Spring naar inhoud

- - - - -

:)

• Log in om te reageren
41 reacties op dit onderwerp
Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 31 augustus 2013 - 15:29

Wat een schatjes zijn het toch!
En wat een verblijf! Knap zeg!

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 04 september 2013 - 14:06

Dankjewel! :d

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 08 januari 2014 - 13:50

Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding

Lexy is nu verhuisd naar de hamsterkast en dat is echt iets voor haar. Ze is zo snel en rent echt graag van de ene verdieping naar de andere. Ze is duidelijk heel blij met de ruimte.

Met Delphi gaat het ook heel goed. Zij wordt binnen een week 2 jaar, wat toch best oud is voor een hamstertje en toch ziet ze er nog heel goed uit. De reden dat ze niet meer in de hamsterkast zit, is dat ik merkte dat ze toch wat moeite kreeg met de trappetjes en dat ze er dan soms ook afviel. En ik wilde natuurlijk niet dat ze gekwetst raakt door te vallen. Ze heeft nu een grote kooi van 75cm x 45cm zonder verdiepingen wat dus iets veiliger is voor haar :)

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#19 Geplaatst 08 januari 2014 - 15:17

Toffe hamsterkast !!!

Wij hebben gisteren een extra terrarium gaan halen. Moederke met haar 6 meisjes ... 't werd een beetje al te druk ...
We hebben er nu 2 van +- 100*50*50. In de één zit dus mama met de meisjes en in de andere zit nonkel met een zoontje.
Dan hebben we nog de papa, maar die is zo dominant dat die niet bij andere wilt wonen, dus die woont in nog een ander terrarium.

We gaan een paar meisjes weg doen, maar eerst en vooral moeten we 100% zeker zijn van het geslacht.... Eergisteren zijn we er mee naar de da geweest, we stonden daar met 4 te staren, en van 6 kleintjes zag het er hetzelfde uit als de mama en ééntje was anders. Maar ik denk dat we beter nog eens gaan controleren, volgende week of zo !! Kwestie van geen flaters te slaan ;)

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#20 Geplaatst 08 januari 2014 - 15:29

Wat een schattige bolletjes!
Spijtig van de diabetes, hopelijk kan je haar zo lang mogelijk een goed leven geven :)
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 08 januari 2014 - 15:54

Wat een leuke hamsterkast seg! :d
| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 08 januari 2014 - 19:39

Bedankt allemaal! :)

Bekijk berichtJoske123, op 08 januari 2014 - 15:17, zei:

Toffe hamsterkast !!!

Wij hebben gisteren een extra terrarium gaan halen. Moederke met haar 6 meisjes ... 't werd een beetje al te druk ...
We hebben er nu 2 van +- 100*50*50. In de één zit dus mama met de meisjes en in de andere zit nonkel met een zoontje.
Dan hebben we nog de papa, maar die is zo dominant dat die niet bij andere wilt wonen, dus die woont in nog een ander terrarium.

We gaan een paar meisjes weg doen, maar eerst en vooral moeten we 100% zeker zijn van het geslacht.... Eergisteren zijn we er mee naar de da geweest, we stonden daar met 4 te staren, en van 6 kleintjes zag het er hetzelfde uit als de mama en ééntje was anders. Maar ik denk dat we beter nog eens gaan controleren, volgende week of zo !! Kwestie van geen flaters te slaan ;)
Super dat ze ook zo veel ruimte hebben! :) Want in de winkels zie je vaak nog zo van die minikooitjes waar ze amper kunnen bewegen. En ja, de meisjes best nog eens extra checken dan, voor je anders opnieuw allemaal zwangere hamstertjes hebt. Ik wil altijd ook eens kijken als je foto's van hun onderkant hebt. Maar zo'n foto's maken is meestal ook niet zo simpel :lachen:  Dat waren roborovski's toch he, herinnerde ik mij precies? Die zijn zo leuk, omdat je ze in groepjes kunt houden vind ik tegenover andere hamstertjes :d Maarja, op dit moment komen er hier geen robo's. Ooit wil ik er nog wel eens :)

Bekijk berichtBlackScorpion, op 08 januari 2014 - 15:29, zei:

Wat een schattige bolletjes!
Spijtig van de diabetes, hopelijk kan je haar zo lang mogelijk een goed leven geven :)
Ja, inderdaad, voorlopig gaat het gelukkig nog steeds goed met haar :) En in vergelijking met andere hamstertjes met diabetes drinkt ze niet zo overdreven veel, dus dat vind ik ook heel positief :)

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#23 Geplaatst 09 januari 2014 - 09:39

Het zijn idd roborovski's. We gaan toch wss een paar meisjes (als het meisjes zijn tenminste!) weg doen, want ik vrees toch dat met z'n zevenen het toch wel wat heel druk zal worden. Weet jij met hoeveel ze max samen kunnen/mogen/willen ?

