Spring naar inhoud

- - - - -

:)

• Log in om te reageren
41 reacties op dit onderwerp
Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten

#31 Geplaatst 10 januari 2014 - 15:23

Dankje! :d
Dat is vaak het probleem hé :lachen:

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#32 Geplaatst 10 januari 2014 - 17:24

En dat is dan het voordeel van alleen wonen :x
Those who don't believe in magic, will never find it

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten

#33 Geplaatst 10 januari 2014 - 17:58

Daar heb je gelijk in :lachen: . Al ben ik ook blij dat mijn vriend er is om te voorkomen dat ik echt te veel diertjes in huis haal :lachen:

Karianne
Karianne
  • 4.655 berichten
  • 2 katten

#34 Geplaatst 10 januari 2014 - 21:46

Bekijk berichtSyntara, op 10 januari 2014 - 17:58, zei:

Daar heb je gelijk in :lachen: . Al ben ik ook blij dat mijn vriend er is om te voorkomen dat ik echt te veel diertjes in huis haal :lachen:

hier ook !! ik zou anders ee nhele dierentuin hebbe!

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#35 Geplaatst 11 januari 2014 - 20:02

Ik kan het voorlopig nog redelijk zelf reguleren. Ik woon nu een goeie 5j alleen en ik heb maar 2 katten, 16 muizen en binnenkort een hamster. Ik vind dat dus echt meevallen.
Want eigenlijk wil ik ook nog twee konijntjes, twee cavia's, stekelmuizen, eventueel dwergmuisjes, en een derde kat mag ook nog. 8)  Maar voorlopig hou ik het hierbij. Je moet er tenslotte toch genoeg tijd kunnen aan besteden, en dan qua geld ook een beetje opletten.

Als ik ooit terug met iemand ga samenwonen, kan het maar beter een dierenliefhebber zijn :d .

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten

#36 Geplaatst 11 januari 2014 - 20:40

Bekijk berichtEphiny, op 11 januari 2014 - 20:02, zei:

Ik kan het voorlopig nog redelijk zelf reguleren. Ik woon nu een goeie 5j alleen en ik heb maar 2 katten, 16 muizen en binnenkort een hamster. Ik vind dat dus echt meevallen.
Want eigenlijk wil ik ook nog twee konijntjes, twee cavia's, stekelmuizen, eventueel dwergmuisjes, en een derde kat mag ook nog. 8)  Maar voorlopig hou ik het hierbij. Je moet er tenslotte toch genoeg tijd kunnen aan besteden, en dan qua geld ook een beetje opletten.

Als ik ooit terug met iemand ga samenwonen, kan het maar beter een dierenliefhebber zijn :d .
Dat valt idd goed mee :) Ik wil ook nog graag muisjes (weet nog niet welke), misschien ratjes, roborovski's, een groepje Campbelli's, een Syr en een Chineesje, maar dat is dus allemaal ooit en niet allemaal tegelijk :lachen: Want je moet idd genoeg aandacht kunnen geven en er genoeg geld en tijd kunnen insteken (voor bvb kooien schoonmaken). Ik had mijn hamstertjes op kot, maar nu ik dus op een appartementje woon met Rakker, mijn katje, opnieuw bij mij is het ook al moeilijker om genoeg aandacht te geven aan de hamstertjes, merk ik. Vooral om ze te laten loslopen moet ik een beetje kijken wanneer ik dat doe zodat Rakker niet te geïnteresseerd is. Nu lukt dat nog wel, maar er moeten er niet te veel meer bijkomen :) Of ik moet ook kijkhamstertjes nemen. :)

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#37 Geplaatst 11 januari 2014 - 21:08

:lachen: Ja, jij hebt ook nog een lijstje dus :d

Een Syr had ik ook graag nog gehad, maar ik lees toch dat die liever klimmen, en een traliekooi kan dus niet met de katten. Mss als ik een hamsterkast heb, dat ik daar iets kan in verwerken ofzo.

