Spring naar inhoud

- - - - -

Pipetje geven

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Kyetje
Kyetje
  • 741 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 02 juni 2013 - 12:49

Elke keer als ik het pipetje in Bembeau zijn nek moet doen, word hij helemaal wild. We moeten dit ondertussen al met twee doen, want hij word zo kwaad, spartelt rond en uiteindelijk verzet hij zich zo hard dat we gekrabd zijn (met alle gevolgen vandien).

Iemand die tips heeft hoe ik dat wat aangenamer kan maken voor hem en voor ons?

Armani
Armani
  • 15.762 berichten

#2 Geplaatst 02 juni 2013 - 12:52

Bekijk berichtKyetje, op 02 juni 2013 - 12:49, zei:

Iemand die tips heeft hoe ik dat wat aangenamer kan maken voor hem en voor ons?

als de kat slaapt?

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 02 juni 2013 - 12:58

Hier van het zelfde met Fluffy. Je moet er al echt met 2 bijna op gaan zitten. Ik doe het daarom niet meer eigenlijk. Ze komt nooit buiten en heeft dus minder kans op vlooien. Ik heb het probleem toen voorgelegd aan mijn da en die zei ook dat ik het beter zo kon laten aangezien ze toch een huiskat is. Het geeft alleen maar stress voor haar en voor mij. Ik kon wel janken elke keer als dat hele gevecht achter de rug was. Ondertussen is het al zeker 4 jaar geleden dat ik ze nog ontvlooid heb. Ik hou ze gewoon in het oog, als ze veel krabt check ik eens of ik iets zie. De da kijkt ook elk jaar bij haar algemene check up en ze heeft er nog geen gehad in die tijd.

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 02 juni 2013 - 13:01

Ik heb dat dus altijd voorgehad met mijn katten en honden. Altijd worden ze wild van dat pipetje...
Ik heb helaas geen tips maar moest iemand ze hebben dan zou ik het toch ook wel handig vinden om dat te weten...
[sharedmedia=core:attachments:101503]
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

Nivo
Nivo
  • 6.365 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 02 juni 2013 - 13:02

Kan je niet helpen want het is hier ook altijd zo drama. De eerste lukt wel maar van de geur weten de anderen ook hoe laat het weer is. doe er daarna soms een week over om ze allemaal te kunnen behandelen.

Vaak lukt het hier het best tijdens het kammen, dat ze niks gewaar zijn. Moet wel het pipetje van te voren knakken want het geluid kennen ze maar al te goed.

sorry laatste keer

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 02 juni 2013 - 13:04

Bekijk berichtArmani, op 02 juni 2013 - 12:52, zei:

als de kat slaapt?
Die lijken dat te ruiken of hebben daar een of andere sensor voor. Ik heb echt vanalles geprobeerd. Als ze slaapt, het pipet genomen dat ze het niet ziet en in mn broekzak gestoken terwijl ik dan dacht op een onverwacht moment toe te slaan, ze iets lekker geven en zo afleiden. Niets hielp, ze wist het gewoon en verstopte zich.

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 02 juni 2013 - 15:25

De kat van mijn ouders wordt ook altijd wild als ze de pipet nog maar ziet.
Maar zij is verzot op kattenmelk van whiskas. Dus ze zetten een schoteltje voor haar neer en terwijl ze aan het drinken is geven ze haar de pipet.
Dan mag je bij wijze van spreken alles met haar doen, ze is zo gefixeerd op die melk dat ze zich eigenlijk niets aantrekt van wat er rondom haar gebeurt.

Time spent with cats is never wasted

Maline
Maline
  • 405 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 02 juni 2013 - 19:33

Hier doen we het in schijfjes.

Patcha stribbelt wat tegen, maar dat lukt nog wel.
Pinchi moet je echt zien te hebben in de zetel, met zijn twee.

Latté moet ik zien te pakken te krijgen op bed. Da's de enige plaats waar ze 2 seconden stil kan blijven zitten / liggen.
Mijn vriend mag het niet doen bij haar, want dan is ze gewoon weg.
Ze is er niet opgetogen mee, maar laat het wel doen (en uiteraard loopt ze daarna wel effe weg, maar da's bij alle drie).

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#9 Geplaatst 03 juni 2013 - 13:14

Eens een ander merk pipet zetten hier werd bébé ook raastig als we stronghold gaven, nu krijgt hij als het nodig is advantage of frontline combo.

Kyetje
Kyetje
  • 741 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 03 juni 2013 - 17:52

Ik ga eens proberen als hij slaapt, maar t'is net zoals sommigen zeggen: precies of hij ruikt of hoort dat...