Spring naar inhoud

- - - - -

Niesziekte besmettelijk?

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#1 Geplaatst 04 juni 2013 - 23:34

Ik heb een dringende vraag.
Vrienden van ons zoeken een thuis voor hun 2 bengalen.
Ze moeten zo snel mogelijk weg en ik heb voorgesteld ze eventueel zolang bij ons te houden tot de perfecte thuis is gevonden.
Eentje ervan heeft niesziekte gehad als kitten.
Nu vraag ik me af of dit nog schadelijk is en of mijn katjes dit dan zouden overkrijgen.

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#2 Geplaatst 04 juni 2013 - 23:36

Dat weet je nooit...die katjes kunnen drager zijn van niesziekte en er zelf geen symptomen van tonen. Echter voor jou poezels wel de mogelijkheid dit over te krijgen en te beginnen. Maar dat hoeft niet zo te zijn. Bij correcte behandeling is die poezel er mogelijk helemaal door geraakt en is er geen enkel probleem :)
Geplaatste afbeelding

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#3 Geplaatst 04 juni 2013 - 23:37

Nevermind, vriend wil ze niet opvangen...

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 04 juni 2013 - 23:49

Zijn ze nu gezond?
Dan zou ik ze opvangen.

Mijne Jinx heeft chronische niesziekte de andere 15 zijn niet ziek hoor ervan geworden.

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#5 Geplaatst 05 juni 2013 - 02:51

Ze zijn gezond ja, maarja mijn vriend wil ze niet opvangen dusja...

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 05 juni 2013 - 08:05

Bekijk berichtShadow, op 05 juni 2013 - 02:51, zei:

Ze zijn gezond ja, maarja mijn vriend wil ze niet opvangen dusja...

Nee, maar Caterine wel! Da's super, niet?

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#7 Geplaatst 05 juni 2013 - 10:44

Het is al opgelost ondertussen, gaan naar andere vrienden. :)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 05 juni 2013 - 11:02

Super dat ze een plaatske hebben.
Dolfjeweerwolfje@ hmm nee ik kan ze niet opvangen heb zelf 16 charels. Maar moest ik in haar schoenen staan.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 05 juni 2013 - 16:39

Bekijk berichtcatherine, op 05 juni 2013 - 11:02, zei:

Super dat ze een plaatske hebben.
Dolfjeweerwolfje@ hmm nee ik kan ze niet opvangen heb zelf 16 charels. Maar moest ik in haar schoenen staan.

Ah oke, ik had het verkeerd begrepen, hahaha.

Zeg, even off topic. Hoe hou jij je huis haarvrij? Ik word gek hier en kan best wat tips gebruiken van experts!

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#10 Geplaatst 05 juni 2013 - 18:56

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 05 juni 2013 - 16:39, zei:

Ah oke, ik had het verkeerd begrepen, hahaha.

Zeg, even off topic. Hoe hou jij je huis haarvrij? Ik word gek hier en kan best wat tips gebruiken van experts!

Kammen, kammen en kammen.
Hoe meer haar je wegkamt hoe minder ze verliezen.
Enja, stofzuigen dagelijks. :(
Hier is het ook feest.
Alleen onze living is haarvrij, daar zitten onze bloterikjes. :p

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 05 juni 2013 - 19:16

Bekijk berichtShadow, op 05 juni 2013 - 18:56, zei:

Kammen, kammen en kammen.
Hoe meer haar je wegkamt hoe minder ze verliezen.
Enja, stofzuigen dagelijks. :(
Hier is het ook feest.
Alleen onze living is haarvrij, daar zitten onze bloterikjes. :p

Ja, kammen. Daar komt geen einde aan hier! En als je ze kamt, vliegt er ook veel haar rond he.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#12 Geplaatst 05 juni 2013 - 23:52

Kammen doe ik niet elke dag, de kortharigen kam ik zelden behalve als het rui is. De langharigen kam ik 1x per week mijn perzische wordt raastig als ik haar kam dus die wordt 2x per jaar geschoren. Hoe meer je kamt hoe meer ze gaan verliezen.

