Spring naar inhoud

- - - - -

Louis - al een week diarree

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Wouter1
Wouter1
  • 18 berichten

#1 Geplaatst 03 juni 2013 - 22:13

Hi allemaal,

Sinds vorige week heb ik een kater van 4 geadopteerd.
Sinds hij bij mij is heeft hij al de hele tijd diarree.

Ik dacht eers dat het vd stress was maar dan zou it ondertussen toch al geminderd moeten zijn dachtik?

Vorige week ben ik ermee naar de DA geweest en daar heeft hij een pilletje gekregen tegen wormen omdat zijn buikje wat hard stond.
Heeft iemand een idee hoe lang het duurt oor het pilletje werkt? ( is nu 3 dagen geleden)

Voor alle duidelijkheid, zijn voeding is niet veranderd. Staat nog altijd op RC sensible net als in de opvang

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 03 juni 2013 - 22:56

Vind het echt super dat je een poezeke van 4 jaar een nieuw thuisje hebt gegeven !! :loveshower:

Heel jammer te lezen dat je lieverdje blijkbaar probleempjes heeft met diarree... :(

Hier al 20 jaar poezekes in huis..maar nog nooit echt probleempjes gehad met diarree... ;) kan je dus jammer genoeg geen raad geven...maar ik ben er zeker van dat er KS-ertjes gaan zijn die je voldoende advies gaan kunnen geven... :)

Ik duim volop mee dat het probleempje spoedig zal opgelost zijn...en dat je dan ten volle kan genieten van je nieuwe lieverdje in huis !!! :duim: :heart:

Bewerkt door Mauro, 03 juni 2013 - 22:57.

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 04 juni 2013 - 00:04

Pillekes tegen ontworming kunnen soms een paar dagen diarree geven tel daar de stress nog eens bij en je bent een week verder.
Mss eens lacteol of enterol proberen 1 capsulleke per dag, je kan dit zo verkrijgen bij de dierenarts.

Had hij al diarree in de opvang?

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 04 juni 2013 - 06:45

Wat je ook kunt proberen is: kook een kipfilet en snijd deze in stukjes, kook wat rijst en gebruik hiervan enkel het water, dus niet de rijst geven maar het kookvocht van de gekookte rijst over de stukjes kipfilet doen.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 04 juni 2013 - 07:34

Heb je enig idee of hij dit probleem ook al had in de opvang? En hoe ziet de diarree eruit: beetje plat maar toch een hoopje, of echt waterig lopend? Ik hoop dat de ontworming gaat helpen, maar haal zeker ook iets in huis zoals hierboven al gesuggereerd werd (enterol, bevordert de darmflora. Of Protecdiar, op basis van zwarte kool. Dit laatste of iets gelijkaardigs kan je bij de dierenarts kopen, Enterol gewoon bij de apotheker). Als de opvang je vertelt dat hij dat probleem bij hen ook al had, zou ik zeker ook overwegen om een eerste staal binnen te brengen bij de dierenarts, zodat er getest kan worden op Giardia. Deze parasiet is niet gemakkelijk terug te vinden, het staal moet dus ook zo vers mogelijk worden binnengebracht. En mocht het eerste staal geen Giardia aangeven en de diarree blijft aanhouden, dan is het nodig verder te blijven testen op Giardia. En voor de rest een voeding geven die 100% graanvrij is. (ik weet niet of RC Sensible dit is, daar kan allicht een andere KSser een antwoord op geven).
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 04 juni 2013 - 11:19

Aktieve kool kan je ook bij de apotheker zo verkrijgen, is ook wel voor mensen maar mag aan dieren gegeven worden ook 1 capsul per dag.

zerkaantje
zerkaantje
  • 903 berichten
  • 16 katten

#7 Geplaatst 04 juni 2013 - 12:44

royal canin heeft geen graanvrije voeding. voor graanvrij kijk je best naar orijen, taste of the wild of acana. eventueel rauwvoer proberen. rauwe kip en rauw rundsvlees is heel goed tegen diarree

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#8 Geplaatst 04 juni 2013 - 13:08

maar voor je met voeding bezig gaat eerst maar even langs de dierenarts ;) die kan proberen een oorzaak te vinden van de diarree, maar als het alleen dat is dan is het nog lastig. Diarree is een heel algemeen symptoom
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende