Spring naar inhoud

- - - - -

Kattentunnel

• Log in om te reageren
3 reacties op dit onderwerp
jacob
jacob
  • 818 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 09 juni 2013 - 23:40

Ik ben gek op die kattentunnels.  Zou er dus graag eentje kopen voor mijn coons, maar weet niet of dit nuttig is.
Bedoel dan, mijne kater wordt al een flinke vent en vraag mij af of ze er geniet zullen van hebben.  Bij de meeste is de diameter 25 cm.
Iemand tips?

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 10 juni 2013 - 08:24

Als je naar Ikea gaat kun je een tunnel voor kinderen kopen, die gaat beslist groot genoeg zijn, ik had er bijna een meegenomen een paar weekjes geleden, maar ik hoorde mijn man al zeggen "wat moet je daar nu weer mee, en  waar moet dat liggen dan" :bla: dus heb ik het maar niet gedaan :8 wij hebben ook Coons + een Ragdoll vandaar mijn interesse in die kindertunnels :)
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 10 juni 2013 - 09:37

Mijn jongste broer en schoonzus hebben ook twee Coontjes. In het begin hadden ze zo'n kleinere kattentunnel maar niet heel stevig, wegens enthousiast gebruik was die na een dik half jaar in flarden.

Zelf heb ik er één gekocht bij Doe-het-Zelf Vanderschueren, diameter 28cm en heel stevig van structuur, die "verstevigingsijzers" lopen spiraalvormig om de 30 cm in de tunnel zodat die niet plat valt. 'k Heb die onlangs ook bij Aveve zien liggen, ze zijn rood met geel.

Wat je eventueel ook zou kunnen doen, is een tunnel voor honden aanschaffen. Bij Zooplus heb je er ook een paar, van 40 tot 60cm diameter. Daar zullen je Coontjes niet uitgroeien :)

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

jacob
jacob
  • 818 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 10 juni 2013 - 10:16

Idd, Sabine2, een hondentunnel.  Had ik nog niet aan gedacht want denk dat vooral mijn kater er binnen een paar maanden niet meer door kan lopen.
25 cm diameter is niet zo groot hé.  Ga direct een kijkje  nemen op zooplus.  Bedankt voor de tip