Spring naar inhoud

- - - - -

Waar vind ik een kattenren of het gerief ervoor, omgeving Vilvoorde ?

ren kennel kattenren Vilvoorde

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Pegske
Pegske
  • 581 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 14 juni 2013 - 14:28

Hallo iedereen,

Mijn Nelleke mag vrij rondlopen in de tuin, maar in juli ga ik 10 daagjes op vakantie.
Mijn papa gaat haar heel vaak gezelschap komen houden en goed verzorgen, daar ben ik zeker van ! :jump:
Het enige probleem is dat ze enkel terug wil binnen komen wanneer IK roep, ze luistert naar niemand anders ... Mijn papa is natuurlijk al in alle staten, uit angst dat ze niet terug zou willen binnenkomen.

Om hem gerust te stellen dacht ik een ren te installeren, zo kan ze toch buiten maar niet "weg weg". Want ik wil haar geen 10 dagen binnen opsluiten... :louche:

Omdat het maar voor 2 weekjes per jaar gaat dienen zou ik natuurlijk liefst een zo goedkoop mogelijke oplossing willen vinden. (uiteraard een superveilige, maar ik bedoel maar dat de ren geen 20 jaar moet meegaan)
En ik vind niemand in de omgeving die bvb apart die panelen en palen verkoopt. Ben het internet al afgeweest, zonder resultaat :trance:

Alvast bedankt !

Selmo
Selmo
  • 718 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 14 juni 2013 - 14:44

Zelf een houten structuur met gaas tussen maken?

Pegske
Pegske
  • 581 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 14 juni 2013 - 14:54

Bedankt Selmo, dat is inderdaad een goed idee.

Ik dacht echter dat, indien ik het uit panelen zou maken, het gemakkelijker opnieuw 'op te ruimen' is. Aangezien het toch maar voor heel af en toe zou zijn, zou een houten structuur mss meer afbraak-/monteerwerk met zich meebrengen ?

En een echte kant-en-klaar kattenren kopen kost enkele honderden euro's, dat vind ik dan weer veel voor die paar dagen per jaar :roll:

Of indien iemand er eentje te koop heeft, of het gerief ervoor, laat gerust weten ! :party:

Anathema
Anathema
  • 1.245 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 14 juni 2013 - 15:11

en zo'n houten structuur met soort van scharnieren tussen de hoekpanelen zodat je die kan toeplooien en dan in tuinhuisje stockeren de overige maanden? gewoon zien dat je dan genoeg steun kunt bieden en dan eventueel een dak maken met simpel gaas

of misschien eens zien of er in de brico ofzo soor van kliksystemen bestaan om van die gazen hekken aan elkaar te verbinden maar die je dan nadien gemakkelijk van elkaar los kunt maken

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 14 juni 2013 - 15:17

Je kan 2dehands op zoek naar een hondenren en daar gaas rond doen.

Pegske
Pegske
  • 581 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 14 juni 2013 - 15:29

Bedankt iedereen, heel bruikbare tips :cat

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#7 Geplaatst 14 juni 2013 - 16:42

Verschiet niet hout aankopen en draad en scharnieren en slot tel maar eerst eens uit aan hoeveel je komt. Kan snel oplopen vooral je kan ze niet piep klein maken omdat ze gewoon is buiten te gaan. Sommige katten die gewoon uit te gaan zijn wennen moeilijk aan een ren, je neemt hen hun vrij heid af.
Heb je de kat niet aangeleerd om telkens rond zelfde uur thuis te komen door bv snoepje te geven of het natvoer.

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 14 juni 2013 - 17:05

Das wel waar Catherine.
Voor mijn konijnenren was ik aan hout al zo'n 50 € kwijt.
Dan 2 keer draad van 1 meter hoog was tussen de 60 en 70 €.
Slotjes (kleintjes!) zo'n 2 à 3 euro.

Mijn ren is 3 meter lang x 1.5m breedt x 1m hoog.

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 14 juni 2013 - 17:32

Denk ook dat je best voor een stevige oplossing kiest. Want als ze het gewend is om vrij te kunnen rondrennen, dan denk ik dat de kans reëel is dat ze gaat proberen uit te breken. Zorg dat als je beslist het zelf te maken met houten panelen die je aan mekaar kan bevestigen, het gaas dat je gebruikt dik genoeg is, zodat ze er geen gat kan inbijten.
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#10 Geplaatst 14 juni 2013 - 19:24

Mijne man is schrijnwerker en ik weet goed genoeg dat hout duur is, daarom tel eerst eens uit mss vind je ergens een tweedehands.

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: ren, kennel, kattenren, Vilvoorde