Spring naar inhoud

- - - - -

Wat met een kitten 's nachts?

• Log in om te reageren
2 reacties op dit onderwerp
*Loentje
*Loentje
  • 518 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 31 mei 2013 - 11:15

Zondag krijg ik er een Ragdolletje bij. Ik heb hier al gelezen dat mensen een verschillende manier van introduceren kiezen. Ofwel direct bij de andere poezen ofwel een hele lange introductie met wisselen van geuren enzoverder. Meestal zetten wij de kleine gelijk in de groep en laten we het haar zelf uitzoeken en geeft dat niet veel problemen. Dus ik ben eigenlijk wel voorstander om het niet te lang te rekken. Maar ik weet dat Luna, die we nu sinds een jaar in huis hebben een heel dominante poes is en ik vrees er een beetje voor dat die dus heel moeilijk zal doen. Ik kan ze in het begin zeker wel apart houden als ik bv. gaan werken ben, maar mijn vraag is eerder wat ik er 's nachts mee aanvang? Luna slaapt op mijn kamer en ik had gedacht om die kleine in een bench te steken op mijn kamer. Ik vroeg me alleen af of ik dan niet die dominantie van Luna nog meer stimuleer dat ze zoiets heeft van: 'haha, ik mag rondlopen en jij zit daar vast in je hok'? En ik mag dan eventueel als ik gaan werken ben het kitten ook in dezelfde ruimte als Luna plaatsen maar in de bench? Of beter een afgesloten ruimte dat ze elkaar niet zien?

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 31 mei 2013 - 12:02

Het idee van de bench zou ik ook laten varen....

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 31 mei 2013 - 13:24

Ik zou in ieder geval geen bench gebruiken, bij ons zou het kleintje meteen in de groep gaan zoals je zelf ook al zei,  en ook al is Luna een dominante poes ik denk niet dat een kitten erbij problemen gaat geven
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi: