Spring naar inhoud

- - - - -

Elli, de vrolijke vlaamse reus

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Sarah_saar
Sarah_saar
  • 559 berichten
  • 7 katten

#1 Geplaatst 03 juni 2013 - 17:26

Dit is Elli (officieel Elizabeth Misses Slocombe maar roep dat maar eens hé), mijn vlaamse reus dame van een goeie 7,5kg.

Ze is een echt salonkonijn: ze leeft hier in de living tussen de katten en huppelt vrolijk rond. Als ik in de keuken sta te koken, zit ze tussen mijn voeten. Als ik 's avonds in de zetel zit, ligt ze naast mij en moet ik achter haar oren knuffelen...

Ze heeft een geweldig karakter, pittig maar erg zachtaardig en aanhankelijk. Ze eet super graag wortelen en selder, daarvoor komt ze tegen mijn broek omhoog staan om toch maar een stukje te krijgen.

Ze is dol op Aiko, een stoere Maine Coon kater van 1 jaar. Als ze hem ziet, gaat ze zéér enthousiast goeiedag zeggen. Ze kunnen samen spelen en slapen, echt mooi om te zien. Volgens mij zijn die twee echt dikke maatjes geworden...

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 03 juni 2013 - 17:31

Zo schattig!
Gaat zij ook op een soort van kattenbak of doet ze haar behoeftes netjes in haar kooi?

| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |

Sarah_saar
Sarah_saar
  • 559 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 03 juni 2013 - 17:36

Ze springt netjes haar kooitje in :)  Verder zit ze enkel in haar kooitje om te eten, slapen doet ze in een mandje in de living :p

Mmmmien
Mmmmien
  • 81 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 03 juni 2013 - 17:45

Wat een gigantisch konijn is me dat :)

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 03 juni 2013 - 18:08

Geweldig!!!
Wat een superleven ook in vergelijking met het sneue leven dat de meeste konijnen hebben.

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#6 Geplaatst 03 juni 2013 - 18:15

Ah, een Vlaampje! Zijn echt geweldige konijnen! En zo te zien is Elli een echt 'salonkonijn'!!! Super dat ze het zo goed heeft getroffen bij jou!

anja1
anja1
  • 1.172 berichten
  • 7 katten

#7 Geplaatst 03 juni 2013 - 18:21

Wat een schattig en gigantislch konijn is dat! En zo lief met de poes!!
Inti Juno, Pipo, Patch, Mushi, Ziggy, Mojito

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 03 juni 2013 - 18:37

Wat een schatje!

Alix
Alix
  • 55 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 03 juni 2013 - 20:05

Dat wist ik nu niet dat een konijn ook een echt binnenhuisdier kon zijn, wel super :)

Sarah_saar
Sarah_saar
  • 559 berichten
  • 7 katten

#10 Geplaatst 03 juni 2013 - 21:24

Dankjewel iedereen, ik zal Elli zeggen dat ze toch wel schattig is ondanks haar 7,5kg ;)

Wel, hier zitten al mijn konijnen binnen in de living. Ik vind het leuk dat ze echt deel uitmaken van mijn dagelijks leven, ze doen zo ongeveer alles mee (koken, was opvouwen, tv kijken,...). Ik geloof dat de konijntjes ook wel gelukkig zijn zo samen met de katten 8)

Alleen Fleur (Pooltje) en Bruno (kleurdwergje denk ik), die zitten graag een beetje meer afgeschermd. Ze kunnen soms de katten wat te hevig vinden, en zijn gewoon wat meer op hun gemak als ze een plaatsje hebben waar ze zich kunnen terug trekken en laten merken "nu is het even genoeg, laat me nu maar even met rust".

Grappig eigenlijk, Elli is zo zachtaardig van karakter en iedereen mag haar aanraken ondanks haar grootte. Fleur daarentegen, met haar volle 900gr :a , da's geen dame om zonder handschoenen aan te pakken hoor! :-k