Spring naar inhoud

- - - - -

Hoeveelheid kattenbakvulling in grote kattenbak

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Monco
Monco
  • 44 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 31 mei 2013 - 13:43

Ik begin over vanalles te stressen. Morgen komen de katjes en ik ben heel bezorgd over hoe ik het zal doen als poezenmama. Wij zullen Flamingo (pet plus) gebruiken, maar ik heb geen idee hoeveel kattenbakvulling er ongeveer als laag moet liggen zodat de katten hun kakjes kunnen ondergraven.

Wij zouden elke dag meerdere keren de klonters uit de bak scheppen. Elke week de kattenbak uitkuisen en overblijvende vulling er terug in doen. Elke maand ongeveer zouden we de kattenbakvulling volledig verversen.
Is dit een goed plan ? Of te veel/te weinig ?

Ik stress om niks, ik weet het. Maar ik wil het echt goed doen!

Bewerkt door Monco, 31 mei 2013 - 13:43.

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 31 mei 2013 - 14:16

Ik zou twee zakken gaan halen. Hier zit er ongeveer een 10cm in de bakken. Ik weet niet hoe groot je bak is en hoeveel kg zand er in zo'n zak zit, maar met twee krijg je die wel gevuld en heb je waarschijnlijk nog over om binnenkort wat bij te vullen. Ik schep elke dag de bakken uit, hier hebben ze er twee en eentje boven die ik maar eens om de paar weken doe want die gebruiken ze zelden. Je moet zeker regelmatig bijvullen, je ziet dat vanzelf, want als het zand te laag zit dan blijven de plasjes aan de bodem plakken.

Monco
Monco
  • 44 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 31 mei 2013 - 14:24

Bedankt voor je antwoord, Wendyv123. We hebben twee zakken gehaald van 7 kilo en we hebben een Maxi Bella kattenbak van 50*66. Ik zal morgen zien hoeveel vulling er in de bak zit. Anders ga ik morgen nog eens naar de dierenwinkel als de katten er zijn en mijn vriend ze even in het oog kan houden.

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 31 mei 2013 - 14:29

je kan de bak nu al vullen hoor, dan zie je meteen of je nog moet bijhalen of niet. Als er genoeg in zit, dan duurt het wel enkele dagen vooraleer je moet bijvullen hoor.

Monco
Monco
  • 44 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 31 mei 2013 - 14:32

Ik kan hem alvast niet vullen voor vanavond als de winkels al gesloten zijn :cat ik ben niet thuis voor 10 uur vanavond.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 31 mei 2013 - 16:13

Je moet altijd zien dat je tss de 7 cm en de 10 cm grind in de bak liggen hebt.

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#7 Geplaatst 31 mei 2013 - 16:29

Gene stress het enige dat er kan gebeuren is dat de plasjes aan de bodem kleven, ik doe er ook ongeveer 10cm in, cloe graaft graag.
Hier gaat ongeveer 7a8 kg in een bak. (Hang natuurlijk van de grote af)
Ik denk dat jij een heel goeie poezenmama gaat zijn, zo te horen gaan ze niks te kort komen :)

Geplaatste afbeelding