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 09 januari 2014 - 10:46

Ja, met zevenen is idd wel heel druk. Ik geloof dat meestal aangeraden wordt van niet te grote groepjes te maken. Dus van 2-3-4 hamstertjes. Vaak wordt zelfs aangeraden ze maar per twee te houden om verdere ruzies te vermijden. Maar ik ken ook wel mensen die ze met meer tegelijk (ik denk zelfs met 5 of 6) samen houden en waar dat goed gaat, dus het hangt er ook wat vanaf. Het is sowieso natuurlijk altijd belangrijk om goed op te letten wanneer ze ruzie krijgen en om ze bij erge ruzies apart te zetten. Maar je moet dus zelf een beetje zien. Nog een probleempje bij robo's is dat ze soms in een grotere bak sneller ruzie krijgen als ze elkaars geur verliezen. Daarom is het belangrijk, geloof ik, om slechts 1 eetplaats te voorzien dat ze daar moeten samenkomen. Omdat je zo'n groot aquarium hebt, denk ik dat bvb 4 bij jou wel zou lukken :)

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#25 Geplaatst 09 januari 2014 - 17:32

Ik had ook zoiets is gedachten. 4 vrouwtjes samen !!
Jammer dat de papa zo asociaal is. We hebben al eens geïnformeerd om te castreren, maar dat kost 85 euro en dat is toch wel veel voor een beestje niet maar zo lang leeft, vind ik toch ! Dus hij zal alleen moeten blijven, de sukkelaar ;)

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#26 Geplaatst 09 januari 2014 - 17:50

Oh, leuke foto's zeg! Wat een schattig diertje! En een leuke hamsterkast!

Ik krijg binnenkort een rusje uit de opvang, die komt voorlopig in een terra van 80x40x50 terecht. Maar ik heb mijn papa al overtuigd om me te helpen een Pax kast om te bouwen :d . Het moet nog een paar maanden wachten (hij moet zelf verhuizen enzo), maar het komt zeker in orde! :jump:

Roborovski's wil ik ooit ook wel... Maar ik heb al twee groepen muizen en ik wou me eens geen zorgen moeten maken over de koppeling enzo.
Those who don't believe in magic, will never find it

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 09 januari 2014 - 21:49

Bekijk berichtJoske123, op 09 januari 2014 - 17:32, zei:

Ik had ook zoiets is gedachten. 4 vrouwtjes samen !!
Jammer dat de papa zo asociaal is. We hebben al eens geïnformeerd om te castreren, maar dat kost 85 euro en dat is toch wel veel voor een beestje niet maar zo lang leeft, vind ik toch ! Dus hij zal alleen moeten blijven, de sukkelaar ;)
Ik heb al vaak gehoord dat roborovski's niet ongelukkig zijn als ze alleen zitten, hoor. Omdat het groepsdieren zijn, is het natuurlijk fijner om ze in groep bezig te zien, maar het is niet zoals bij muisjes of ratten dat ze echt vereenzamen als ze alleen zitten. Roborovski's zijn alleen ook gewoon gelukkig :) Dus je moet je daar niet te veel zorgen in maken ;)

Bekijk berichtEphiny, op 09 januari 2014 - 17:50, zei:

Oh, leuke foto's zeg! Wat een schattig diertje! En een leuke hamsterkast!

Ik krijg binnenkort een rusje uit de opvang, die komt voorlopig in een terra van 80x40x50 terecht. Maar ik heb mijn papa al overtuigd om me te helpen een Pax kast om te bouwen :d . Het moet nog een paar maanden wachten (hij moet zelf verhuizen enzo), maar het komt zeker in orde! :jump:

Roborovski's wil ik ooit ook wel... Maar ik heb al twee groepen muizen en ik wou me eens geen zorgen moeten maken over de koppeling enzo.

Bedankt! :) Uit welke opvang ga je eentje adopteren? Lexy komt uit Hamster Home :) En leuk dat je ook een hamserkast krijgt dan. Het terrarium is ook een mooi formaat, dus daar zal een Rusje heel gelukkig in worden :d

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#28 Geplaatst 10 januari 2014 - 08:29

Hamsteropvang Mojito. Heb bij Hamster Home ook gekeken, maar ik was echt op zoek naar een kijkhamstertje. Is voor mij beter, en die worden toch minder gemakkelijk geadopteerd ook. En Mojito had er eentje. Normaal kan ik ze de 25ste gaan ophalen :cheer: .

En ik heb natuurlijk al vanalles besteld... T zal weer teveel zijn, maar ik zie het zo helemaal zitten :d.
Those who don't believe in magic, will never find it

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 10 januari 2014 - 10:30

Super dat je ook een kijkhamstertje een kans geeft, want ik denk ook dat die minder snel geadopteerd worden :) Nog een paar weken dan, spannend! :d Die voorpret en allerlei dingetjes bestellen en uitkiezen is ook altijd zo leuk hé :lachen:

Karianne
Karianne
  • 4.655 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 10 januari 2014 - 12:40

ooh geweldig leuk die kast/...

Ik wil ook graag nog een huisdiertje maar krijg men vriendje ni overtuigd ;-) hehe