mensen dan niet weten naar waar ze hun mail of brief kunnen sturen
Geplaatste afbeelding