Spring naar inhoud

- - - - -

verschil tussen een ragdoll en een heilige birmaan

• Log in om te reageren
22 reacties op dit onderwerp
floor
floor
  • 14 berichten

#16 Geplaatst 19 juni 2013 - 10:09

Bekijk berichtcatherine, op 16 juni 2013 - 14:40, zei:

Heb je bloempje erover aangesproken?

Ha dat is een kitten van cerise, dacht dat er 1 tje naar haar zus ging en ze de rest ging houden?
Bij kattenprofielen staat heilige birmaan nog thans, raar dat ze tegen u ragdoll heeft gezegd?

Eingenlijk is ragdoll en birmaan allebei een raskat, had Cerise een stamboom? Want anders is het gewoon een htk kat?
ik heb haar een paar keer een mail gestuurd maar ze antwoordt niet en ze zijn allemaal verkocht  groetjes

Nero
Nero
  • 49 berichten

#17 Geplaatst 19 juni 2013 - 15:54

De kittens zijn allemaal al verkocht zijn op 11 weken bljikbaar, is het niet beter op 13 à 14 weken ?

Lunake
Lunake
  • 798 berichten
  • 1 katten

#18 Geplaatst 19 juni 2013 - 19:11

Bekijk berichtNero, op 19 juni 2013 - 15:54, zei:

De kittens zijn allemaal al verkocht zijn op 11 weken bljikbaar, is het niet beter op 13 à 14 weken ?

Jep, maar zo nauw neemt ze het precies niet met de voorschriften...

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#19 Geplaatst 20 juni 2013 - 23:48

11 weken of 12 weken is niet zo slecht om te verhuizen. Maar tja blijkbaar is ze rap van gedacht veranderd.

Bloempje
Bloempje
  • 414 berichten
  • 1 katten

#20 Geplaatst 13 september 2013 - 21:02

Hallo iedereen,

Ik wil graag het een en ander duidelijk maken op het forum en daarna wil ik hier echt geen discusie meer over maken.
Ja ik heb een fout gemaakt door niet eerlijk te zijn dat Cerise heilige birmaan is (vooral door invloed van bepaalde personen) maar dat maakt het niet minder erg!
Ik ben verder denk ik helemaal niet oneerlijk geweest met de kittens, ze zijn echt goed opgevoed en ik heb echt alles gedaan voor hun wat ik kon!
De reden waarom ik ze uiteindelijk toch heb weggedaan is omdat ik als mama van 3 en hoogzwanger van mijn 4de de moed niet meer had om ze bij te houden (ondertussen ben ik bevallen vandaar dat ik nog niet op het forum was geweest)
De kittens zijn idd vroeger vertrokken op aanraden van de DA omdat ik uiteindelijk eind mei ging verhuizen en de DA raadde mij aan om de kittens niet eerst mee te nemen en daarna te plaatsen om ze die dubbele stress te vermijden.

Ik denk echt wel dat er over de kittens niet mag geklaagd worden ze waren in uitstekende gezondheid, gevaccineerd, gechipt en ontwormd.
Ik ben over alles eerlijk geweest, alleen heb ik verzwegen dat Cerise Heilige birmaan is (ok ik geef mijn fout toe, en ik probeer dat niet goed te praten!!) maar maakt dat ze minder geliefd?
Het waren echt echt echt prachtige kittens!!

Groetjes

Kaszi
Kaszi
  • 887 berichten
  • 1 katten

#21 Geplaatst 15 september 2013 - 11:57

Feit is dat je gelogen hebt over het ras van de moeder. Weet niet wie de vader is, maar is daar bevestiging over? Als mensen me vragen om een schapendoes pup en ik verkoop hen een Nizinny pup en zeg dat het een schapendoes is dan vind ik het niet meer dan normaal dat ze zich bedrogen voelen hoe graag ze hun pup ook zien en hoe mooi en lief de pupjes ook waren. Veronderstel dat beide rassen Ragdoll en Birmaan niet hetzelfde karakter hebben en er is ook een reden waarom mensen dat ras willen.

Bloempje
Bloempje
  • 414 berichten
  • 1 katten

#22 Geplaatst 17 september 2013 - 09:24

Bekijk berichtKaszi, op 15 september 2013 - 11:57, zei:

Feit is dat je gelogen hebt over het ras van de moeder. Weet niet wie de vader is, maar is daar bevestiging over? Als mensen me vragen om een schapendoes pup en ik verkoop hen een Nizinny pup en zeg dat het een schapendoes is dan vind ik het niet meer dan normaal dat ze zich bedrogen voelen hoe graag ze hun pup ook zien en hoe mooi en lief de pupjes ook waren. Veronderstel dat beide rassen Ragdoll en Birmaan niet hetzelfde karakter hebben en er is ook een reden waarom mensen dat ras willen.
Papa is een Ragdoll met stamboom.

Tvef
Tvef
  • 1.175 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 10 november 2013 - 14:33

even terugkomende op het verschil heilige birmaan ragdoll, ik heb ooit een birmaan gehad en die verloor ENORM veel haar, is dat met een Ragdoll ook zo?