Spring naar inhoud

- - - - -

Facebook site voor aanbieden van dieren.

• Log in om te reageren
367 reacties op dit onderwerp
catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#1 Geplaatst 03 juni 2013 - 13:45

Het valt me dagelijks meer en meer op dat fb een plaats is waar mensen hun dieren zitten aan te bieden. Zowel als verkoop als gratis.
En veel doen hun kittens weg onder minimum leeftijd, begin het stillekes aan beu te worden wat ik daar allemaal lees. :( :evil: :cry:

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#2 Geplaatst 03 juni 2013 - 13:56

waar ik me vooral aan erger zijn dan de mensen die reageren bij een schattige foto van een kitten vb, 'ik wil het!!' vraag me af in hoever ze over de aanschaf van een dier hebben nagedacht... :(
Geplaatste afbeelding

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 03 juni 2013 - 13:56

ik weet het..... mijn nichtje heeft vorig jaar haar kittens daar ook op gezet :(

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 03 juni 2013 - 14:06

En als je durft te reageren van laat je dieren steriliseren of castreren dan is het een ramp, nog een beetje en je wordt gewoon geblokkeerd of gebannen uit de groep. Ze doen maar op, trekken zich niks aan van hun kat of hond. Het is toch zo lief nestjes hebben. :evil: :wall:

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 03 juni 2013 - 15:44

Er gaan ook steeds meer 'raskatten' van particulieren weg zonder maar een vaccin te hebben gehad (rond een 7 tal weken) voor een 200 euro..................
Dat blijkt allemaal meer en meer normaal gevonden te worden..

Bewerkt door Choeke, 03 juni 2013 - 15:45.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#6 Geplaatst 03 juni 2013 - 15:50

Vandaag gezien dat in de groep 'dendermonde for sale' ze geen dieren meer aanbieden.
Maar volgens mij zijn ze niet iets te streng, want heb den indruk dat erkende asiels ook niet meer mogen.

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 03 juni 2013 - 16:00

Niet alleen facebook, ook fora. Je zou denken dat ze hun katjes tenminste op een forum als deze zouden aanbieden. Toch niet, ook op fora die niets met dieren te maken hebben schieten zoekertjes uit de grond voor nestjes die ze weg doen. Onlangs ook weer eentje, iemand zocht een thuis voor een nest katjes. Foto stond er bij en de beestjes leken mij echt geen 8 weken. Stond er dan nog eens doodleuk bij dat het vast wel sociale diertjes gaan zijn want alle vorige nestjes waren dat ook. Dan heb ik echt zo iets van, nooit gehoord van castreren???

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 03 juni 2013 - 16:42

Ik heb mij ook lid gemaakt van zo'n aantal groepen op facebook, vermits ik in september een volwassen kat wil adopteren. Maar ik ben wel erg kritisch en mijn voorkeur gaat toch nog altijd uit naar een kat uit asiel/opvanggezin. Daarbij heb je ten minste meer zekerheid dat die mensen echt een goede thuis zoeken en er niet gewoon vanaf willen...
Mylo Banner

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#9 Geplaatst 04 juni 2013 - 00:01

Ik ben ook lid van een deel van die gesloten groepen maar nu is het dagelijks dat is zoveel katjes en honden zie voorbij komen. Als ge het zo beziet er zijn nog heeeeeel veeeeeel ongesteriliseerde katten. En als je er iets van zegt ha nee alé wat zeg je nu dat kost veel geld. Maar op vakantie kunnen ze wel gaan. EErlijk gezegd wordt er een beetje mottig van. :misselijk:

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 04 juni 2013 - 00:14

Ik was ook lid van zo'n groep maar ik liep er meer met mijn kop tegen de muur als iets anders...  Uit frustratie heb ik me verwijderd.
Eentje die doodleuk vertelde dat ze 22 konijnen had en er 15 weg wilde omdat ze zo kweekten maar steriliseren of castreren zat er niet in.  En als ik dan reageerde dat men de verantwoordelijkheid voor z'n dieren dient te nemen, kreeg ik op mijn kop van jan en alleman. Daar bedank ik voor, heb het lang aangekeken maar ik werd er gewoon ziek van.  Arme beestjes...
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

Syntara
Syntara
  • 3.227 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 13 juni 2013 - 13:25

Ik zat ook in zo'n groep. Ik ergerde mij echt zo erg dat ik die weer verwijderd heb.
Ook iemand die ik ken, reageerde dan in zo'n groep voor een katje, echt een heel mooi grijs katje. Maar ik weet dat ze hun katten al jaren niet gesteriliseerd hebben en dus per jaar superveel nestjes hebben. En als je dan zo iemand ziet reageren dat ze dat katje wel willen, wetende dat dat dus ook niet gesteriliseerd zal worden en het ene na het andere nestje zal krijgen. En ook wetende dat ze zelf nog een hoop kittens hadden waar ze 'vanaf moeten'.. Maarja die hebben een minder speciale kleur dan dat grijze katje natuurlijk..

Ik heb haar er ook eens op aangesproken een hele tijd geleden of ze haar katten niet zou steriliseren (heel vriendelijk aangebracht) en alle voordelen opgenoemd. Maar ach, ze gingen de katten ooit wel eens steriliseren, maar ze 'vergaten' het altijd, maar ach dat was toch geen probleem want de meeste katjes gingen toch naar haar schoonmoeder, dus ze kregen een goede thuis. En kleine katjes hebben was toch zo schattig en leuk. En als ik dan zei dat er in de plaats van die katjes dan wel asielkatjes ingeslapen worden, kreeg te horen dat dat niet zo was want dat haar katjes naar mensen gaan die toch geen asielkat kunnen betalen. Als ze dat niet kunnen betalen, hebben ze waarschijnlijk ook geen geld om te steriliseren? Om te vaccineren? Om andere medische kosten te betalen?
Pfff ik word echt zo verdrietig van zo'n mensen :(
Ik ben echt blij dat ik me weer uit die facebookgroep gezet heb.

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#12 Geplaatst 13 juni 2013 - 17:32

Bekijk berichtChoeke, op 03 juni 2013 - 15:44, zei:

Er gaan ook steeds meer 'raskatten' van particulieren weg zonder maar een vaccin te hebben gehad (rond een 7 tal weken) voor een 200 euro..................
Dat blijkt allemaal meer en meer normaal gevonden te worden..

Zijn het wel raskatten en bovendien de fokkers in kwestie gaan hier serieus in de fout! en de katten zullen al helemaal geen stamboom hebben dus zullen het ook gen raskatten zijn.
ik ben géén lid van die groepen wil het ook niet zijn.

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#13 Geplaatst 13 juni 2013 - 21:48

Er zitten ook eerlijke mensen tss hoor. ;)

lientj
lientj
  • 1.154 berichten

#14 Geplaatst 17 juni 2013 - 19:05

Hier zag ik overlaatst mensen die kittens hadden en die ze aan 1 week oud weg deden :s natuurlijk wilde iedereen zo'n kitten hebben
Ook iemand die een hond weg deed omdat hun dochtertje er allergish aan was, maar ze keken wel voor een kitten in huis te halen. De persoon die die hond wilde had zelf nog 2 honden, en deze ging hij ook weg doen :s
Had iets van komaan waar zijn jullie mee bezig :s

Lunake
Lunake
  • 798 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 17 juni 2013 - 20:36

De wegwerpmaatschappij... En de dieren worden er jammergenoeg het slachtoffer van :( Ik ben ook effe lid geweest van zo'n facebook pagina, maar ik jaag er mezelf alleen maar door in de stress. Jammergenoeg zal je mensen blijven hebben die niet verantwoord met dieren omspringen. Ik troost me dat ik mijn beestjes wel een goeie thuis geef en er gelukkig nog mensen zijn met een hart voor dieren.