Spring naar inhoud

- - - - -

Zeer vijandig gedrag van Luna tegenover nieuw kitten én mij.

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
*Loentje
*Loentje
  • 518 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 03 juni 2013 - 15:23

Zoals sommigen wel al zullen gelezen hebben, ik heb er sinds gisteren een kitten bij.  Dus nu hebben we de kleine ragdoll Lenka, ragdoll Luna en persje Wizzy in huis lopen. Wizzy heeft geen problemen met de kleine, dat is echt een makkelijke poes. Ze is ook altijd gewoon geweest om in een bende te leven. Luna is dat sinds ze hier kwam wonen als kitten niet meer gewoon. Dus je raadt het al, Luna doet héééél moeilijk tegenover het kitten. Luna is altijd al een 'gatlopertje' geweest. Waar ik was, was Luna. En bovendien is Luna ook een zéér dominante kat met een eigen willetje, ze heeft bv geen moeite om zelfs onze grote hond een pak slaag te geven. Nu hebben wij altijd al een nieuwe kat gewoon in de groep gezet, maar deze keer valt het alles behalve mee. Dat Luna zou blazen had ik wel al voorspeld maar nu begin ik me steeds meer zorgen te maken. Luna gromt op alles die beweegt, met van die grote ogen, precies of ze je wil aanvallen. Ook al ziet of hoort ze het kitten niet, steeds blijft ze grommen. Ook naar mij doet ze zo vijandig. Gisteren verstopte ze zich ook steeds, vandaag loopt ze al wat meer rond en toen ik van mijn werk kwam, kwam ze zoals altijd op me afgelopen, maar dan weer met zeer véél commentaar. Elk streeltje die ik geef gaat gepaard met veel gegrom ook al lijkt ze toch wel van die aandacht te genieten. Dat is wat mij nog het meeste zorgen baart, dat ze dit gedrag tegenover mij zal blijven stellen met dat luid gegrom. Ik probeer nu dus zéér veel met Luna bezig te zijn en laat het kitten nog een beetje voor wat het is. Ik wil Luna het gevoel geven dat ze mij niet kwijt geraakt aan Lenka. Maar ik vraag me af wat ik nog meer kan doen en of ik wel goed bezig ben..?

Ik heb ze nu eindelijk kunnen nemen en heb ze hier bij mijn laptop gezet. Luna heeft haar EIN-DE-LIJK gelegd en is nu aan het slapen bij me. Ze was namelijk helemaal versleten van die kleine in het oog te houden..

Tips zijn altijd welkom én vooral ook geruststellingen dat het met termijn toch nog goed komt want ik heb er een beetje hartzeer van :( Het lijkt alsof ze me haat nu ik een nieuwe poes binnen bracht, pft.

Inge91
Inge91
  • 12.580 berichten

#2 Geplaatst 03 juni 2013 - 15:29

Het is natuurlijk nog maar 2 dagen, ik kan je er voor de rest weinig raad over geven, maar ik weet dat hier op de KS een paar krakken in katten gedrag zitten.
Veel succes en ik hoop dat er snel verbetering komt

Geplaatste afbeelding

Rekel&Pika
Rekel&Pika
  • 5 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 11 juli 2013 - 11:48

Ik denk dat het wel goed komt Luna voelt zich misschien een beetje vervangen maar dat gaat denk ik vanzelf over als je hem eerst nu iets meer aandacht geeft. Meestal als je 2 katten hebt en de 1 keurt het goed dan gaat de ander er in mee. Het heeft gewoon zijn tijd nodig.

Veel succes met je katten :catangel

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 11 juli 2013 - 12:44

niet elke kat aanvaardt een kitten zomaar. Toen Kali hier als kitten toekwam heeft het een maand geduurd eer Kita haar toeliet om dichter te komen. En ik moet zeggen dan het daarna nog maanden duurde eer Kita zich opnieuw als zichzelf gedroeg. Zorg dat ze allebei voldoende ruimte voor zichzelf hebben en om naartoe te kunnen vluchten als ze zich niet goed voelen. En ja, geduld hebben.
Geplaatste afbeelding

*Loentje
*Loentje
  • 518 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 11 juli 2013 - 14:14

Hier mag eigenlijk een slotje op hoor. Vandaag de dag zijn ze al supergoeie vriendinnen! Ze spelen samen en liggen af en toe samen in de hangmat van de krabpaal. Een tevreden baasje dus! ;)

Cattery Kiyoshi
Cattery Kiyoshi
  • 212 berichten
  • 7 katten

#6 Geplaatst 11 juli 2013 - 14:28

Haha zo typisch, eerst een beetje stoer en lastig doen omdat ze eigenlijk bang zijn en daarna toch maar beste vriendjes zijn.
Dat heb ik hier al vaker zien gebeuren :d
Geplaatste afbeelding
Siamees en Oosters Korthaar www.CatteryKiyoshi.be

*Loentje
*Loentje
  • 518 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 11 juli 2013 - 15:13

Echt hé! Als ik ze de eerste dagen bezig zag dacht ik 'oeioei, sebiets mag ik hier 1 van de 2 weer weg doen'. 'k Zat daar serieus mee in! Want vroeger hadden we 8 katten en we hadden dit nog nooit meegemaakt dat een kat ZO vijandig deed tegen een nieuweling en vooral tegen ons!

En een week later speelden die met elkaar alsof ze elkaar al eeuwen kenden. :lachen: Wel super leuk om hen nu zo bezig te zien ravotten! Achteraf dus een goeie keuze om nog een kitten bij te houden. Onze Luna vindt dat nu wreed plezant! ;)

Bewerkt door *Loentje, 11 juli 2013 - 15:13.

kika
kika
  • 3.844 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 11 juli 2013 - 15:40

:thumb: :thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 11 juli 2013 - 19:55

Super dat ze het zo goed met elkaar kunnen vinden :d :thumb: :cheer:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi: