Spring naar inhoud

- - - - -

Lugubere vangst :( (met foto)

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Nivo
Nivo
  • 6.365 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 10 juni 2013 - 15:10

Zojuist een rondje door de tuin gedaan en zag dit beestje liggen, ben er niet goed van :(
Is hier de afgelopen dagen flink aan het waaien geweest, misschien is het gewoon uit het nest gevallen en brachten ze het mee naar hier. Maar zou niet weten wat voor soort dit is en of het wel een vliegende soort is. Ze hebben hier een paar huizen verder kippen en zo, wel in een ren.
Ziet er pas geboren uit en te groot voor een duif, is 10 cm.
Kan zijn dat het nog leefde want aan het pootje zie je een krabbel die gebloed heeft :(
Iemand een idee wat voor beestje dit was ?

HPIM6266.JPG
HPIM6267.JPG
HPIM6268.JPG

Bewerkt door Nivo, 10 juni 2013 - 15:18.

sorry laatste keer

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 10 juni 2013 - 16:00

Kan je niet zien welke nesten er in je tuin zijn, kan van een merel zijn of een duifje maar dacht die nog ietske dikker waren. Mus kan natuurlijk ook nog.

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#3 Geplaatst 10 juni 2013 - 16:17

Het is al zeker geen duivenjong, want die snavel is helemaal anders.
Verder heb ik er ook totaal geen idee van.

Nivo
Nivo
  • 6.365 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 10 juni 2013 - 16:32

Heb ondertussen al eens gezocht maar alle tuinvogelsoorten worden geboren met al wat dons of veertjes. Deze is ook te groot daarom dacht ik eerder dat het een hoendersoort zou kunnen zijn. De vorm vind ik ook eerder lijken op een kwartelachtige, maar ook die hebben al veertjes kort na de geboorte. Is hier niet echt veel dicht struikgewas meer in de omgeving, daarom hoop ik niet dat ze dit beestje ergens van bij de buren hebben meegenomen :( Hoop dat iemand het herkent want ben wel ongerust.
sorry laatste keer

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 10 juni 2013 - 17:28

Het is precies toch al een vrij groot kuiken of is dit beeldbedrog?
Het zou natuurlijk kunnen dat het dan een ekster jong is. Die zijn vrij groot en ook kaal bij geboorte.
Waarom denk ik ook aan de ekster, namelijk de kleur van het jong is ook een beetje blauw/zwart.

Eenden en hoendersoorten kan je sowieso wel uitsluiten, want zij worden inderdaad geboren met dons.

| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |

Nivo
Nivo
  • 6.365 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 10 juni 2013 - 18:00

Joke, denk dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben, vond deze foto van een eksternest en de gelijkenissen zijn treffend

dyn010_original_959_720_pjpeg_23828_79e7a76a9c1c425f7a7579ea20417caf.jpg

Het was idd een flink jong, zou een hele handpalm opvullen ;)

Laatste rustplaats in een dekentje gewikkeld van rabarberblad. Rust zacht klein vogeltje, heel droevig dat je niet groot mocht worden :(
HPIM6279.JPG

Iedereen bedankt voor de reacties, mysterie opgelost bij deze.

sorry laatste keer

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 10 juni 2013 - 18:01

Ja Jo'ke een eksterjong lijkt er goed op. Hier een foto:

BlauweEksterJong-Bec.jpg

Oeps gelijk gepost met jou Nivo :Ooops:

Bewerkt door ARIZONA, 10 juni 2013 - 18:03.

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 10 juni 2013 - 19:48

weer wat bijgeleerd....

zoiets vinden is idd nooit leuk.

