Spring naar inhoud

- - - - -

Op andere kat gaan liggen.

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 04 juni 2013 - 15:25

Korte situatieschets:

Ik heb 2 gecastreerde katers, latte en mokka. Het zijn broertjes en zoals het moet bij broertjes maken ze af en toe ruzie maar voor de rest zijn het vriendjes. Nu werden we gisterenavond opeens opgeschrikt van gegrom en wat bleek, latte was op mokka gaan liggen in zijn mandje. Toen ik keek was latte hem wel aan he likken. Ik vond het heel raar. Ik DENK dat latte mokka wou wegjagen uit het mandje maar herkennen jullie dit gedrag?
My therapist thinks I'm crazy, but Latte en Mokka say I'm ok. :) Geplaatste afbeelding

Taptrut
Taptrut
  • 1.223 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 04 juni 2013 - 15:38

Herken het gedrag, ze kruipen samen in één mandje, dan begint één van de twee de ander te wassen, na een tijdje ligt hij er bovenop en is de onderste aan het worstelen om uit de greep te geraken. Eerste gedacht was: hoe lief. Tot ik doorhad dat de ene poes dat echt niet graag had. Vraag mij ook af wat dit gedrag juist uitlokt. Is dit dominantie?

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 04 juni 2013 - 15:56

Hier doen de 2 katertjes dat ook. Loki ligt ergens, Finn komt af en gaat er boven op zitten. Dan begint hij Loki te wassen die dat eventjes ok vind. Vervolgens eindigen ze in een greep die er vaak heel ongemakkelijk uit ziet voor Loki. Loki begint dan wat tegen te stribbelen en Finn gaat door met wassen en begint soms zacht te bijten maar niet dat het pijn doet geloof ik. Dan eindigt het in een kleine worsteling waarna ze er beide vandoor schieten.

Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 04 juni 2013 - 18:06

Inderdaad! Helemaal hetzelfde. Heb gisteren latte weggejaagd want arme mokka moet het altijd maar ondergaan...
My therapist thinks I'm crazy, but Latte en Mokka say I'm ok. :) Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 04 juni 2013 - 23:04

Hier doet Kitty dit met Bébé. Hij ligt knus en lekker warm in de mand en dan komt madam op hem liggen en wast hem, daarna is het bébé die kitty likt en op den duur krijgt bébé het op zijn heupen en trapt het af en madam kitty heeft een warm lekker mandje.

Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 05 juni 2013 - 08:48

Ik vind het raar. Latte bijt dan ook in mokka zijn nek, zoals vroeger toen ze nog niet gecastreerd waren op het allerlaatste toen ze op elkaar begonnen te rijden. Het kan dat toch niet zijn he?

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 05 juni 2013 - 12:58

Bekijk berichtJientje, op 05 juni 2013 - 08:48, zei:

Ik vind het raar. Latte bijt dan ook in mokka zijn nek, zoals vroeger toen ze nog niet gecastreerd waren op het allerlaatste toen ze op elkaar begonnen te rijden. Het kan dat toch niet zijn he?
Hier bijt Finn ook in Loki zn nek als ze dat doen. Niet hard ofzo, gewoon lichte beetjes maar je ziet wel dat Loki het niet bepaald fijn vind.

Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 05 juni 2013 - 13:49

Bekijk berichtEibhlin, op 05 juni 2013 - 12:58, zei:

Hier bijt Finn ook in Loki zn nek als ze dat doen. Niet hard ofzo, gewoon lichte beetjes maar je ziet wel dat Loki het niet bepaald fijn vind.

Bizar he? Ben al blij dat die van mij het niet alleen hebben. Ik vermoed dat het dan wel normaal zal zijn zeker?

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#9 Geplaatst 05 juni 2013 - 23:47

Hier is dat t zelfde bij sommigen van onze poezels
Volgens mij is dat inderdaad een uiting van dominantie, het laten zien wie er de baas is
En natuurlijk het ervoor zorgen dat degene die het doet eindigt met het lekker warme mandje of dekentje voor zichzelf en het niet moet delen...

Bewerkt door lathyrus, 05 juni 2013 - 23:48.

Geplaatste afbeelding

Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 06 juni 2013 - 12:04

Bekijk berichtlathyrus, op 05 juni 2013 - 23:47, zei:

Hier is dat t zelfde bij sommigen van onze poezels
Volgens mij is dat inderdaad een uiting van dominantie, het laten zien wie er de baas is
En natuurlijk het ervoor zorgen dat degene die het doet eindigt met het lekker warme mandje of dekentje voor zichzelf en het niet moet delen...

Best wel zielig maar ja, dat hoort erbij zeker. Mokka is altijd de dupe en is dan ook altijd zijn mandje kwijt het arme dutske...

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 06 juni 2013 - 12:51

Hier is het grappig genoeg de kleinste en smalste van de hoop die dat doet bij de grootste. :d
Vanmorge zag ik dat Fluffy dat ook deed bij Finn, in zn nek bijten. Alleen ging zij (gelukkig) niet boven op hem zitten. Was gewoon terloops in het passeren. Wil dat dan zeggen dat fluffy boven finn staat, finn boven loki en hij dus de underdog is? :d

Jana_23
Jana_23
  • 3.360 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 06 juni 2013 - 12:55

Hier gaat bella vaak op 1 van de andere katte liggen.
Maar bij haar is dat echt zoals ze bij ons op schoot gaat liggen.
Ze wil zo dicht mogelijk bij haar vriendjes zijn:
SAM_0288.JPG
SAM_0286.JPG
SAM_0247.JPG

Geplaatste afbeelding

_ *Cats Leave Paw Prints On Our Hearts* _

Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 06 juni 2013 - 14:24

Bekijk berichtJana_23, op 06 juni 2013 - 12:55, zei:

Hier gaat bella vaak op 1 van de andere katte liggen.
Maar bij haar is dat echt zoals ze bij ons op schoot gaat liggen.
Ze wil zo dicht mogelijk bij haar vriendjes zijn:

Bella is zo een enorm prachtig katje!

Jana_23
Jana_23
  • 3.360 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 06 juni 2013 - 15:07

Bekijk berichtJientje, op 06 juni 2013 - 14:24, zei:

Bella is zo een enorm prachtig katje!

Bella is idd ondanks haar handicap een heel mooi katje!!

Geplaatste afbeelding

_ *Cats Leave Paw Prints On Our Hearts* _