Spring naar inhoud

- - - - -

KVV gemalen ééndagskuikens

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 01 juni 2013 - 11:21

Waar ik mijn KVV ga halen hebben ze ook gemalen ééndagskuikens per KG verpakt. Als ze dit lusten, mag ik dit dan één keer per week geven ? Of is dit meer een 'snoepertje' ?

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#2 Geplaatst 01 juni 2013 - 12:29

kuiken is geen volledig voer, dus het is dan meer voor af en toe als tussendoortje. als je het ze echt wil geven kun je misschien proberen of ze een gewoon kuiken lusten, dan hebben ze nog iets te kauwen ;)
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 01 juni 2013 - 13:15

Ja, dat snap ik wel, maar ik ben zelf zo ver nog niet en mijn man nog veel minder.... Ik heb een tijd geleden eens hele visjes gegeven en zowel Lowie als de hond gingen er mee lopen om elders op te eten, Isabella wilde het niet eens proberen. Ik heb het dan maar in stukken gesneden en toen heeft Lowie een paar stukjes opgegeten maar niet echt met veel smaak. De Tinlo makreel vinden ze hier wel lekker. Bij Lowie komt zijn jachtinstinkt heel erg naar boven bij zoiets, hij begint te grommen en wil zijn prooi meenemen.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#4 Geplaatst 01 juni 2013 - 16:31

Het is inderdaad best een stap hoor, om over te gaan naar prooi geven. Kuikens was wel het eerste wat we hier gaven, samen met muizen. Uiteraard allemaal uit de diepvries (eerst even ontdooien, dat wel)
De een at het direct en er zijn er bij die nog steeds niet willen, maar de meesten vinden het heerlijk

Het helpt vaak wel om met dingen te beginnen die onherkenbaar zijn. Of wat je niet zo erg vind ;)
Dan is de overstap (voor mens en dier) opeens minder groot.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Mister B.
Mister B.
  • 335 berichten

#5 Geplaatst 01 juni 2013 - 21:00

Hier krijgen ze dit ook 1 a 2 per week.
Onze Stanley eet alles ,maar voor James moet ik het kuiken in stukken snijden ,anders ziet hij er een hele avond nen speelkameraad in :d
En is idd meer een snack ;)

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 14 juni 2013 - 19:04

pffff............ van de week de kiezebrink zalmmix voorgeschoteld : noppes ! vandaag de kiezebrink gemalen eendagskuikens : deze middag noppes en nu ook weer noppes...... straks nog eens proberen voor ik ga slapen :(

alleen de tinlo cattery en de tinlo makreel zijn een succes, de rest wordt gegeten maar minder :(

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 17 juni 2013 - 12:27

Bij veel katten vallen de kiezebrink mixen niet zo in de smaak.

Bewerkt door Ester, 17 juni 2013 - 12:27.

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 17 juni 2013 - 13:03

Bekijk berichtEster, op 17 juni 2013 - 12:27, zei:

Bij veel katten vallen de kiezebrink mixen niet zo in de smaak.

ik had gehoopt dat er wel iets zou tussen zitten dat ze ook zouden lusten, maar helaas pindakaas..... Ik kan via Lupa ook wel bestellen, maar dat is te veel in een keer om in mijn diepvriezer te steken als het geleverd zou worden en net te ver om rap even wat te gaan halen. Hopelijk wordt in de toekomst hier het aanbod wat breder en doen we het verder met Tinlo en Cat's Nature (van Natudog)

ZWERFKAT
ZWERFKAT
  • 164 berichten

#9 Geplaatst 17 juni 2013 - 20:45

de konijnenmix van kiezebrink wordt hier heel graag geeten (door 9 katten). De andere kiezebrinken smaken heeft geen enkele kat willen opeeten. Misschien konijnmix eens proberen?
ik bestel ook bij lupa maar met 10 katten zit je wel snel door je voorraad heen.

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 17 juni 2013 - 23:18

ja, met 10 katten gaat er snel wat door :) Er zit in de Tinlo barfmenu ook konijn, dat eten ze redelijk.