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 10 juni 2013 - 22:29

Ooooch...inderdaad echt niet fijn om het vogeltje op deze manier te vinden tijdens je wandelingetje in de tuin... :(

De natuur kan zo ongelooflijk mooi zijn...maar jammer genoeg is dit ook een deel van "de natuur"... :cry:

Heb het er ook steeds zo moeilijk mee...rust zacht, mooi vogeltje... :(

Net ook eens gezocht...en ik denk ook dat het een klein ekstertje is...deze foto ook nog gevonden en zie ook wel gelijkenissen... :(

Maar dankzij jou heeft het beestje nog een mooi rustplaatsje... :hug:

Bijgevoegde thumbnails

• Ekster.jpg

Geplaatste afbeelding

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 10 juni 2013 - 22:38

had eerst gedacht aan kauwjongen.. omdat die vollop nesten en jongen hebben in schouwen van huizen etc.. maar die hebben meer geel aan de randen van de bek.. dus vermoed ook eksters...wij moeten binnenkort het dak op en de nest uithalen als de jongen eruit zijn... veel te veel kauwen hier in de omtrek.. en er moet een rooster opkomen zodat ze de schouw niet meer inkunnen...

Bewerkt door miranda, 10 juni 2013 - 22:39.

Nivo
Nivo
  • 6.365 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 10 juni 2013 - 22:50

Bedankt voor de opzoeking maurooke, door jou foto snap ik nu waarom het diertje geen ogen leek te hebben, die zitten nog achter een vlies dus als ze net uit het ei komen.

Niet dat het minder erg zou zijn als het een kleiner vogeltje was geweest maar dit was idd best een beetje shocking om te vinden in deze grote :(

Eksters zijn denk ik wel geduchte tegenstanders als ze een nest hebben, vermoed toch dat het uit het nest moet zijn gevallen

sorry laatste keer

Nivo
Nivo
  • 6.365 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 10 juni 2013 - 22:56

Miranda, heb hier in de schouw ook een nest kauwen, dit koppeltje woonde er al toen ik er in kwam. Mijn huisbaas wilt herstellingen doen aan die schoorsteen omdat hij half omgevallen is en wilt daarna ook een rooster over zetten. Heb al gezegd dat ik ze niet kwijt wil, ze wonen hier al zo lang en ik onderhoud ze ook met allemaal lekkers. ZOu het erg zielig vinden als ze uit hun huis gezet worden.
sorry laatste keer

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 11 juni 2013 - 12:56

Bekijk berichtNivo, op 10 juni 2013 - 22:56, zei:

Miranda, heb hier in de schouw ook een nest kauwen, dit koppeltje woonde er al toen ik er in kwam. Mijn huisbaas wilt herstellingen doen aan die schoorsteen omdat hij half omgevallen is en wilt daarna ook een rooster over zetten. Heb al gezegd dat ik ze niet kwijt wil, ze wonen hier al zo lang en ik onderhoud ze ook met allemaal lekkers. ZOu het erg zielig vinden als ze uit hun huis gezet worden.

sorry Nivo zielig vind ik het niet.. je kuis ruiten en paar minuten hangen die weer met str***nt.... nee dat ze maar ergens anders gaan wonen.. ik heb ze liever niet in mijn schouw trouwens nesten in een schouw is levengevaarlijk.... dus zodra hun jongen uitvliegen moeten ze maar uitkijken naar een andere woonst...

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#14 Geplaatst 13 juni 2013 - 17:41

Wat zijn we weer verdraagzaam. :roll:

Als het hevig gaat waaien, komt dat wel vaker voor dat er vogeltjes uit nesten vallen. Heb het hier ook nog voor gehad met de duivenjongen in onze boom. Zeer triest, maar weinig aan te doen.

Nivo
Nivo
  • 6.365 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 13 juni 2013 - 19:12

Denk dat je niet goed gelezen hebt Vennen ;)

Miranda bedoelde het goed, kan idd ook levensgevaarlijk zijn een nest in de schouw vanwege CO maar bij mij zijn er 3 uitgangen waarvan maar 1 in gebruik dus vermoed dat ze een niet gebruikt schouw hebben gekozen.
Heb hier ook wel eens vogelstront aan het raam maar valt erg mee, zit hier aan de kust dus we hebben hier meer overlast van meeuwen die in groepjes op daken zitten en alles onder kakken, aan dit gespuis kan je helaas niks doen.

(prijs me juist rijk dat er grote vogels in mijn huis wonen :) als ik op zolder ben dan hoor ik ze wel eens ruzie hebben net als een echt koppel :lol2: of gezellig gepiep als ze kleintjes hebben, ze brengen eerder een lach op mijn gezicht dan dat ik boos word van een klodder aan het raam ;) )

sorry laatste keer