Spring naar inhoud

- - - - -

kat likt verf op help

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Vanessa81
Vanessa81
  • 346 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 31 mei 2013 - 22:30

Ik ben aan het schilderen, ik hoor gelik en ik zie kyto zeer dicht bij een pot verf op waterbasis staan , zijn kop er erbij.
Ik weet het niet zeker maar ik denk dat hij verf heeft binnengekregen,
Is dit schadelijk? Ik weet niet wat ik moet doen!
Geplaatste afbeelding

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten

#2 Geplaatst 31 mei 2013 - 23:32

Op waterbasis lijkt het mij in ieder geval wel minder erg. Ik weet dat ze voor hamsters aanraden altijd verf op waterbasis te gebruiken omdat dat dan niet erg is als ze dat binnenkrijgen door eraan te knagen.
Maar als Kyto nu veel heeft binnengekregen, is dat misschien wel schadelijk. Ik zou hem zeker goed in de gaten houden en misschien eens naar de dierenarts bellen om te vragen wat je moet doen.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 01 juni 2013 - 00:29

Denk ook niet dat het echt kwaad kan als ze maar een paar keer gelikt heeft, mss best je pot bij je in de buurt houden of dicht doen. Nog beter is kat uit de buurt houden als je aan het verven bent.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 01 juni 2013 - 10:10

Ik hou mijn katten uit de buurt van het verven. Niet enkel voor het gevaar dat ze eraan zouden likken. Maar ook om ervoor te zorgen dat mijn huis niet in 'kattenpootjes' motief geverfd is :-).

Annelies123
Annelies123
  • 11 berichten

#5 Geplaatst 01 juni 2013 - 14:06

Is toch niet zo gezond denk ik, ik zou even voor alle zekerheid DA bellen of het kwaad kan.
Geplaatste afbeelding

Vanessa81
Vanessa81
  • 346 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 03 juni 2013 - 12:57

Ik lette ook steeds goed op, deed steeds de potten dicht wanneer ik aan het schilderen was, maar blijkbaar toch 1 keer vergeten en het was raak.
Ik had toch maar direct naar mijn da gebeld, want ik was toch wel erg ongerust. Het was al laat dus ik wist niet goed waar ik terecht kon, maar ze pakte gelukkig op.
Ze heeft toen het antigifcentrum gebeld, en Kyto kon er enkel misselijk van worden, er zaten gelukkig geen bijtende producten in de verf!
Geplaatste afbeelding