En daarom heb ik dus kijkdiertjes ja... Ik kan de katten wel apart zetten, maar dat vind ik zelf niet zo leuk, en zij nog minder :) . Maar mss moet ik dat toch nog eens doen. De muisjes klimmen graag op mijn arm, en dat gaat lang niet altijd..
Kan jij Rakker niet apart zetten?

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten

#38 Geplaatst 12 januari 2014 - 12:49

Ja dat vind ik ook wel lastig aan een Syr. Als ze echt van kleinsaf gewend zijn aan een kooi zonder tralies en als deze groot genoeg is, zou dat weinig kwaad kunnen (zolang ze wel klimmogelijkheden hebben), maar sowieso ben ik ook bang dat een Syr bvb door de hamsterkast zou kunnen knagen, omdat die toch heel wat meer knagen dan een dwergje en mijn achterwand is niet zo dik.
Ik kan Rakker wel apart zetten, maar dat vindt ze ook niet fijn, want dat moet dan in de gang die gewoon helemaal leeg is en ook niet zo groot. Dus daar is niets te beleven. Ik zet haar meestal dus maar niet apart. Ik laat de hamstertjes om de beurt over de zetel lopen wanneer Rakker slaapt. Ik let dan wel heel goed op dat ze blijft slapen en niet ineens interesse krijgt. Op de hand durf ik de hamstertjes wel te nemen wanneer Rakker gewoon rondloopt. Ik weet dat ze niet zomaar op de grond zullen springen. En ik vertrouw Rakker ook dat zij niet ineens omhoog naar mijn hand gaat springen. :)

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#39 Geplaatst 14 januari 2014 - 20:39

Ja, met Voodoo kan ik dat ook wel, maar niet met Luna. Die zou wel recht naar mijn hand springen (het is al eens close geweest).
Maar ik geef ze genoeg te doen, de muisjes hun terra's zijn altijd uitdagend genoeg ingericht dat ze niet nog extra stimulatie nodig hebben. En dat zal ik bij mijn hamstertje ook wel doen. Al vind ik dat iets moeilijker omdat ze geen diepte zien...

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten

#40 Geplaatst 15 januari 2014 - 10:48

Ja, als ze een goede terra hebben, kunnen ze zich wel goed bezig houden zonder eruit gehaald te worden ook :) En ja, bij hamstertjes is het inderdaad iets moeilijker om de hoogte mee te gebruiken omdat ze niet te hoog mogen kunnen vallen. Of ze echt geen diepte zien weet ik niet. Mijn hamstertjes springen ook niet zomaar overal af, maar het kan wel gebeuren, dus je moet er dan idd rekening mee houden.
Bij mij houden ze zich ook niet graag bezig met klimmen. Vooral het radje is interessant en verder ook allemaal verschillende materialen om aan te knagen. Wc-papier en wc-rolletjes zijn ook populair om in stukken te knagen en dan als nestmateriaal te gebruiken. En Lexy heeft ook veel plezier van haar grote zandbak waar ze graag in rolt en graaft. Maar het verschilt sowieso per hamstertje hé,dus het zal gewoon wat afwachten zijn wat die van jou leuk vindt ook :)

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#41 Geplaatst 18 januari 2014 - 14:56

Ja, ik ben zo benieuwd! Vandaag al eens aant kijken qua inrichting. Heb een groot rad van 28 cm (en 30), maar dat vult direct zoveel van het terra. Heb er ook eentje van 20cm en voor een Russische hamster, zou dat normaal ook moeten voldoen, heb ik gelezen.
Dus nu daarrond een beetje bouwen :d.

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten

#42 Geplaatst 18 januari 2014 - 15:50

Ja, 20cm is voor een Rusje groot genoeg. Hier hebben ze zelfs met sommige van die radjes van 30 cm moeite om daarin te lopen, dus 20 cm lijkt me perfect :) Zo eentje van 30 cm neemt echt veel plek in hé, ik verschiet daar ook altijd van.
Een kooi inrichten is altijd zo leuk :)