Spring naar inhoud

- - - - -

Merels eten kattenbrokken

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Rayaatje
Rayaatje
  • 36 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 05 juni 2013 - 14:03

Hallo !!

Het eetbakje van Raya staat bij ons buiten in een open kot. Al een paar keer hebben we merels aangetroffen in dat kot. En we zagen ze al een paar keer bij het eetbakje zitten. De korreltjes van Raya minderen ook snel, terwijl ze soms uren niet in het kot zit. Zouden die merels dat nu echt opeten??

Misschien daarom dat er hier soms een dode merel te vinden is in onze tuin...

Greetings !

Stijn_Poezenpaleis:-)
Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#2 Geplaatst 05 juni 2013 - 14:30

Merels weet ik niet maar eksters heel zeker... die kunnen daar eigenlijk perfect op overleven

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#3 Geplaatst 05 juni 2013 - 15:07

Ik denk wel dat merels dat ook eten, insecten en wormen das toch ook vlees ;)
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 05 juni 2013 - 16:37

Je zou ervan verschieten hoeveel dieren dit eten!
Ik heb geleerd geen voeding meer buiten te zetten van de katten. Ten eerste trekt dit andere katten aan (en zit ik met mijn sproeiende katten niet op te wachten), ten tweede trekt het ook andere dieren aan. Niet altijd de meest gezellige....

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 05 juni 2013 - 18:01

Bij mijn pa konden de buitenkatten via een gat in de muur zo de veranda in. Elke dag kwamen de merels korrels pikken uit het kommeke. Was best grappig om te zien.

Rayaatje
Rayaatje
  • 36 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 05 juni 2013 - 19:33

nouja, het kan bij ons niet anders dan het eten buiten te zetten, want Raya zit alleen maar buiten. zal wel wat improviseren
:-)

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 08 juni 2013 - 08:12

De merels eten hier de restjes van het katteneten op. Soms wel heel grappig hoe ze vlug naar de potjes lopen want ze weten dat de katjes op de loer liggen. :catscratchhead
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk