Spring naar inhoud

- - - - -

verschil tussen een ragdoll en een heilige birmaan

• Log in om te reageren
22 reacties op dit onderwerp
floor
floor
  • 14 berichten

#1 Geplaatst 13 juni 2013 - 18:43

kan er mij iemand het verschil uitleggen tussen een ragdoll en een heilige birmaan
alvast bedankt
karina

Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#2 Geplaatst 13 juni 2013 - 19:04

2 verschillende rassen...
ik heb ze alle2
Ze lijken wel uiterlijk op elkaar maar toch zijn het andere rassen met andere kenmerken.
BV. ragdoll is algemeen gezien groter en zwaarder gebouwd
Ragdoll heeft geen ondervacht
Birmaan heeft altijd witte voetjes, Ragdoll hangt af van welke kleur

zijn eigenlijk teveel verschillen om op te noemen, als je iets specifiek wil weten stel maar gerust een vraag.

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#3 Geplaatst 13 juni 2013 - 20:36

Ik heb mij dat ook al vaak afgevraagd eigenlijk. Welke karaktereigenschappen hebben beide?

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#4 Geplaatst 13 juni 2013 - 21:50

momenteel moet ik zeggen:
Ragdoll = geweldig, superlief, aanhankelijk, sociaal,...
Birmaan = een varken! :d maar dat is omdat hij momenteel even zo zot als een achterdeur is ;)

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#5 Geplaatst 13 juni 2013 - 21:53

:ha Bedankt :d Overduidelijk een objectieve en gefundeerde evaluatie! :lachen:

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#6 Geplaatst 13 juni 2013 - 22:00

heb even objectieve mening aan mijn vrouw gevraagd: beide zijn nog altijd speels ondanks hun leeftijd van 2 en 5 jaar... Ragdoll= superlief en vraagt veel aandacht, Birmaan= lief, vraagt veel aandacht maar een arrogant smeerlapje ook :)

Jacqje
Jacqje
  • 850 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 13 juni 2013 - 22:27

Een Ragdoll is groter en forser. Heeft ook een andere uitstraling. Ogen staan ronder en vrolijker. Een Birmaan kijkt een beetje zielig.
Een Birmaan heeft 4 witte sokjes en mag nooit een witte kin hebben.
Ragdoll heeft 2 witte sokjes, 2 witte laarzen en een witte kin of 4 gekleurde poten en geen witte kin.
Ik vind een ragdoll ook wat lomper en ragdolls kunnen echt slap hangen in je armen. (maar niet altijd)
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 13 juni 2013 - 22:50

Ragdollen zijn niet altijd groot, ik heb er twee kleiner van formaat in solid kleuren.

floor
floor
  • 14 berichten

#9 Geplaatst 14 juni 2013 - 13:37

bedankt allemaal voor de uitleg ik had nog nooit van een heilige barmaar gehoord
tot mijn groot spijt ben ik nog eens opgelicht op het internet door bloempje ze heeft mij belleke verkocht en zij dat de moeder een ragdoll was en dat ze alleen wat kleiner was terwijl ik nu lees dat de moeder een barmaar is je ziet alles komt uit
ik dacht dat bloempje een eerlijke vrouw is zo zie je maar ik ben erg ontgoochelt in haar

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#10 Geplaatst 14 juni 2013 - 15:22

uiteindelijk is een raskat maar een raskat wanneer je er effectief een stamboom bij hebt.
Anders is het heel erg leuk maar een gewone HTK

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#11 Geplaatst 14 juni 2013 - 15:30

Oh, dat is jammer dat men niet eerlijk is geweest over het ras :8
Maar heb je dan geen stamboom gezien?
Ik vermoed dus ook dat het kitten dat je gekocht hebt geen stamboom heeft, en hopelijk heb je er dan niet teveel voor betaald, want een kitten zonder stamboom is uiteindelijk geen raskat.

Maar uiteindelijk maakt dat er het kitten niet minder lief en mooi op vermoed ik, al begrijp ik wel dat je enorm teleurgesteld bent.

floor
floor
  • 14 berichten

#12 Geplaatst 14 juni 2013 - 16:55

ja ik ben teleurgesteld in bloempje het is op dit forum dat ik het allemaal gelezen heb
de kitten zijn hier nu een week ik zou ze niet meer willen missen het is weer eens de manier  hoe het is gebeurd daar heb ik het moeilijk mee
groetjes

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#13 Geplaatst 16 juni 2013 - 14:40

Heb je bloempje erover aangesproken?

Ha dat is een kitten van cerise, dacht dat er 1 tje naar haar zus ging en ze de rest ging houden?
Bij kattenprofielen staat heilige birmaan nog thans, raar dat ze tegen u ragdoll heeft gezegd?

Eingenlijk is ragdoll en birmaan allebei een raskat, had Cerise een stamboom? Want anders is het gewoon een htk kat?

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#14 Geplaatst 16 juni 2013 - 14:58

Stijn_Poezenpaleis:-), op 13 juni 2013 - 21:50, zei:

Birmaan = een varken! :d maar dat is omdat hij momenteel even zo zot als een achterdeur is ;)

:catnoknow :catnoknow Euhm, hoe zou dit komen denk je? :catscratchhead :catscratchhead :catscratchhead :catscratchhead :catscratchhead Zou het aan het personeel kunnen liggen? Misschien het mannelijk personeel? :catnoknow :eDance: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Bewerkt door Magic Coonie, 16 juni 2013 - 14:58.

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 17 juni 2013 - 10:49

Stijn_Poezenpaleis:-), op 13 juni 2013 - 21:50, zei:

momenteel moet ik zeggen:
Ragdoll = geweldig, superlief, aanhankelijk, sociaal,...

Haha ik kan hier alleen maar bij treden. Ons dahlia is ook echt een klein varkentje   :lachen:

banner