Het huis haarvrij houden is onmogelijk. IK stofzuig elke dag alles van boven tot onder, en de krabpalen doe ik ook elke dag maar de vrijdag stofzuig ik ze met het kleine borstelke op de stofzuiger ben dan een uur bezig met mandjes en palen erbij. In de slaapkamer van mijn twee zonen komen ze niet of zelden soms pakken ze al eens een kat mee binnen. Op onze kamer staan mandjes, krabpaal en op bed ligt een deken waar ze op mogen maar niet in bed daar ben ik tegen.
Stof afvegen van kasten en zo doe ik ook dagelijks maar ja als ze dan weer opspringen zie je toch weer de haren. Soms erger ik me ook eraan, ik passeer dan soms tss door nog eens met de swiffer. Ik let wel erop dat ik niet slaaf wordt van mijn huis.
Het is niet simpel, hier komt ook niks meer bij en als de groep bij de jaren natuurlijk afslankt komt er ook niks bij. Alleen binnen 10j een blue of lilac point ragdolleke meer niet.

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#13 Geplaatst 06 juni 2013 - 01:19

Bekijk berichtcatherine, op 05 juni 2013 - 23:52, zei:

Kammen doe ik niet elke dag, de kortharigen kam ik zelden behalve als het rui is. De langharigen kam ik 1x per week mijn perzische wordt raastig als ik haar kam dus die wordt 2x per jaar geschoren. Hoe meer je kamt hoe meer ze gaan verliezen.

Het huis haarvrij houden is onmogelijk. IK stofzuig elke dag alles van boven tot onder, en de krabpalen doe ik ook elke dag maar de vrijdag stofzuig ik ze met het kleine borstelke op de stofzuiger ben dan een uur bezig met mandjes en palen erbij. In de slaapkamer van mijn twee zonen komen ze niet of zelden soms pakken ze al eens een kat mee binnen. Op onze kamer staan mandjes, krabpaal en op bed ligt een deken waar ze op mogen maar niet in bed daar ben ik tegen.
Stof afvegen van kasten en zo doe ik ook dagelijks maar ja als ze dan weer opspringen zie je toch weer de haren. Soms erger ik me ook eraan, ik passeer dan soms tss door nog eens met de swiffer. Ik let wel erop dat ik niet slaaf wordt van mijn huis.
Het is niet simpel, hier komt ook niks meer bij en als de groep bij de jaren natuurlijk afslankt komt er ook niks bij. Alleen binnen 10j een blue of lilac point ragdolleke meer niet.

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 05 juni 2013 - 19:16, zei:

Ja, kammen. Daar komt geen einde aan hier! En als je ze kamt, vliegt er ook veel haar rond he.
Ik kam ze buiten. :)
Maar op Milow en Moon kan ik blijven kammen blijft afkomen...

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#14 Geplaatst 06 juni 2013 - 01:24

Bekijk berichtcatherine, op 05 juni 2013 - 23:52, zei:

Kammen doe ik ook niet dagelijks, in de rui kam ik ze elke week eens.
Hangt af van katje tot katje.
Cooper verliest amper haar dus die hoef ik bijna niet te doen.
Moon (kortharig) en Hope (kortharig) zijn mijn grootste vervuilers.
Beestjes zijn wandelende haarballen. :trance:
Dawn en Sky zijn redelijk te doen voor te kammen die zijn halflangharig en hebben zeer fijne haartjes.
En dan ja, Milow die is één en al haar en pluisjes.
Toen ik hem zijn eerste grote kambeurt van het jaar gaf dacht ik op een bepaald moment vanwaar blijft dat haar komen. :o
Ik had een haarbal zo groot als Milow zelf. :trance:
Daarvan zijn onze blooterikjes makkelijk.
Juist Fay verliest hier en daar een krulletje maar dat zie je amper of je moet echt met een vergrootglas op de vloer gaan kruipen. 8)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 06 juni 2013 - 07:45

Ik word er met momenten niet helemaal vrolijk van. Zeker omdat je maar zeer even van al je harde werk kunt genieten...
Enne, kammen doe ik ook niet elke dag hoor!