Spring naar inhoud

- - - - -

Facebook site voor aanbieden van dieren.

• Log in om te reageren
367 reacties op dit onderwerp
Tripkippiej
Tripkippiej
  • 5 katten

#16 Geplaatst 17 juni 2013 - 21:02

Vorige week nog een flinke discussie gehad; 'Brits Korthaar-langhaar' kittens: Ouders niet getest, te vroeg weg, geen stamboom en tóch €450,- vragen zodat de mensen met een minder budget ook een kans op een 'raskitten' konden maken :x
En het ergste; die persoon plaatste die advertentie via een nieuw aangemaakt account, terwijl die ondertussen op een rasgroep onder haar eigen naam stond.
Maar uiteraard waren ineens ouders getest etc etc toen ze ermee geconfronteerd werd.

Moet echt eens leren me daar niet meer druk om te gaan maken, want uiteindelijk zijn altijd degenen die voor het welzijn van de deiren opkomt, de boeman...

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#17 Geplaatst 17 juni 2013 - 21:10

Ja probeer me ook niet meer druk te maken juist goede raad geven en ik blijf niet meer doordrammen. Heeft geen zin.

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#18 Geplaatst 18 juni 2013 - 11:56

Bekijk berichtlientj, op 17 juni 2013 - 19:05, zei:

Hier zag ik overlaatst mensen die kittens hadden en die ze aan 1 week oud weg deden :s natuurlijk wilde iedereen zo'n kitten hebben
Ook iemand die een hond weg deed omdat hun dochtertje er allergish aan was, maar ze keken wel voor een kitten in huis te halen. De persoon die die hond wilde had zelf nog 2 honden, en deze ging hij ook weg doen :s
Had iets van komaan waar zijn jullie mee bezig :s

:o Onvoorstelbaar! Wat een absurde situaties :s
Mylo Banner

alas&emeth
alas&emeth
  • 498 berichten

#19 Geplaatst 18 juni 2013 - 21:04

Idd het is echt erg.heb op een van die sites al enorme ruzie gehad met iemand over een "raskitten "zonder stamboom. Mensen die een dier willen adopteren maar het mag niks kosten want ze hebben het financieel moeilijk...
soft kitty,warm kitty,little ball of fur
happy kitty,sleepy kitty,purr purr purr :)

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 18 juni 2013 - 22:16

Ik maak mij daar ook zooo druk in.

Iemand op mijn Facebook heeft nu weer haar hondje op Facebook geplaatst.. Je leest het goed! "weer"!
Enkele maanden geleden had ze met haar toenmalige vriend een hondje gekocht, het moest een rashond zijn. Ze zijn uit elkaar gegaan. Ze had er geen tijd meer voor en toen zetten ze het op Facebook.
Enkele weken geleden heeft ze met haar nieuwe vriend een hondje gekocht zag ik en vorige week om de zelfde reden deed ze het weer weg.

Heb er al een aanvaring mee gehad omdat ik zei dat ze precies bezig is met wegwerp spullen of oude kleren... :evil: :evil: :evil: :evil:

| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |

Féline
Féline
  • 1.867 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 19 juni 2013 - 11:21

Bekijk berichtRanda, op 13 juni 2013 - 17:32, zei:

Zijn het wel raskatten en bovendien de fokkers in kwestie gaan hier serieus in de fout! en de katten zullen al helemaal geen stamboom hebben dus zullen het ook gen raskatten zijn.
ik ben géén lid van die groepen wil het ook niet zijn.

200 euro voor een raskat ????! Het zijn binnenkort solden die doen daar misschien ook aan mee :censored:
Misschien "raskatjes"  zonder officiële papieren, niet gevaccineerd, geen microchip, inteelt,raspoes door HTK bezwangerd.....

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#22 Geplaatst 19 juni 2013 - 13:13

Ja en als we iets zeggen zijn we de slechterik, komen wij als betweters alles  verzieken. Want ja de bedoeling is toch dat het dier een goede nieuwe thuis gaat krijgen. :evil:

lientj
lientj
  • 1.154 berichten

#23 Geplaatst 20 juni 2013 - 21:49

vandaag terug iemand gezien met 3 nestjes, iemand had erop gereageerd dat ze beter haar poezen zou laten steroliseren dat dat voor de poes ver van leuk is telkens nestjes op voeden, antwoord: die beestjes mogen toch ook hun pleziertjes krijgen...
Is de laatste week hun standaard zin geworden, mensen krijgen ook graag kindjes dus waarom dieren niet...

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#24 Geplaatst 20 juni 2013 - 22:08

Bekijk berichtTripkippiej, op 17 juni 2013 - 21:02, zei:

Vorige week nog een flinke discussie gehad; 'Brits Korthaar-langhaar' kittens: Ouders niet getest, te vroeg weg, geen stamboom en tóch €450,- vragen zodat de mensen met een minder budget ook een kans op een 'raskitten' konden maken :x
En het ergste; die persoon plaatste die advertentie via een nieuw aangemaakt account, terwijl die ondertussen op een rasgroep onder haar eigen naam stond.
Maar uiteraard waren ineens ouders getest etc etc toen ze ermee geconfronteerd werd.

