Spring naar inhoud

- - - - -

Schrikdraad, kippengaas of toch maar een kattenren

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
roell
roell
  • 3 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 09 juni 2013 - 15:24

Hallo allen,

Onze tuin is een meter of 12 lang en 6 meter breed. Aan beide kanten is hij afgezet met houten panelen. Het 1e stuk van de tuin is een overdekt terras.
We willen onze tuin graag afsluiten om zo onze katten de mogelijkheid te geven om frisse lucht te krijgen. Ook moeten we dan niet meer zo op de achterdeur letten, iets wat met kleine kinderen (5 en 3 jaar) niet altijd makkelijk is. Vandaag nog zijn ze bijna ontsnapt.
Mijn vraag aan jullie is op welke manier dit het snelst (en goedkoopst?) kan gebeuren.
Ons eerste idee was om dit met kippengaas te doen. Het nadeel hieraan is dat het nogal opvalt. Een ander probleem is dat het niet eenvoudig is om de vluchtroute via het compostvat en het tuinhuisje af te sluiten.
Welk soort draad zouden jullie hiervoor aanraden en welke profielen hebben jullie gebruikt? Waar vind je die?
Iets minder zichtbaar is natuurlijk om schrikdraad te zetten, maar hier vrezen we een beetje dat met kleine voetballende kinderen dit problematisch zou kunnen zijn. Gaan die ballen de draad niet beschadigen? Ik vind het trouwens ook niet makkelijk om hiervoor een checklist te vinden van wat je allemaal nodig hebt.
Als laatste optie een kattenren op het terras.

Wat denken jullie.

Hierbij 3 foto's:

SAM_0447.JPG
SAM_0448.JPG
SAM_0449.JPG

Alle tips zijn welkom. We willen dit graag ergens in de zomervakantie installeren.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#2 Geplaatst 09 juni 2013 - 15:43

ik heb hier schrikdraad, en dit lijkt voor jullie tuin ook de beste oplossing. zal ook het mooist zijn, je ziet dat echt neit goed hangen. als je met overhangend kippengaas ofzo zou werken, zou dat wel opvallen
en een ren, tjah, is ook een oplossing, maar aangezien de tuin al goed is afgezet met tuinschermen zou het zonde zijn om ze niet heel de tuin te geven! en dan blijft nog steeds het probleem dat ze daaruit ook kunnen ontsnappen hé.

als je met schrikdraad zou werken , kijk je maar eens op de site van koltec, kattenschrikdraad. je start best links van je huis, dan ook aan bovenkant tuinhuis en zo terugkeren naar rechts van het huis. de stroom kan je dan uit je tuinhuis halen, het bakje daar hangen, en van daaruit alles verbinden.

wat heb je nodig, de generator dus, dan enkele meters elektriciteitsdraad (dikke zwarte) eventueel een bliksemafleider, steunen (op elke paal 1, en dan om de 1,5 of 2m voor tuinhuis) hoekisolatoren (om de hoekjes te overbruggen) en dan uiteraard de draad zelf, volledige omtrek x3. en draadspanners (zou voor elke kant aan het huis er 3 hangen)
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 09 juni 2013 - 16:00

U tuin kan je perfect schrikdraad zetten hebben wij hier ook gedaan met groot succes.
Een ren is en blijft een kooi ze zijn zo gelukkig als je ze ziet genieten in de tuin zelf en achter beestjes kunnen springen.

Heb alles besteld via de link, zeer goede service.
http://www.kattenschrikdraad.nl/

Dit is mijn topic over de schrikdraad. Wij hebben wel 4 draden moeten zetten 2 aardings en 2 met electriciteit impulsen erop want had er een paar die kropen erdoor, nu doen ze het niet meer. Ze weten het heb het zelf al eens vergeten op te zetten en iedereen bleef netjes in de tuin. ;)
http://www.kattensit...67-schrikdraad/

Wel opstakels zoals dat speelhuisje verder zetten anders kruipen ze daarop en zouden erover kunnen springen.
Ik heb wel geen spelende kinderen meer, mijn kinderen mochten niet shotten in de tuin ivm de planten en bloemen daarvoor moesten ze naar het speel pleintje gaan.

BestCoonsEver
BestCoonsEver
  • 1.334 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 09 juni 2013 - 21:45

we zijn nu ook met onze tuin bezig, we hebben betafence panelen gekocht ( 53 cm) een schuine kant gemaakt en mollengaas vastgezet bovenop de schuine kantjes ;) het ziet er ech goed uit en mollengaas is echt stevig, daar bijt geen kat door :) Ga morgen een paar fotos plaatsen, we hebben vandaag veel aan gewerkt! :) ( maar het is nog niet af... :) )
Geplaatste afbeelding

roell
roell
  • 3 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 11 juni 2013 - 19:07

Bedankt voor de reacties.

Hoe overbrug ik de afstand van het ene hek naar het andere? Stroom kan ik makkelijk nemen in de garage (witte deur), maar dit zit eigenlijk in het midden. Kan je dan met 4 draden vertrekken en deze aan 2 verschillende van elkaar losstaande afsluitingen vastmaken?

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#6 Geplaatst 11 juni 2013 - 19:48

ik zou de schrikdraad gewoon over de bakstenen muur laten doorlopen, heb dit hier ook gedaan met tuinhuis.
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#7 Geplaatst 11 juni 2013 - 21:50

Je moet zorgen dat je minstens een U hebt voor de schrikdraad.
Ijzers kan je vastboren in beton dus kan je perfect in je garage het toestel aan koppelen en dan zo aan beide kanten naar boven werken.

Wij hebben het in het tuinhuis gezet.