Spring naar inhoud

- - - - -

Wat te doen met poezels tijdens vakantie?

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
moekeLien
moekeLien
  • 1.409 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 06 juni 2013 - 11:52

Wat doen jullie met jullie lieve huisdieren als jullie op vakantie gaan?
Ik heb fantastische buren die verschillende keren per dag langskomen om eten en drinken te geven, om aandacht te geven, om te spelen... Mijn poezels komen dus niks tekort.
Ik kreeg de vraag van iemand die een kitten van ons Naia kocht. Ze wilde eigenlijk vragen of ik Lou-Lou wilde bijhouden. Jammer genoeg gaan we dezelfde periode op vakantie. Wat bestaat er allemaal wat betreft 'vakantie-opvang' voor katten? Ik heb er zelf geen ervaring mee, daarom mijn vraag.

jessy89
jessy89
  • 650 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 06 juni 2013 - 12:07

Hier komt mijn schoonmoeder op de katten passen.
Je hebt ook mensen die tegen betaling aan huis komen om je diertjes te verzorgen.
Geplaatste afbeelding

fieke0509
fieke0509
  • 1.122 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 06 juni 2013 - 12:24

Hier komt mijn oma en mijn broer en schoonzus regelmatig kijken.

Ik zet dan een voedertorentje zodat ze twee dagen verder kunnen en een tweede fonteintje met water.

De kattenbakken scheppen ze uit en ik zet twee reserve klaar zodat ze halverwege (we blijven 3 weken weg) kunnen wisselen.  Zo moeten zij geen bakken uitkuisen.

Onze mannetjes hebben verder niks nodig, ze hebben speelgoed genoeg, krabpalen, touwtjes, ...  En zijn toch niet zo happig op 'vreemde' mensen in huis.

Wel hebben wij gemerkt dat sinds we vorig jaar op vakantie zijn geweest, ze veel aanhankelijker geworden zijn.  Alsof ze héél blij waren dat we terug thuis waren.

K moet zeggen dat ik denk dat ik hen meer gemist heb dan zij mij :louche:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 06 juni 2013 - 13:17

Wij blijven lekker thuis met de bende.
Ik ga wel de poezen verzorgen van mijn zus als ze op vakantie gaan.
Er bestaat wel een poezen opvang die aan huis komt, Lut heeft er al gebruik van gemaakt.

#5 Geplaatst 06 juni 2013 - 15:18

Wij blijven ook thuis.
We hebben wel familie, vrienden en buren die willen en kunnen komen oppassen maar we zijn altijd bang dat er één ziek wordt 's nachts of zo.
Dus, nog niet aangedurfd om ze achter te laten.
Seabert hebben we aangeleerd om mee te gaan in de auto en zo om eindelijk eens een reisje te kunnen maken (zoals bij mijn ouders, die hebben een mobilhome en nemen hun katten mee). Maar toen hebben we schrik gekregen dat hij daar ziek zou worden, dus toch maar alles afgeblazen :x .
(En neen, het was niet ik die in paniek sloeg maar Xavier :p )

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#6 Geplaatst 06 juni 2013 - 15:21

Ik ga nooit op vakantie, heb een keuze gemaakt en dat zijn mijn "kinderen". ;)

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#7 Geplaatst 06 juni 2013 - 17:52

Bij ons gaat ze mee, vroeger kwamen mijn ouders hier logeren om op cloe te passen, maar nu ben ik blij dat ze gewoon mee kan dan moeten we haar ook niet missen ;)
Geplaatste afbeelding

zilko
zilko
  • 70 berichten

#8 Geplaatst 06 juni 2013 - 22:11

ik heb zelf een kattenhotel zie link . de poezels krijgen de beste zorgen en u kan gerust op vakantie vertrekken

moekeLien
moekeLien
  • 1.409 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 07 juni 2013 - 09:59

Ziet er leuk uit dat poezenhotel! Is wel ver. Zijn er kattenhotels of oppasdiensten in de buurt van Buggenhout-Dendermonde?

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#10 Geplaatst 07 juni 2013 - 10:14

Ik denk dat deze wel bij jou in de buurt actief zijn klik

moekeLien
moekeLien
  • 1.409 berichten
  • 5 katten

#11 Geplaatst 07 juni 2013 - 15:14

Geweldig! En helemaal niet zo duur als ik dacht!
Ik laat het meteen weten aan LouLou haar personeel.
Ondertussen mogen jullie tips blijven sturen, want we willen alleen het beste! ;-)

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 08 juni 2013 - 07:48

Ikzelf ga niet meer op reis. :neen:  Voor mij is het veel te moeilijk om iemand de taak op te dragen om de zwervertjes elke dag eten te komen geven. Ik weet ook niet of ik echt zou kunnen genieten op vakantie. :onzeker:  Mijn gedachten zouden steeds bij mijn poezekes zijn.
Mijn man en de kinderen gaan wel op reis. Wij maken wel veel daguitstappen waar ik ten volle van geniet. Ook als wij naar een feest gaan zorg ik altijd dat ik naar huis geraak om ze op tijd eten te geven. Voor mij is dit zeker geen opgave omdat ik ook wel een echte huismus ben. :d
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 08 juni 2013 - 08:00

Als wij weg gaan, komt mijn schoonzus op ze passen....

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 08 juni 2013 - 22:25

Bekijk berichtmoekeLien, op 07 juni 2013 - 09:59, zei:

Ziet er leuk uit dat poezenhotel! Is wel ver. Zijn er kattenhotels of oppasdiensten in de buurt van Buggenhout-Dendermonde?

In Oudegem is er een kattenhotel, de kattenhoek. Vorig jaar hebben we ons Trixie daar een weekje op logement gestuurd en die is daar héél goed verzorgd. Ze was duidelijk frequent gekamd, er werd elke dag met haar gespeeld en, wat ik echt supertof vond, is dat die mevrouw regelmatig een smsje stuurde met nieuws over ons mie. Blijkbaar was ze wel een groot lawaai :ha