Moet echt eens leren me daar niet meer druk om te gaan maken, want uiteindelijk zijn altijd degenen die voor het welzijn van de deiren opkomt, de boeman...

Ze is terug aan t adverteren in een groep op FB, dus ze geraakt blijkbaar haar kittens toch niet zo snel kwijt, wat me wel tevreden stelt eigenlijk, hoe erg ik het ook vindt voor de kittens.

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 5 katten

#25 Geplaatst 21 juni 2013 - 19:45

diep triest dat ze doodleuk verder gaat  met het adverteren ervan :-(
Maar nu zal ze er vast bijzetten dat de ouders zogenaamd getest zijn.
Het vreemdste vind ik nog de kleuren in het nest; dat is echt een genetische mengelmoes waar ik niets van snap..

Bewerkt door Tripkippiej, 21 juni 2013 - 19:46.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#26 Geplaatst 22 juni 2013 - 01:05

Bekijk berichthilleke, op 20 juni 2013 - 22:08, zei:

Ze is terug aan t adverteren in een groep op FB, dus ze geraakt blijkbaar haar kittens toch niet zo snel kwijt, wat me wel tevreden stelt eigenlijk, hoe erg ik het ook vindt voor de kittens.

Ja onder de naam monia harry alias melissa vogels en haar echte naam is melissa vos.
Kweekt zogezegd brits korthaar en langhaar, zelf een blinde kan bij wijze zien dat het geen echte britjes zijn. Zelfs mamapoes is er geen echte.
Denk dat haar rosse huiskater de papa is want in de nest had ze een ros, een grijs tabby (waarvan ze zegt blue tabby) en een tortie (waarvan zei zegt een choco tortie)
Heb al torenhoge discussies ermee gehad, ze weet niet dat ik al haar aliassen ken.
Ze beweert dat haar katten open stambomen hebben wat al niet bestaat, zei haar ja blancos gepikt van internet en vals gecopierd. Enfin ben de slechte ze heeft me al geblokkeerd op haar naam melissa vogels. Als er mensen geinteresseerd zijn in haar kittens verwittig ik ze met een pb.
Ben niet alleen die er mee bezig is, ken iemand die al een dossier tegen haar heeft opgestart en haar volgt. Wou klacht bij fod neerleggen maar klachtenformulier website ligt uit.
Ze heeft zelf al kittens opgehaald gratis en verkoopt ze voor ras katten. Dit mens moet gestopt worden. Mss nog iemand ideeen wat we meer kunnen doen tegen dat mens?

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#27 Geplaatst 22 juni 2013 - 01:23

Ja die heb ik ook zien passeren, idd geen britten... maar blijkbaar is ze dus al langer bekend.
Ik vind het dit jaar wel heel extreem met gratis dieren op FB :(

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#28 Geplaatst 22 juni 2013 - 08:56

Tja, 't is crisis, en gezien raskatten toch bij de velen geliefder zijn proberen ze op die manier een centje bij te verdienen, door er de naam "raskat" op te kleven, zonder dat ze dit zijn :evil: .   (En ik kan niet begrijpen dat die kittenkopers allemaal zo goedgelovig zijn O:) )

Zijn zo van die mensen die denken dat fokkers rijk worden van kittens, maar ze zouden ns moeten weten, wij hebben hier nog geen nestje gehad, maar ze zouden schrikken moest ik eens de rekening presenteren ivm de uitgaven die ik al gedaan heb voor Nelle en de cattery, en dan gaat het nog niet over de medische kosten en voeding die je hebt als er effectief kittens zouden rondlopen.
het is voor mij gewoon een hobby waar ik niet alleen tijd maar ook geld insteek, maar ik krijg er nu al zoveel liefde voor terug van ons Nelleke, en hopelijk binnenkort van enkele mini-Nellekes ;)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#29 Geplaatst 23 juni 2013 - 14:43

was daar gisteren een oma die op zoek is naar een chihuahua voor haar kleinkind van 1j, natuurlijk hoog oplopende discussie, vandaag de dochter van die vrouw ben op zoek voor een chike voor mijn kindje van 1j.

Dat ze met dat kind naar plopsaland gaat daar heeft die meer aan dan een chihuahua.
Sommige mensen zou je nu toch echt de nek omwringen. :evil:

alas&emeth
alas&emeth
  • 498 berichten

#30 Geplaatst 23 juni 2013 - 15:03

Catherine,volgens mij zitten we op dezelfde pagina.het kleinkind was een hondenfluisteraar
soft kitty,warm kitty,little ball of fur
happy kitty,sleepy kitty,purr purr purr :)